Author Topic: Hoe vaak en hoeveel oefenen/spelen jullie?  (Read 14339 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Amanda

• Member
  • *
Hoe vaak en hoeveel oefenen/spelen jullie?
« on: 24 March 2006, 20:18:59 »
Om even te vergelijken :D

Ikzelf oefen 3x per week, minimaal een uur.
Meestal vrijdag, zaterdag en zondag.

Dinsdag en woensdag heb ik orkestrepetities.
Allebei 1 uur en een kwartier spelen, een kwartier pauze en nog een uur spelen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Tineke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 24 March 2006, 21:26:33 »
Ik speel iedere dag minimaal een uur. Als ik het rijk alleen heb, speel ik veel langer. Helaas heb ik geen plek waar ik lekker ongestoord kan spelen, dus ik moet wel rekening houden met man en kids.
Waar oefenen jullie trouwens......

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 24 March 2006, 21:44:38 »
Er ging ook een zelfde soort onderwerp eerder erover: Klik hier!

Ikzelf probeer minimaal elke dag te spelen... Maar wel verschillende muzieksoorten.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 24 March 2006, 22:43:48 »
ik speel elke dag minimaal een uur, daarbij heb ik donderdag les en oefen ik met mijn band, en ik oefen regelmatig met een andere band.

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #4 on: 25 March 2006, 08:24:56 »
Ik oefen elke dag ongeveer een uur, meestal één keer per week heel lang en één keer naar les (half uur) en 1 uur naar orkest.

Offline =SaX=Erik

• Member
  • *
  • "You gotta feel that you live"
(No subject)
« Reply #5 on: 25 March 2006, 10:25:32 »
Ik probeer elke avond na mijn werk even een half uurtje tot een uurtje te spelen. Afhankelijk van hoe laat ik thuis ben dus... Soms gaan er wel een paar dagen overheen om even lekker te spelen. Dat probeer ik in het weekend dan weer in te halen.

Ik oefen bijna altijd op zolder. Leuk voor de buren...kunnen ze meegenieten (ze horen het goed, maar hebben er geen last van!)

Naast het "zelfstandig" oefenen speel ik op regelmatige basis met verschillende bands en zeker vlak voor een optreden wordt er intensief geoefend. Gelukkig vind mijn vrouw het niet erg. Ze weet wat het voor mij betekent!
T: Julius Keilwerth Limited 75 Edition SX90R
A: Selmer Bundy II Alt
S: Musica Steyr - geweldig geluid, wel aan vervanging toe

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 25 March 2006, 11:08:29 »
Ik oefen gewoon thuis.
De buren zijn er iets minder gelukkig mee.
Ik kreeg afgelopen kerst een kerstkaart met een opmerking over mijn muziek.
Daarom speel ik ook altijd op schappelijke tijden.
Meestal voor of na etenstijd 's avonds.

Daan: sorry, ik kon geen topic vinden. Niet goed gezocht blijkbaar.

Wat ik wel grappig vind is dat de mensen bij ons in het orkest vinden dat ik zoveel oefen, maar als ik het vergelijk met jullie oefen ik eigenlijk niet bijzonder veel.
(kan je nagaan wat de rest doet, haha! :D)
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 25 March 2006, 11:24:32 »
2 dagen in de week speel ik ongeveer zo'n 6 uur per dag de rest ongeveer 1,5 uur en in het weekend alles bij elkaar zo'n 5 uur.
!x per week 1 uur les, 1 x per week 1,5 uur ensemble, 1 x per week 2 uur orkest, dus ongeveer gemiddeld 25 uur per week. dit is ook wel eens minder maar in de vakanties is het weer veel meer.
Ik speel thuis en de buren horen het wel maar hebben nog niet geklaagd.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #8 on: 25 March 2006, 11:39:02 »
Bij mij wordt gelukkig niet meer geklaagd, ik mocht eerst niet beneden spelen, ik speel nu gewoon in mijn kamer. Maar mijn broer speelt gitaar (elektrisch). En is nog aardig doof... En aangezien hij van echt harde, luide muziek houdt :S is dat echt een probleem. Hij speelt echt zo hard dat je van ver (buiten) hem makkelijk hoort, buren hadden ook laast gebeld :P . Maar het is niet te geloven met die boxen van hem, hij speelt niet zo goed speelt nu 1 1/2 jaar geloof ik. Hij speelt liedjes of tingelt maar wat, en kan helaas geen akkoorden lezen, wat jammer is. Ik vroeg het eerst aan hem of hij mij akkoorden kon leren. Dat is dan makkelijker voor me... Zegt hij "kom gewoon naar me toe en ik leg het je wel uit en ik weet het wel", achteraf weet hij geen 1 akkoord, hij weet niet eens wat het betekend... Jammer maar het is niet anders :) .

