Francois Louis

Started by Ben Rodenburg, 25 October 2006, 14:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maaarten

mee eens. met de basic moet je wel meer moeite doen om 'm netjes vast te zetten. Die kun je namelijk echt enorm strak aandraaien itt de ultimate.
En lekker goedkoop ook die basic, maar 22,50

Ben Rodenburg

Ik vond hem toch wel duur, maar je moet het zeker als een investering zien. mn toptones komen er beter uit, in de laagte klinkt hij overtuigender en alles speelt en klinkt makkelijker.

Ik had eerst de traditionele link binder en waarschijnlijk weten alle linkt gebruikers dat die dingen ontzettend bout zijn. die van mij was nog eens slecht in elkaar gelast dus die van mij was al snel gebroken. nou kan je ook neit echt moeilijk doen over de prijs van een link binder, volgens mij betaal je er nog geen 15 euro voor maar toch vind ik dat bij een mondstuk een goede binder geleverd moet worden, misschien moeten meneer louis en meneer link maar eens gaan praten of d ebinder niet standaard bij de link kan ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

EelcoW

Er is helemaal niks mis met de standaard OL binder vind ik.. Ik vind ze beter spelen dan de gemiddelde binder. Genoeg professionele saxofonisten spelen met zo'n ding (Wayne shorter speelde er vroeger bijvoorbeeld mee, nu niet meer volgens mij).

De FLbinders zijn natuurlijk wel beter, ze zijn perfect op OL mondstukken.

Maaarten

Quote from: "Eelcow"Er is helemaal niks mis met de standaard OL binder vind ik.. Ik vind ze beter spelen dan de gemiddelde binder. Genoeg professionele saxofonisten spelen met zo'n ding (Wayne shorter speelde er vroeger bijvoorbeeld mee, nu niet meer volgens mij).

De FLbinders zijn natuurlijk wel beter, ze zijn perfect op OL mondstukken.

ik ben het met benny eens. Die binder is gewoon plakwerk. Bij mij de eerst gelaste helft netjes gedaan en de tweede zit tot de helft vast, en de rest van de klodder zit gewoon los van de naad in een bochtje. Dit kan gewoon niet in mijn ogen. Geen enkele fabrikant die ik ken werkt zo slordig.
Even trekken of een keer te strak aandraaien en het hele ding zit los.

Ze moeten de link gewoon zonder binder leveren, desnoods een tientje goedkoper.

Ja en benjamin herman gebruikt gewoon de binder, en qua klank zal ie echt niet slecht zijn, maar ik vind zo'n grof afgewerkt ding maar niks.

Tom

Ik heb een tijdje geleden de FL ultimate geprobeerd maar ik ben er ook niet kapot van.
Een helder geluid maar inderdaad een beetje wankel.
Uiteindelijk heb ik een Olegature voor mijn Otto Link genomen en een Rovner light voor mijn Lebayle Jazz.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Tony

Het stukje vilt hoort in de smartcap op de plaats waar het riet zit. Schijnt het vocht te reguleren enzo

Edward

Ik heb vandaag een goldplated BG ligature met cap gekocht voor mijn Tonalin en Brilhart Hard Rubber .
Ik gebruikte voor de Tonalin een Selmer ligature die ik vertrouwde ivm krassen aan het mondstuk wat metalen rietbinders kunnen geven .
Deze werd mij aangeraden boven de andere lederen rietbinders van BG ea .
Ik moet erg wennen om het riet erop te zetten , maar het is een fantastisch ding .
Hij ziet er schitterend uit op een wit of zwart mondstuk en het lijkt erop dat ik toch makkelijker blaas met bijv de lage B pakken als ik juist in de hoogte zit . Ik moet natuurlijk wennen aan mijn nieuwe mondstuk .
Maar het is een hele fijne rietbinder de goldplated BG .
Er is de laatste jaren wel een hoop verandert met het aanbod van rietbinders , en of je alles moet geloven van het beter spelen van nieuw ontwikkelde rietbinders is maar de vraag .
Maar ik ben uiterst tevreden met mijn nieuwe aankoop .
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

EelcoW

Omdat dit topic Francois Louis heet, plaats ik het hier maar even.

Heeft iemand al de nieuwe Spectruoso mondstukken van FL geprobeerd?

Maaarten

Ik heb ze geprobeerd gister op de Selmer saxofoondag in Puiflijk.

Beiden hadden ongeveer een 7* tip. Ten eerste moet ik bekennen dat ik nooit op heel veel mondstukken heb gespeeld. De 7* is voor mij ook wat te zwaar om echt lang op te spelen.

Vooral die met die dubbele kamer is uniek qua sound. Moeilijk te omschrijven, maar het is erg karaktervol. Best wel een toevoeging volgens mij!
Door de twee kamers zou je ook fluisterzacht moeten kunnen spelen, danwel hard. (Mits afdoende embouchure en ademsteun, maarja dat geldt voor ieder mondstuk)

Ik heb ook een met een enkele kamer gespeeld, hier kon ik alle kanten mee uit. Het geluid was wat gewoner(zoals andere mooie jazz mondstukken dat eigenlijk al hebben), met minder weerstand. Dit is voor zowel de minder ervaren speler als de prof een aanrader.

Ik zou ze zeker eens proberen als ik jou was. Selmer organiseert nog 2 dagen om dit mondstuk te promoten, bij HB en ook een keer in Deventer.

Ze worden rond de 200eu

Ben Rodenburg

ook om dit topic weer even moed in te blazen ;)

Ik heb een nieuw mondstuk voor me alt gekocht en heb gelijk even een louis gekocht. wat een verschi, ik blijf me verbazen daarover!

Heb nu ipv een meyer 7 medium kamer en medium facing, een meyer 7 small kamer en medium facing. geeft meer power en meer projectie.

de brancher die ik ook heb is ook erg leuk, maar ik kan toch meer met een meyer op de alt
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Ben Rodenburg

Hier een paar fotos ;)

NEtjuhhss

begin al een aardige verzameling te krijgen ;)

in the picture:

Alt:
Meyer 7m
Meyer 7s
Brancher B24

Tenor
Otto Link NYT 7* (bewerkt)
Berg Larsen 105, 2 SMS

Maaarten

gewoon terugbrengen, wel binnen 2 maanden na het afbreken. Heb je 'm korter dan 6 maanden, wordt de binder vermoed niet goed te zijn in elk geval.
De buisjes zijn namelijk niet gewoon gesoldeerd, dat kun je dus zelf niet ff doen.

Ralph

Zou een FL binder ook werken op een Lebayle 8 mondstuk met vandorenV16 riet? :P Na al deze goede reacties over dat ding, will ik er zelf ook wel eens éen proberen!
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Ben Rodenburg

er gaat een wereld voor je open man!

Amanda

Quote from: "saxman"Vorig jaar ook zo'n mooie FL binder gekocht :D. Helaas is-ie een paar weken geleden gesneuveld :cry: Twee van de vier resonantiebuisjes zijn losgeraakt, notabene gewoon bij het aandraaien. Heeft iemand ook ooit die slechte ervaring meegemaakt en hoe heeft diegene dat toen opgelost?

Bij mij brak er 1 buisje af na 2 weken, ook bij het aandraaien.
Ik ben terug gegaan en heb een nieuwe binder gekregen.
Die het inmiddels alweer ruim een jaar goed doet.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo