Author Topic: Buescher Aristocrat tenor uit 1937 te koop  (Read 6320 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sander

• Newbie
  • *
Buescher Aristocrat tenor uit 1937 te koop
« on: 05 March 2016, 15:38:44 »
Deze tenor is helemaal gereviseerd vlak voordat ik hem kocht, een paar maanden geleden. Voor zo'n oudje speelde deze behoorlijk licht eigenlijk, dat sprak me aan. Tevens vond ik de warme maar kernachtige klank zeer fascinerend. Ik heb hem een beetje in een opwelling gekocht denk ik. Nu ik hem een paar maanden heb kom ik er achter dat ik mezelf wat overschat heb. Ik houd toch meer van een moderne sax met een wat lichtere klank en (ja beetje suf, ik weet het) een hoge Fis klep. Je kan zeggen, dan koop je die erbij, maar vooralsnog ben ik geen verzamelaar. Dus na lang wikken en wegen deze prachtige tenor toch maar te koop zetten. Ik dacht aan 1795 euro. Hij is in uitstekende staat, zoals gezegd net helemaal gereviseerd. Alleen hier thuis op gespeeld. Je kunt ze wel goedkoper vinden, maar mét revisie, en eentje die vrij licht speelt en ook nog eens behoorlijk zuiver intoneert, is dit best een heel bijzondere voor zo'n oude. Ik heb er zelf meer voor betaald een paar maanden geleden, ik denk niet dat de waarde ineens veranderd is. Ik sta wel open voor ieder goed bod. Hij is trouwens in het verleden een keer ontlakt. Ik vond/vind dat er waanzinnig mooi uitzien. Voor foto's zie deze link: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1555386898105955&id=100009039788895