Author Topic: Hoe neem jij je sax op?  (Read 122931 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Hoe neem jij je sax op?
« Reply #60 on: 03 April 2009, 19:58:24 »
nou, dat is ook niet een goedkope methode.  :D

harpje

• Guest
« Reply #61 on: 05 April 2009, 17:54:54 »
Nou ik ga het allemaal wat eenvoudiger doen. Het gaat mij toch alleen maar om opnemen van studieresultaten en ensemblegeluiden.
Er was bij ons projectorkest iemand met een apparaatje wat kan opnemen in wav of mp3 en dan kun je het direct in de computer zetten. Met een bijgeleverd software programma kun je het geluid ook nog bewerken als je wilt. In Artishock zag ik dat apparaatje ook al bij een dixielandband staan.
De edirol R09HR.
Hij krijgt zeer goede resencies wat geluidskwaliteit betreft. Kost 350 euro. Als je 2 kleine boxjes voor 15 euro koopt kun je meteen terug horen wat het resultaat is. Koop je boxjes voor 100 euro erbij heb je zeer goede geluidsweergave.
hij is besteld maar moet hem nog ontvangen. Kan ik misschien ook wat van mijn misbaksels hier op het net zetten  :-D

Zoot

• Guest
« Reply #62 on: 06 April 2009, 00:01:15 »
Kan ik misschien ook wat van mijn misbaksels hier op het net zetten

hé ja..... :shock: ....... vroegher...... :shock: . hadden we een Music Online knopje linksboven voor dat soort probeersels........ :roll:  :roll:  :roll:

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #63 on: 07 April 2009, 12:03:10 »
ja TONYY

wat is dat nou :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #64 on: 07 April 2009, 12:36:50 »
Helaas werkt dat niet in deze versie van het forum :(

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #65 on: 16 April 2009, 02:33:27 »
Inmiddels na al die tijd experimenteren en kopen ben ik tot de volgende setup gekomen waar ik het voorlopig wel bij laat:

Software: Logic Pro 8
Interface: Focusrite Saffire LE
Midi Keyboard: Technics (interne module is zwaar crap)

Mics: MXL v69 Mogami, Shure SM57/58

Ik ben begonnen met behringer maar werd dit al gauw zat. Als je jezelfs echt niks duurders kan veroorloven ok, maar als je het geld hebt, koop dan geen behringer. in t begin doet alles t nog, en dan komt er een ongelofelijke ruis haha :P (bij mn mengpaneel niet maar bij de interface) De interface kan je het beste gewoon gelijk goed kopen. (dus niet goedkoop kopen :P)

Shure sm is natuurlijk altijd wel goed. je kan er relaxte opnamens mee maken waar zelfs een ervaren producer tevreden mee is. Pas als je zelf met producen aan de slag gaat en echt goede kwaliteit wilt leveren, dan meot je in een goede mic gaan investeren.

Toch zijn de goede mics niet meer alleen maar duizenden euros. er zijn een hoop merken bijgekomen laatste paar jaar die voor een redelijke prijs goede kwaliteit leveren. Ik was eens aan het surfen en kwam toen de MXL v69 mogami tegen en had er ook al mee opgenomen. Ik dacht dat het een superdure mic was terwijl hij vergeleken met de neumann en de brauner mics 1/3 kost (van de goedkoopste modellen) Ik zal even wat gaan opnemen en jullie het verschi laten horen tussen de SM57 en de MXL. Misschien ook wel leuk om ook te laten horen dat je met een SD mic hele andere opnamens krijgt.

Dit was even mijn verhaal!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Albert

• Member
  • *
    • Music makes the world go round
« Reply #66 on: 20 March 2013, 23:57:40 »

Gewoon met de Samsung
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]