Francois Louis

Started by Ben Rodenburg, 25 October 2006, 14:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daan

Quote from: "Maaarten"Volgens mijn vader zijn ze hardgesoldeerd, wat steviger is dan een soldeerverbinding zoals wij die kennen. En de draadjes zijn geen gewoon ijzerdraad.

hmmmm, ik dacht inderdaad ook dat ze hardgesoldeerd zijn met harde zilversoldeer!!! Nee niet die zachte klonterige tinsoldeer... (wordt trouwens wel gebruikt voor de 'ribben' op de body...)
Ik dacht dat de draadjes en buisjes gewoon messing waren ofzo?

@ Daan die er geen één heeft....

Ik vind het eigenlijk helemaal niet breekbaar eruit zien... Ok als je er op staat dan zou dat niet best zijn...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

EelcoW

in heb er ook 1 :) vanmiddag gekocht. ik twijfelde tussen een vandoren optimum en deze, maar ik vond de klank met deze toch iets beter.

idd een perfecte combinatie, ottolink stm met FL. :D

prodigy

ik heb sinds een paar maanden een FL binder.
voor mij het grote voordeel dat die zo vast als een huis om de OL STM zit. Het nadeel vind ik de cap, maar dan metname vanuit estetisch oogpunt, dus persoonlijk; ik houd van bijvoorbeeld de standaard OL cap. Het zelfde heb ik ook met die plastic bak die bij BG binders wordt geleverd, niet mooi!

Maar; kan iemand me vertellen wat het grote voordeel (of niet) van het meegeleverde stukje vilt voor de "pressure plates" is?
of of of, ben ik onjuist geinformeerd en hoort dat in de smartcap thuis??? Als ik onjuist ben geinformeerd zal ik mijn bron verklappen :lol:
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

CBone

Quote from: "prodigy"Maar; kan iemand me vertellen wat het grote voordeel (of niet) van het meegeleverde stukje vilt voor de "pressure plates" is?
of of of, ben ik onjuist geinformeerd en hoort dat in de smartcap thuis??? Als ik onjuist ben geinformeerd zal ik mijn bron verklappen :lol:

Heel eerlijk, ik heb geen flauw idee, maaaarrrrr ik vind dat je verkeerde info hebt gekregen, dus kom maar op met die bron  :twisted:  :twisted:

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Tom

Ik heb geen ervaring met een FL binder.
Zal het toch eens proberen.
Wel ervaring met Alexander rieten.
Ik heb de DC (3) versie geprobeerd maar vond de kwaliteit ver beneden peil.
In dat doosje zaten om precies te zijn 2 bruikbare rieten.
Veel onderling verschil in stugheid en veel piepende rieten.

wel een mooi doosje overigens. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Maaarten

klopt helemaal. Bij saxcompany werd het ding gewoon in mekaar gezet voor me.

the martin

Quote from: "prodigy"Maar; kan iemand me vertellen wat het grote voordeel (of niet) van het meegeleverde stukje vilt voor de "pressure plates" is?

Belofte maakt schuld  :-D

prodigy

Quote from: "the martin"Belofte maakt schuld  :-D

Jan Slot, Utrecht...
yours Truly.
Prodigy

Maaarten

Quote from: "prodigy"
Quote from: "the martin"Belofte maakt schuld  :-D

ik had zelf een hele tijd de smartcap er verkeerd om op zitten. Stond wel mooi op zich :-D

Daan

Maar het is wel een man met een eigen idee!
Wij kunnen er wel om lachem omdat het achterhaalt is hoe het moet, maar wat als je zelf die losse onderdelen voor je neergelegt krijgt zonder voorbeeld? Wie weet had hij veel stress enzo :P .
Tis makkelijk om op iemand zo te reageren...
Maar als hij er niet was geweest dan kon je daar ook weer niet terecht voor wat saxofoonspulletjes, voor diegene die dan in (de buurt van) utrecht wonen...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Smelly Jelly

Quote from: "Daan"Maar het is wel een man met een eigen idee!
Wij kunnen er wel om lachem omdat het achterhaalt is hoe het moet, maar wat als je zelf die losse onderdelen voor je neergelegt krijgt zonder voorbeeld? Wie weet had hij veel stress enzo :P .
Tis makkelijk om op iemand zo te reageren...
Maar als hij er niet was geweest dan kon je daar ook weer niet terecht voor wat saxofoonspulletjes, voor diegene die dan in (de buurt van) utrecht wonen...

Haha wat een sufferd! Hij heeft zich er weer eens niet goed in verdiept.... Maar er is ook een grote mogelijkheid dat ie je in de maling nam. Die jongens hebben een ZEER vreemd gevoel voor humor.

Maar ik lach me altijd een breuk met ze...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Shofar

Jullie Nederlanders moeten toch best wel onder de indruk zijn van de Belgen hé...

Ik bedoel: de sax is een Belgische uitvinding, Francois Louis is een Belg met fantastische rietbinders, enz...

Ach ja, bescheiden als we zijn lopen we natuurlijk niet te koop met onze superioriteit... :-D
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Maaarten

iemand trouwens ervaring met de basic ligature?
is dat een goed alternatief qua geluidsvrijheid?

prodigy

en dan heb je ook de pure brass nog...

speciaal voor eboniet en/of hout met centrale schroef boven op de lig, dat in tegenstelling tot de ultimate lig.
heb er laatst een advertorial van gelezen, maar dat is niet echt objectief natuurlijk.
yours Truly.
Prodigy

Jeroen Conn

Heb laatst alle FL's uitgebreid geprobeerd op m'n Selmer SA80D en dit zijn mijn ervaringen:
-Basic: spreekt erg makkelijk aan, erg groot, vrij geluid maar weinig body. De Basic speelde lekker smeuig.
-Ultimate: meer harmonischen dan met de Basic, spreekt ook redelijk goed aan maar mist toch ook wat body.
-Pure Brass: mooi rond geluid met voldoende body.
-VD Optimum: veel body maar het karakter van het geluid vond ik niet helemaal 'puur'. De FL's doen dit beter.
Voor m'n Selmer SA80D heb ik gekozen voor de Pure Brass.

Voor m'n Otto Link STM 8* heb ik gekozen voor de Ultimate, simpelweg omdat er weinig binders zijn die op het mondstuk met ribbel passen en het speelde beter dan de standaard OL binder. Ik heb nog het plaatje verwisseld met het zware 'pure brass' plaatje maar dat was geen succes.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface