Main Menu

Saxforum#2

Started by FB, 14 May 2007, 23:54:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom

Oh, dan mag ik meedoen.
Gelukkig.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Sonny

Je hebt goede refernties onder je naam staan! ;-)
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Tom

Dat dan weer wel.
Zegt natuurlijk niks over mijn niveau, maar toch.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat hier uit voortvloeid.
Ik blijf dit even volgen.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.

Smelly Jelly

Het kan voorkomen dat iemand een vraag stelt die "dom" overkomt, bijvoorbeeld omdat iedereen ervan uitgaat dat iedereen bepaalde basiskennis heeft.

Bijvoorbeeld: iemand heeft een sax op de kop getikt en wil er eens op blazen, maar weet niet precies hoe de sax in elkaar moet. Na wat plaatjes op internet te bekijken krijgt hij/zij het ding in elkaar, maar weet nog niet precies hoe het mondstuk erop moet (rietje boven of onder?). Natuurlijk is deze hypothetische persoon ook bij het forum terecht gekomen, maar bij het doorzoeken van de topics is hem/haar nog niet duidelijk hoe dat kreng erop moet. Daarom stelt deze denkbeeldige persoon hier een vraag over.

Is dit een domme vraag? NEE

Aan de andere kant heb je ook flapdrollen die al jaren sax spelen, ergens niet uitkomen en daarom maar snel ff een berichtje plaatsen zonder eerst het forum te doorzoeken naar een antwoord. Misschien een goede vraag, maar het resultaat is het zoveelste topic over een onderwerp.

Zijn dat domme vragen? JA

vind ik tenminste

Ome Jelle, kwam, sprak en verstuikte zijn pink op het toetsenbord
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Sonny

Ik wilde het verder eigenlijk over Gerard Jolink hebben ;-)

Tom

Dat heb je goed verwoord  Ome Jelle.
Ik ben het roerend met je eens.
Alleen, moet je dan een apart forum beginnen voor vergevorderden.
Ik denk dat je elkaar dan niet zo veel te vertellen hebt.
Dan krijg je een soort mededelingen forum in de trand van, kijk es wat ik heb gedaan of gekocht.

Sonny

Zie verhaal Smelly Jelly! Er is zelf een flapdrol die na 10 jaar de lage CIS heeft gevonden! Is dit dom? Nee! Vertederend...

Pieter

ik vind het allemaal kolder zo'n forum. je kunt hier alles kwijt.
Ik ben eigenlijk benieuwd  wat voor soort onderwerpen  HAje zou willen zien op het forum, en vooral wat daar dan zoveel meer gevorderd aan is.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Tom

Ik weet het ook niet Pieter, maar gezien het feit dat er niet geheel negatief over gedacht wordt, kun je je afvragen of hier inderdaad behoefte aan is.

Pieter

Maar,....moet je dan een soort van test afleggen om te bewijzen dat je gevorderd bent? Ik bedoel, ik ken mensen die vinden mij gevorderd, ik ken mensen die vinden dat ik nog maar net kom kijken, en ikzelf...??
Ik vind dat het er weinig toe doet. Ik ken ook mensen die al heel lang spelen en veel weten maar toch een aantal basale zaken niet paraat hebben. Maar ja, die hebben dan weer andere kwaliteiten.....
Als je echt wilt leren, moet je gewoon lesnemen, en als je iets te melden hebt kun je dat hier allemaal kwijt.
Ik ben gewoon zo benieuwd naar de topics voor gevorderden...gewoon...hoe gevorderd dat nu allemaal zou zijn. Ik zal er wel niks van snappen...:D
En mogen gevorderden dan wel op het beginnersforum posten? Maar niet andersom?

Mijn ding is het niet.
Laats zei iemand tegen mij "jij speelt toch je eerst etudes niet meer?"
Nou dat zijn dingen die ik dus wel doe, met name wanneer ik terug kom van vakantie en lang niet gespeeld heb. En ik leer daar weer heel veel van. Dat is ook met de onderwerpen op dit forum. Sommigen lijken heel simpel maar vaak valt er altijd wat te leren, voor iedereen, al is het soms alleen al door de discussie die daar op volgt. Beginners leren daar van dat er meestal geen simpel antwoord te geven is en dat bevorderd het nadenken over hetgeen waar je mee bezig bent.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Tom

Inderdaad Pieter, iemand stelt een vraag en het maakt niet uit hoe veel je van saxofoons weet, door de discussie die regelmatig ontstaat leer je er toch weer wat van.
Of je gaat bepaalde zaken in ieder geval ook van een andere kant bekijken.
Laten we het dan maar bij een forum houden.
lijkt mij in ieder geval leuker en leerzamer.

Pieter

ok, doen we het toch niet... :wink:

Tom

Goed.

Bij deze.

Slotje alstubliefd.

FB

Quote from: "Tom"Goed.

Bij deze.

Slotje alstubliefd.
Pardon??!
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

CBone

Quote from: "Tom"Goed.

Bij deze.

Slotje alstubliefd.

Waarom?
Een slotje is een beslissing van de mod. Eventueel een advertentie die niet meer van toepassing is op verzoek van de adverteerder, zo voorkom je onnodige replies.

Een draadje op slot doen bij 13 stemmen op een x aantal leden met een discussiedeelname van een stuk of 8, hoofdzakelijk bestaand uit een dialoog tussen 2 past niet in een discussieforum.

Stel dat dit bij meerdere draadjes zou gebeuren, dan valt er in de toekomst niet meer op te reageren, waardoor en vraag of poll mischien opnieuw wordt ingestoken en blijkbaar is dat niet de bedoeling.

Geen slotje dus, alstublieft.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie