Author Topic: Saxforum#2  (Read 21740 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #30 on: 16 May 2007, 00:16:13 »
Quote from: "Haje"
Geplaatst: Ma Mei 14, 2007 11:54 pm
Onderwerp: Saxforum#2  

Ok,jullie zijn,dankzij de MOD, die aan mijn verzoek om mijn inloggegevens te wissen nog niet heeft voldaan, nog niet van mij af. Hier maak ik nog even gebruik van
De laatste weken vraag ik mij af, of het tijd wordt voor nog een saxforum, NAAST DIT FORUM!
Dit forum voldoet aan de wensen, verschaft plezier aan en verstrekt info aan bijna 700 leden..dat is een mooi resultaat waaruit blijkt dat een forum over saxofoon (algemeen) in een behoefte voorziet. Mijn complimenten voor de mensen die dit hebben opgezet, tijd er in steken. Welgemeende hulde!

Ik ( me myself and I ), voel de behoefte aan een forum waar NIET gepost kan worden over bijv. : waar koop je je rieten?
welke sax is beter? ..ach ik zou veel onderwerpen meer in kunnen vullen, maar ik wil niet kwetsen..is ook nooit mijn bedoeling geweest.
Ik zou graag een forum zien dat zich op een ander niveau afspeelt, met een beperkt aantal onderwerpen, waar een leercurve aanwezig is die pittig mag zijn, waar de `geest` gestimuleerd wordt, waar uit discussies inzichten voortkomen die bijdragen aan mijn ontwikkeling , waar een uitdaging in ligt.
Mijn vraag voor de poll is dus:
Heb je behoefte aan een `wat pittiger`forum NAAST dit form?

Groet,
HaJe, FB, Henk

Haje, waarom een Saxforum 2?
ik snap het niet... Niet zo zeer dat ik alles snap :P .
Maar ik kan het niet begrijpen waarom je een tweede nederlands talig forum wilt beginnen...
Met het doel voor ogen om dus alle onderwerpen over de saxofoon netjes geordend te plaatsen en waarop mensen kunnen reageren met vragen?

Mensen kunnen altijd hun ei kwijt op dit forum... ik zie niet in waarom dit geen volledig forum zou zijn. Natuurlijk is het niet perfect en zijn de antwoorden van mij ook niet perfect... Er is er altijd wel eentje die beter is en ook met informatie posten/beantwoorden...

Ik kan me voorstellen dat iemand die al drie jaar op dit forum vragen van beginners beantwoord misschien een beetje zijn interesse kwijtraakt

ik weet niet, ik zie het zo:
je vind de saxofoon zelf heel interresant of niet...
Daat heeft niks te maken met interesse kwijtraken.
Zelf lees ik graag berichten van andere saxofonisten, ongeacht wat voor niveau zei hebben! Dat niveau's, dat vind ik wel minderwaardig klinken. Misschien komt omdat ik zelf totaal geen goede saxofonist ben  :lol: :P .

Maar dat van die reacties klopt dus ook niet omdat je een forum wilt waar niet op gepost kan worden...
Dus dat is dan alleen maar een site met allemaal informatie die volgens jouw gelden...
Maar een forum is toch juist om te discussieren...?
Ben jij trouwens de enige die dat forum gaat opzetten en de onderwerpen maakt?

Maar nu je er toch al een aantal weken over zat te denken, wat zou jij dan verbeteren aan dit forum? (Niet lullig tegenover Tony en Amanda die heel goed werk hebben geleverd, ik zou dit zelf ook niet zo goed kunnen maken en natuurlijk ook niet beter ;) ).
Maar je zat erover te denken wat vind je dan zou minder aan dit forum?

Kortom:
Je wilt je account verwijderd hebben of SF, dus hier niks mee te maken hebben...
je wilt een SF #2 starten.

Ik snap het niet... wil je soms iemand zijn die uhm een soort administrator is of moderators zoals Tony en Amanda? wil je dat je ook waardering krijgt als hun werk? Je hebt toch al bewezen dat je van een uitdaging houdt door importeur te worden van de TopSax enz.

Ik heb zelf geen behoefte aan een tweede forum, ik kan me niet voorstellen met een tweede forum erbij... en ik zie het al helemaal niet dat het beter zou kunnen zijn dan deze (want ja als je een alternatief maakt is het meestal een doel voor ogen om het beter te doen).
Maar waarom ga je er niet gewoon eraan beginnen! Je hoeft onze mening toch niet? aangezien je toch je acc wilt verwijderd hebben ;) .

Nog één ding:

laat me verassen en bewijs het tegendeel, dat je het echt goed zou kunnen!
dit zijn gewoon de punten hoe ik ernu tegenover kijk...

en... iedereen is gelijk om zijn/haar mening te geven.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #31 on: 16 May 2007, 01:53:42 »
Quote from: "Daan"
Met het doel voor ogen om dus alle onderwerpen over de saxofoon netjes geordend te plaatsen en waarop mensen kunnen reageren met vragen?

is een "statische" site, dan geen beter idee? puur informatie verschaffen, op geordende wijze, zonder communicatie? eventueel een "bloemlezing" ofte "samenvatting" van wat hier in vele topics te vinden is?
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #32 on: 16 May 2007, 07:22:51 »
Quote from: "CBone"
Quote from: "Tom"
Goed.

