Author Topic: vignetten voor de belgische autowegen  (Read 9417 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #30 on: 14 January 2007, 18:32:52 »
Ja, ook wij hebben een auto, maar die staat gelukkig meer voor de deur dan dat hij rijdt. Toen wij kinderen kregen zijn we gaaan kijken waar we wilden gaan wonen. Wij hadden een aantal voorwaarden. Er moest goed ov zijn naar de stad waar we werken en het moest een gemeente zijn waar de kinderen tot een jaar of 18 hun leven kunnen leiden. we hadden ook voor een veel mooiere omgeving kunnen kiezen maar dan waren we afhankelijk van de auto geworden en wij vinden het niet leuk om in de file te staan. 40 min met ov, 1 uur met de fiets en 1 uur met de auto naar het werk. Die auto blijft staan, dus.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #31 on: 14 January 2007, 19:11:25 »
Kijk gewoon eerlijk in de spiegel, we weten allemaal hoe het zit. De één houdt er rekening mee en de ander niet... Maar het is iets wat voor ons allemaal geldt... en wat voor situatie we leven... Als je echt om het milleu zou geven zoals weinige mensen dat doen... Dan zou je echt met het OV gaan en niet piekeren om een uurtje of langer...

Ik spreek je nog wel als je een 36 urige werkweek hebt, 3 kinderen in co-ouderschap opvoedt, een relatie hebt op 60 km afstand en veel vrienden op een behoorlijke afstand hebt wonen. Ouders die aan de andere kant van Nederland wonen. Dan maakt die 2 uur per dag dus HEEL VEEL uit. En don't worry, spiegels hangen hier wel......nou ja.... lopen eigenlijk rond....

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #32 on: 14 January 2007, 20:21:18 »
Ik poste het gewoon voor iedereen om in de spiegel te kijken...

Ik weet dat ik zelf OV altijd iedere dag gebruikt... Maar dat komt natuurlijk omdat ik nog geen auto mag rijden (auto rijles volg ik dus wel...).

En ik weet ook van mezelf dat ik later de auto wel zou gebruiken... Maar als je echt om het milleu geeft dan doe je dat denk ik wel hoor... Zoals de meeste (en ik ook) hier denk ik, we zijn het er toch mee eens over het milleu maar we zouden toch de auto gebruiken... Dus we zijn eigenlij niet milleuvriendelijk, we houden onszelf dus gewoon voor de gek...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #33 on: 14 January 2007, 20:39:29 »
Daan, zie het niet als een aanval op jou persoonlijk. Mijn verontschuldigingen als je het zo ervaren hebt.Iedereen weet dat auto rijden schadelijk is voor het milieu net als roken voor je gezondheid. Je moet wel een heel groot rund zijn om dat te ontkennen. Waar het om gaat is dat een ieder voor zichzelf in zijn persoonlijke omstandigeheden keuzes maakt, doordacht of minder doordacht, ook dat maakt niet uit. Je moet met je keuzes rond zien te komen. Alle keuzes hebben consequenties. Stel in het uitzonderlijke geval dat we met z'm allen de auto laten staan. Hoe zou het de economie vergaan. Dan hebben we binnen de korste keren geen 400.000 werkelozen maar 2 miljoen. Tuurlijk, de economie is niet zaligmakend maar dat mogen de milieu bewegingen dan aan betreffende mensen/gezinnen gaan uitleggen. Volgens mij is er niet iets van alleen het milieu of alleen de economie. Die dingen kunnen heel goed samengaan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #34 on: 14 January 2007, 21:03:23 »
Ik zie het niet als een aanval hoor...
Ik begrijp absoluut je voorgaande bericht over die denkwijze als ik ouder ben... Maar ik denk dat ik zowiezo de auto ook ga gebruiken, met mijn bericht bedoelde ik ook mijzelf, we denken wel over het milleu maar we houden er eigenlijk helemaal geen rekening mee... De één meer (zoals het scheiden van afval wat hierboven werd benoemd) dan de ander...

En... ik heb nog nooit één trekje genomen van een sigaret of wat anders... (Daan @ asma ;) , waarom zou ik mijn gezondheid erger maken door die stinksigaretten :P ).

Wel een lastige discussie hoor, iedereen weet dat het binnen de korste keren zou moeten veranderen maar inderdaad de vraag is hoe...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline SFANX

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #35 on: 14 January 2007, 23:03:27 »
Ellis ik geloof niet dat we ineens 2 miljoen werklozen hebben als we met zn allen de auto laten staan, er komen juist banen bij nl. in het O.V. en in aanverwante sectoren zoals b.v.administratie, spoorwegbeveiliging en onderhoud e.d.(misschien ook wel in de groen voorziening als ik Daan gelijk geef en er meer bomen en groen geplant moeten worden ipv. wegen aangelegd) , tevens wordt het beroeps vervoer(een heel belangrijke pijler in onze handelseconomie als doorvoerland van bijna alle produkten en naar heel veel achterlanden) efficienter door minder file's en zal de economie daardoor juist aantrekken.
Naar het werk gaan moet je toch nog, je geeft toch daarbij niet je baan op als je niet meer met de auto gaat??

Verder vind ik dat niet wij onszelf voor de gek houden,( iedereen,de deelnemers aan deze discussie zowiezo, schijnt er nl. over eens te zijn dat we aan milieu e.d. iets moeten doen,) maar onze bewindvoerders, de mensen die door ons gekozen worden maar toch iedere keer besluiten willen en kunnen nemen waar de meerderheid van het land niet mee eens is (bv. de euro invoeren, als we daar een referendum hadden gehouden was de uitslag hetzelfde geweest als die over de europese wetgeving nl 55 tot 60% tegen, ook daar werden economische belangen en argumenten voorop gezet)

Ik denk ook dat de invoering van het vignet niet echt kan steunen op een meerderheid van de Belgische kiezers, ook daar geldt namelijk voor dat als zij het invoeren, andere landen (b.v. Nederland) dit ook zouden kunnen gaan doen en dan ben je meteen het voordeel wat je voorgehouden wordt ,om het via je wegenbelasting terug te krijgen, meteen weer kwijt. Het enige wat je dan in principe dan weer gedaan hebt het leven weer een stukje financieel zwaarder te belasten, en mocht dat zover komen dan zullen ook de Belgen over het geld gaan klagen, wat dat betreft zijn wij in geen enkel land anders. :wink:

Verder ga ik ook met Daan mee, het is een vrij ingewikkelde kwestie die niet door discussieren zal worden opgelost, het handelen wordt daardoor des te belangrijker want, een goed voorbeeld doet goed volgen, lijkt mij :-)
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #36 on: 18 January 2007, 07:23:40 »
Maor jik zijn jillemaol gin ollander........ :-D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.