Author Topic: hoe vervoer je een tenorsax het beste op een vliegtuig?  (Read 12306 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #30 on: 20 May 2008, 12:06:52 »
ik weet het  al :-D

sorry flauw

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #31 on: 20 May 2008, 18:57:23 »
Gisteren heb ik een mailtje naar de servicedesk van transavia gestuurd, met de vraag of de koffer mee mag als handbagage, omdat hij net een stukje te groot is, en ik geen gekreukelde toeter wil.

een dom antwoord, gecopy-paste van de site, met de toegestane afmetingen, geen aanhef, geen alternatief, nets.
Dus de service lijn gebeld, het is niet toegestaan, maar misschien dat ik toch geluk kon hebben. Wel kon ik een verzekering afsluiten om eventuele gevolg schade van gooien en proppen in het ruim vergoed te krijgen. Of dat een instrumenten- of hobbyartikelenverzekering zou moeten zijn wisten ze me niet te vertellen.

Mijn sax gaat hoe dan ook mee naar Frankrijk, ik probeer het in de koffer, als dat niet mag, dan gaat hij in een plastiktas als handbagage, en dan gaat de lege koffer maar het ruim in :)
Dit mag trouwens wel ;)

Ik vertrek dus naar Frankijk. Nu nog een baantje zoeken!

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #32 on: 20 May 2008, 19:04:16 »
In een plastic tas is het wel uitkijken geblazen. Een keer ergens goed tegen aan tikken kan al gevolgen hebben.

Frankrijk klinkt goed! Leuk avontuur!

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #33 on: 20 May 2008, 19:30:34 »
Inderdaad. Wat zou ik het beste als vulmiddel kunnen gebruiken? Inwikkelen in een badlaken ofzo? Moet ik ook iets in de beker stoppen?

Ja, heb er echt zin in! Enkeltje gekocht naar Toulon, en ik heb net een online sollicitatie verstuurd :D

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #34 on: 20 May 2008, 20:42:08 »
Ja, zo goed mogelijk inpakken. Ook de beker stevig opvullen.
Natuurlijk ook oppassen voor onhandige medereizigers. Een koffer die tegen je toeter aan stoot kan al een behoorlijke deuk geven.

Heb je al de trein overwogen? Gaat ook lekker snel en kun je de sax zonder problemen meenemen...

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #35 on: 20 May 2008, 22:07:49 »
Dollie is mij heilig, mensen kunnen niet door me heen lopen ;) En ik laat gewoon wel andere passagiers eerst instappen ofzo.

Oh jeetje, net te horen gekregen dat ik vanavond ook een trompet krijg, die kan mooi mijn sax gezelschap houden in de tas ;)

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #36 on: 20 May 2008, 23:26:42 »
De keren dat ik met t vliegtuig gegaan ben nam ik hm mee als handbagage. 1 keer toen kwam mn alt er beschadigd uit, doe hm dus niet in t ruim :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #37 on: 21 May 2008, 08:02:03 »
Quote from: "anzy"
Inderdaad. Wat zou ik het beste als vulmiddel kunnen gebruiken? Inwikkelen in een badlaken ofzo? Moet ik ook iets in de beker stoppen?

Bubblewrap...
Licht, sterk en perfect beschermend

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #38 on: 21 May 2008, 17:21:34 »
Waar kun je bubblewrap kopen?

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #39 on: 22 May 2008, 07:36:12 »
Goeie vraag (Bouwmarkt ?)

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #40 on: 22 May 2008, 17:50:10 »
Quote from: "anzy"
Waar kun je bubblewrap kopen?

www.vikingdirect.nl

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #41 on: 22 May 2008, 17:56:09 »
bij winkels als gamma moet het ook wel te koop zijn denk ik..

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #42 on: 22 May 2008, 17:59:42 »
Quote from: "Eelcow"
bij winkels als gamma moet het ook wel te koop zijn denk ik..

daar heb ik het eigenlijk nooit op de rol zien liggen eerlijk gezegd. En viking levert binnen 24 uur.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #43 on: 22 May 2008, 18:04:56 »
als t goed is kan je bubblewrap ook op t vliegveld krijgen
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #44 on: 22 May 2008, 19:09:08 »
Ik heb de bubbelwrap gevonden! Bij de kantoorboekenhandel de winter. een rol van 5 meter voor nog geen 5 euro :)