Bij deze.

Slotje alstubliefd.

Waarom?
Een slotje is een beslissing van de mod. Eventueel een advertentie die niet meer van toepassing is op verzoek van de adverteerder, zo voorkom je onnodige replies.

Een draadje op slot doen bij 13 stemmen op een x aantal leden met een discussiedeelname van een stuk of 8, hoofdzakelijk bestaand uit een dialoog tussen 2 past niet in een discussieforum.

Stel dat dit bij meerdere draadjes zou gebeuren, dan valt er in de toekomst niet meer op te reageren, waardoor en vraag of poll mischien opnieuw wordt ingestoken en blijkbaar is dat niet de bedoeling.

Geen slotje dus, alstublieft.

Was ook als grapje bedoeld.

Sorry, als dat niet helemaal was overgekomen.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #33 on: 16 May 2007, 07:45:07 »
Quote from: "Surion"

is een "statische" site, dan geen beter idee? puur informatie verschaffen, op geordende wijze, zonder communicatie? eventueel een "bloemlezing" ofte "samenvatting" van wat hier in vele topics te vinden is?

Zulke sites met informatie bestaan er volgens mij genoeg.
Dat zijn geen forums, maar informatieve sites en is er geen ruimte voor bijvoorbeeld een discussie of vragen om info.

Wat het moderator/admin zijn betreft. Is dat een bepaalde status?
Nee, vind ik niet. Tony en ik zijn ook gewoon leden van het forum.
Tony heeft een prachtig forum opgezet en kan als Admin alle administratieve dingen uitvoeren, zoals leden toegang verschaffen, forums aanmaken e.d.
Ik kan alleen iets met de topics doen en heb dit bij Tony aangeboden omdat het forum steeds drukker wordt en hij er veel werk aan had.
Niks meer en niks minder, het had ook iemand anders kunnen zijn ;)
Heeft niks te maken met mijn 'niveau' als saxofonist, maar meer met dat ik al eerdere ervaring had opgedaan als mod en alle knopjes al wist te gebruiken.
Maar Daan, toch bedankt voor het compliment :-D

En een slotje? Nee hoor, discusieer maar lekker door, mits het op een goede manier gebeurt.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #34 on: 16 May 2007, 08:01:45 »
Ik denk dat je twee conclusies kunt trekken:

1 - Dit forum voldoet perfect aan zijn doel

2 - Misschien bestaat er bij een kleine groep mensen behoefte aan een andere plek om op een ander niveau...... Vul maar in..

HaJe (FB), misschien is het een idee om een Wiki op te zetten. Een soort van encyclopedie gevuld EN aangevuld/verbeterd door de gebruikers zelf..

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #35 on: 16 May 2007, 08:34:59 »
Ik verwijs maar even naar mijn eerste post in dit Topic met het verzoek dit goed te lezen.

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #36 on: 16 May 2007, 08:45:51 »
Ik kan me voorstellen dat iemand die al drie jaar op dit forum vragen van beginners beantwoord misschien een beetje zijn interesse kwijtraakt

Verkeerde Quote.

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #37 on: 16 May 2007, 08:59:15 »
Ja, verkeerd.
Die was van mij.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Pieter

• Member
  • *
Re: Saxforum#2
« Reply #38 on: 16 May 2007, 09:04:16 »
Quote from: "FB"
Ik ( me myself and I ), voel de behoefte aan een forum waar NIET gepost kan worden over bijv. : waar koop je je rieten?
welke sax is beter?

Volgens mij wilde hij een forum waar best wel gepost kan worden. Maar ik ben zo benieuwd waarover dan wel.

ok, doen we het toch niet...

Goed.

Bij deze.

Slotje alstubliefd

En een slotje? Nee hoor, discusieer maar lekker door, mits het op een goede manier gebeurt.

was echt een grapje, hoor... :D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #39 on: 16 May 2007, 10:42:06 »
Weet ik wel Pieter.
Had er eigenlijk een smiley achter moeten zetten.
Bij deze:  8)

;)
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #40 on: 16 May 2007, 10:55:38 »
:-D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #41 on: 16 May 2007, 19:08:09 »
Quote from: "Amanda"
Maar als je de behoefte hebt start je toch gewoon een forum op?
Dat is tegenwoordig niet zo moeilijk. Dan kun je het zelf beheren en je eigen onderwerpen bepalen.
Succes in ieder geval met je plannen ;)

Jouw suggestie is een feit geworden...zoek en gij zult vinden
 8)

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #42 on: 16 May 2007, 19:32:46 »
Quote from: "FB"
...zoek en gij zult vinden

al gevonden, maar ik laat de rest nog ff zoeken :p
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #43 on: 16 May 2007, 19:37:54 »
ik vind het alleen een beetje raar dat je het precies hetzelfde noemt als dit forum... Althans de linkbenaming van de beginpagina van freeblowing.com...

En nu maar wachten hé Haje dat zoiets gaat groeien :) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #44 on: 16 May 2007, 19:44:49 »
ik vind het alleen een beetje raar dat je het precies hetzelfde noemt als dit forum... Althans de linkbenaming van de beginpagina van freeblowing.com...
 .

Van dit soort mierenneukerij wordt ik dus niet goed..
Maar het linkeje heeft al een ander naampje gekregen..