Speel nu op een Keilwerth (altsax) die ik in bruikleen heb van de vereniging. Zelf bezit ik een Dolnet tenor en bariton. Deze spelen matig en zullen in de loop der tijd nog wel vervangen worden.
Maar nu eerst op zoek naar een eigen alt sax (en daar neem ik rustig de tijd voor om vooral heeeel veeeel verschillende saxen te proberen).
Even een update....
Inmiddels heb ik zelf een alt Selmer Reference 54 gekocht, welke mij na aan het hart ligt. Dus die zie ik nog niet zo snel de deur uit gaan. Misschien ooit nog eens voor een Mark6, als ik er een kan vinden die lekkerder klinkt en geen minpunten t.o.v. mijn Ref. heeft... (maar ben op het moment niet actief op zoek).
De Dolnet tenor is inmiddels vervangen door een Selmer SA80II (d.w.z. de Dolnet staat er nog steeds, maar is nu aan het verstoffen in zijn koffer...). De SA80II zie ik als een tussenstation naar een Reference 36 of 54 of een M6, maar ook hier ben ik niet actief op zoek, dus dat zou wel eens een lang tussenstation kunnen worden. En daarnaast ligt de SA80II nu bij Wil Bevers voor een kleine revisie. Dus mss raak ik zodra die weer thuis is weer verliefd op deze SA80II.
Alleen de Dolnet baritonsax is nog niet vervangen. Aangezien ik wanneer ik een bariton nodig heb, deze elke keer moet lenen (aangezien de Dolnet niet meer fatsoenlijk te bespelen of repareren is), ben ik dus wel actief op zoek naar een baritonsax. Maar het geleende instrument is meestal een Selmer SA80II, dus ben ik nogal verwend... En aan de meeste baritons die ik interessant vind, hangt een prijskaartje dat ik dan gelijk minder interessant vind.... Dan maar nog even wat langer sparen...
Samengevat:
alt -> geen echte dromen meer, maar wie weet..
tenor -> nog dromen, maar huidige sax voldoet uitstekend
bariton -> veel dromen, maar de beurs past (nog) niet bij de dromen..
Groeten,
Roger