MARCA rieten?

Started by Laatbloeier, 02 January 2016, 08:24:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laatbloeier

Ik zie her en der rieten van het merk MARCA. Ze zijn een stuk voordeliger dan de meeste andere merken. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Zoot

ergens las ik    ::) ::) ::)
QuoteIf you pay peanuts, you get monkeys (and Bundies)
spendeer niet té lang aan de zoektocht naar Rieten,.........  zoek iets wat bij jouw en je mondstuk en je sax en je manier van spelen, ademsteun, embouchure en jouw oren ( mmm en die van je huisgenoten... ) past....
en O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O, O,  ( de lange variant van 3 O's ) tot je "bijna aan het Riet kan zien wat voor muziek je er uit haalt.....  is het niet wat jij wilt of dan past bij jou.........  etc..... probeer dan eens wat anders...    mij2cents :)

Laatbloeier

Ik speel het liefst op Rico, maar kan bij de bekende leveranciers geen Rico basrieten, wel Vandoren en Marca vinden, vandaar mijn belangstelling voor Marca. Komt bij dat ik diverse keren tot 30% uitval bij Rico heb gehad. Kan een geval va pech zijn want de laatste Rico's en Hemkes waren allemaal top.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Windbuil

Probeer Legere rieten!
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

FransDordt

Al een aantal jaren speel ik op mijn bariton met Marca rieten: goede rieten, niet duur en ik speel er klassiek en jazz mee.
Yanagisawa A901 + B901

Leonatic

Op bariton speel ik al 25 jaar Marca en raak in paniek als ik ze niet heb. Op de andere saxen ook al jaren Marca. Daar probeer ik ook wel andere merken maar keer toch telkens weer bij Marca terug. Het is maar een klein merk en de leverbaarheid laat nogal eens te wensen over maar ik zou het zeker proberen.

jeebee50

Ik heb deze voor de altsax wel eens geprobeerd en vond het helemaal niets. Erg slap en licht t.o.v. gelijkwaardige sterkte rieten.
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

Leonatic

Elk merk heeft zijn eigen nummering voor de sterkte van rieten. Vandoren heeft zelfs voor elke type een eigen nummering. Om gek van te worden.
Deze is erg handig: http://www.howarth.uk.com/wo/reeds_and_more_chart.jpg