Main Menu

MAIN Rieten.

Started by Marjolijn_W, 08 August 2015, 13:49:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Penningh

Marjolein
Met de Main rieten de ik heb haal in het vroege voorjaar wel en dan ga ik bij Rigotti langs.
Ik heb met het in Nederland kopen van deze rieten wat mindere ervaring.
Rigotti rieten heb in  3-, 3, en 3+ uitvoering.
Ik heb het idee dat toen ik ze in Nederland kocht hier een mengeling van had.
Omdat ik in principe ieder jaar een keer bij  Gogolin in de buurt kom, koop ik ze daar.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Marjolijn_W

oh prima hoor.. :), ik dacht wellicht kan ik je eraan helpen.. maar niets moet uiteraard :)

Leonatic

"Overigens, hoe bevallen de zilveren Francois Louis mondstukken?"

Voor mijn bariton weet ik niet beter. Ik speel er al meer dan 20 jaar op. Als ik ooit iets anders probeer denk ik altijd 'stom'.
Voor mijn tenor zwabber ik soms tussen een Berg Larsen 120-2  en de FL. Beide FL's zijn heel fijn om genuanceerd op te spelen. Flink dynamisch bereik, goede intonatie en ze voelen heel close en direct aan. Erg compact zodat de afmetingen van de mondstukken op mijn saxen (eboniet op alt en tenor) relatief dicht bij elkaar zit.
Een mondstuk moet het makkelijk maken om de muziek zoals je die in je hoofd hoort uit je sax te laten komen. Dat is alles.

Zoot

Quote from: Leonatic on 29 August 2015, 00:38:37
Een mondstuk moet het makkelijk maken om de muziek zoals je die in je hoofd hoort uit je sax te laten komen. Dat is alles.
Hmmm,... ♫♪♫ mooie omschrijving,...... ♪♪♫  (komt meer bij kijken uiteraard maar toch,.....)

Penningh

Marjolein_w,
Ik heb afgelopen week voor het eerst gespeeld in mijn harmonie op een Main riet.
Ik had dezelfde ervaring als jij.
Ik had de grootste moeite om stemmend te blijven in het orkest.
De dirigent vroeg zelfs wat er aan de hand met me was.
Oorspronkelijk dacht ik dat dit kwam omdat ik tijdens de vakantieperiode een andere tenor had gebruikt.
Als ik deze week weer stemmingsproblemen heb zal ik niet wachten tot het voorjaar en zal ik bij Rigotti rieten moeten bestellen.
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.