En oja, het maakt niks uit hoor Amanda... over het opnieuw starten van een onderwerp, who cares.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Joke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 25 March 2006, 21:05:50 »
Ik oefen minimaal 1 uur per dag. Een half uur les per week en dinsdags 2 uur orkestrepetitie. Zo'n 10 keer per jaar een optreden.
Om het voor m'n buren niet al te hinderlijk te maken probeer ik in het weekend niet al te vroeg te beginnen (niet voor 11 uur) en 's avonds niet al te laat te eindigen (uiterlijk 8 uur). Dat betekent dat ik uit m'n werk eerst een uurtje ga spelen en dat we daarna pas gaan eten. Mijn man is zelf muzikant, dus hij heeft daar geen probleem mee. Ik oefen gewoon in de kamer. Daar staat ook mijn computer, die ik er soms bij gebruik/nodig heb.
Mijn buren zeggen dat ze me wel horen maar het niet erg vinden (aardige buren dus). En als ik de stukken van ons orkest oefen (allemaal bekende songs) vinden ze het geloof ik ook wel leuk. De oefeningen voor m'n les zullen ze wat minder waarderen, ben ik bang. Dat is voor mij het echte studeren.
gr. Joke

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #10 on: 25 March 2006, 23:15:33 »
HOi..m'n buurvrouw vind het trouwes helemaal niet erg als ik speel, haar kinderen spelen ook in 'ons' orkest maar wonen nu niet meer thuis, dus ik ben een soort vervanger :P en van de andere buren nog nooit wat gehoord! Ze doen soms ook zo flauw om aan de buren te vragen of we wel oefene :wink: naja ik doe het toch wel! Doe trouwens niet elke dag een uur, als ik erg veel huiswerk hep wat korter, maar ik oefen wel elke dag en dan dus ongeveer 1 x per week lekker lang en tussendoor gewoon wanneer ik tijd heb nog ff m'n sax pakken! En dan dus nog orkest en les maar dat had ik al gezegd..

Offline Carlijn

• Member
  • *
    • http://www.drumfanfare-volt.nl
(No subject)
« Reply #11 on: 19 March 2007, 16:51:14 »
Ik probeer meestal 1 tot 1.5 uur per dag te oefenen, en als het richting mijn examen gaat, word het nog wel wat meer. En op dinsdag avond oefenen ik bij Drumfanfare volt van Half 7 tot half 10... Met wel wat pauzes ertussen hoor...

Offline ilse71

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 27 June 2007, 22:06:09 »
ik oefen elke dag ongeveer 30 min tot een uur, hangt een beetje ervan af hoeveel tijd ik heb (heb dochtertje van 5 jaar, en een echtgenoot die ook moet oefenen op zijn doedelzak)
momenteel zijn we bezig met repetities met 't showorkest, dan speel ik maandagavond en vrijdagavond van 20h tot 22h30.
Op zaterdag les en/of samenspel, 30 min tot 60 min.
Nu 9 maanden bezig met sax alt, en ben er best fier op dat ik mag meespelen in een showorkest!!
\";)\" music was my first love...

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #13 on: 01 August 2007, 15:17:15 »
Quote from: "Miss C"
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar als ik dus een tijdje niet oefen, en oefen direct te lang dan heb ik op het laatst geen kracht meer in mijn lippen en ga knijpen.

Daar heeft iedereen last van, wees gerust..

Offline johnvs

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 01 August 2007, 17:55:54 »
Gemiddeld 3 uur per dag. (Lange noten, ladders in 12 toonsoorten, accoorden, stukken voor de Big Band en standards) Moet ook wel veel oefenen, want ik ben een inhaalslag aan het maken. Ik heb er nu totaal ongeveer 2500 uur aan gewijd; en het begint geloof ik een beetje te komen.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker