Main Menu

Synthopone

Started by vincentk, 19 January 2006, 13:29:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vincentk

zo, ik ben aangemeld en voorgesteld dus ik ga gelijk een vraag stellen.

Ik heb een probleem waar vast wel meer mensen last van hebben en dat is het geluidsvolume dat een sax voortbrengt.

Ik woon in een appartement en heb dus vrij veel buren.
Na een lange gogle zoektocht stuitte ik uiteindelijk op de e-sax, GEWELDIG... dacht ik.
ik heb hem gister gekocht en vandaag weer terug gebracht omdat hij niet voldeed aan mijn verwachtingen.
het geluid werd zeker wel gedempt maar niet voldoende voor die 600 euro die het ding kost.

Goed, vandaag weer verder gezocht en toen kwam ik op:
http://robosax.com/synthophone/

Dit idee spreekt mij heel erg aan, omdat je veel meer mogenlijkheden hebt met een ewi apparaat.
maargoed mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met de synthopone?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zoja bijvoorbaad onwijse bedankt!!

groeten,
Vincent

Sonja

haha..ik had je vraag al gezien hoor..maar..ik kan je niet helpen helaas..k gebruik zoiets nooit..gelukkig zit ik in de positie dat ik wanneer ik maar wil, zoveel geluid kan produceren zodat niemand er last van heeft..uum..wat dacht je van een theedoek in je beker???  :wink:  Succes in ieder geval!!
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

vincentk

Niet zo eng doen hoor met dat je me vraag al had gezien.

nou uhm theedoek heb ik geprobeert sterker nog theedoek erin daarna een handoek flink doorduwen en daarna een deken eromheen. en toen kon ik niet meer spelen haha.

nee toen kwam er eigenlijk nog teveel geluid uit.

ik denk dat ik gewoon maar bij jou op zolder kom oefenen dan kan je me meteen tips geven :P

Sonja

:lol:  jaja...whahhaa   :lol:

Daan

Misschien is zo'n geluids arme cabine een oplossing, hier een onderwerp erover: Klik hier!
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

CBone

Dat draadje van die cabine had ik ook al eens doorgenomen. Heb ik helaas niet echt de ruimte voor (ben wel nog aan het denken welk hoekje ik hier kan opofferen), maar lijkt me wel makkelijk. Ik heb gelukkig ook vaker overdag tijd om te oefenen en speel dus thuis meestal niet na 18.00. En inderdaad, soms gaat er een doekje in, al is dat ook niet optimaal. Ik kan gelukkig wel vaker op de muziekschool terecht, is meestal wel een kamertje vrij, dus als het moet eerst ff 10 minuten fietsen.
Die synthophone kan ik je niet verder mee helpen.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

CBone

Quote from: "conn"ik heb gewoon scheit aan de buren ;)

Klinkt bijna als een soort sax-motto.  8)

Twitter...HaRonnie

Sonja

wat heb ik toch mazzel he..met zo`n prive oefenruimte midden in de biesbos..whaaaa...dan zet ik soms zo`n oefen cd op , microfoon erbij en dan kan ik mezelf heeeerlijk rond horen spelen...je hoort elk scheef nootje ed...das zoo super...maar..kzal er gauw over ophouden goed  :lol:  :twisted:

CBone

Geweldig, wat en luxe inderdaad, maar uhh.....moet je nou niet ff gaan oefenen  :lol:

Twitter...HaRonnie

vincentk

Hey hou eens op Sandra :p

Ik heb gemailt met die mensen van de synthopone met vraag of ik het ding ook kan testen voordat ik hem koop.

en dat kon.. alleen moet ik dan wel even naar Berne Zwitserland.

ik denk dat ik maar triangel ga spelen dat is makkelijker.

CBone

Gewoon een doek in de beker, als het lukt en beetje rekening houden met je volume (niet gaan inhouden, dat is wat anders)en kijk even hoe ver je kan gaan. Ff je buren inseinen dat ze weten dat je bv dan en dan gaat oefenen. Valt misschien wel mee.

Twitter...HaRonnie

vincentk

Nou hij is onderweg hoor,

volgens de track & trace bevind mijn synthophone zich op dit moment ergens in duitsland :)

Vrijdag hoop ik de eerste noten te gaan spelen.

CBone

Misschien wel leuk om daar tzt een review over te plaatsen.

Twitter...HaRonnie

vincentk

ja dat zal ik ook zeker doen als ik het instrument een beetje onder de knie heb!

Jannerd

Kan iemand soms de werking van die Sythophone eens uitleggen?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan