Main Menu

Hallo Forum

Started by Theo, 12 February 2016, 09:37:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Theo

Hallo saxliefhebbers uit alle windstreken,

Sinds het zien van de film Breaking Glass van Hazel O'Connor met daarin een fantastische saxsolo in het nummer 'Will You' door Wesley Magoogan heb ik een zwak gehad voor saxofoons. Dat was in 1980...
Zo rond mijn vijftigste verjaardag, in 2013, vond ik dat ik misschien eens 'iets' met dat zwak moest gaan doen.
Na een tijdje boeken lezen over saxofoons en alles wat daarmee verband houdt heb ik in de zomer van 2014 een blind bod gedaan op een leuk uitziende Yamaha YTS-25. Geen hoog bod, want dan zou ik er misschien zo maar aan vast kunnen zitten. Afijn... binnen 24 uur bleek de verkoper akkoord met mijn bod en begon een nieuwe episode in mijn leven.
Inmiddels zo'n anderhalf jaar les gehad, een enkel workshopje gedaan en ook dit forum een beetje gevolgd, waardoor ik langzaam verpop van het prille beginnersstadium naar het gevorderde beginnersstadium. Vandaar dat ik het ook eens tijd vond om mezelf te introduceren, waarvan akte.
Alt: Yanagisawa A901
Tenor: Trevor James Signature Custom Raw
Bariton: Yanagisawa B901

Windbuil

De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

the martin

Wat mij betreft kunnen er nooit genoeg saxofonisten zijn.

Geniet van deze prachtige hobby..

Zoot

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Laatbloeier

Welkom op dit prachtige forum. Uit mijn bijnaam "Laatbloeier" kan je opmaken dat je bepaald niet de enige bent uit de categorie "beter laat dan nooit".
De Yamaha YTS-25 is een fijn instrument waar je nog jaren mee vooruit kunt. Veel plezier!
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

MMonroe

Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Theo

Iedereen hartelijk dank voor het warme welkom op dit forum.
En nu maar wachten op de volgende nieuweling zodat ik iets minder 'newbie' ben...

Ondertussen ook maar vast een 'echte' toeter gekocht: de veelbesproken Trevor James Signature Custom Raw. Mooi geluid, goed bespeelbaar... nu kan ik m'n sax niet meer de schuld geven als iets niet meer lukt
Alt: Yanagisawa A901
Tenor: Trevor James Signature Custom Raw
Bariton: Yanagisawa B901