Author Topic: Heb jij DE sax gevonden of droom je nog van een andere....  (Read 38079 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SaxyFox

• Member
  • *
Re: Heb jij DE sax gevonden of droom je nog van een andere....
« Reply #45 on: 21 February 2011, 18:32:51 »
Weer een schopje...

Mijn Ouwe Knar, dus mijn eerste eigen sax, zai ik niet inruilen, zoals ik er nu over denk. First Love, he? Dat laat je niet zomaar los.

Maar of het bij deze ene blijft, dunno. Wie weet komt er ooit gezinsuitbreiding. Voorlopig heb ik echter mijn handen vol aan deze ouwe Amerikaanse meneer.

Offline JM

• Member
  • *
« Reply #46 on: 24 February 2011, 20:30:42 »
awel....ik heb mijn sax gevinden EN...ik droom geregeld van een andere...is dat verkeerd? Ik dacht dat "gezond"was ..overigens het ene heeft met muziek te maken, het andere met hormonen denk ik....
Alten: Amati Super Classic zilver , Amati AAS61, Beuscher True tone \'38
Tenor:Amati Superclassic Brass, Beuscher True tone \'27

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #47 on: 25 February 2011, 14:14:31 »
ik ben met m`n cannonball big bell global SLS nog behoorlijk in m`n nopjes, groot geluid, mooie toon en erg zuiver..
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #48 on: 25 February 2011, 14:24:38 »

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
Re:
« Reply #49 on: 25 February 2011, 15:23:01 »
Quote from: "niesten"
Speel nu op een Keilwerth (altsax) die ik in bruikleen heb van de vereniging. Zelf bezit ik een Dolnet tenor en bariton. Deze spelen matig en zullen in de loop der tijd nog wel vervangen worden.

Maar nu eerst op zoek naar een eigen alt sax (en daar neem ik rustig de tijd voor om vooral heeeel veeeel verschillende saxen te proberen).

Even een update....

Inmiddels heb ik zelf een alt Selmer Reference 54 gekocht, welke mij na aan het hart ligt. Dus die zie ik nog niet zo snel de deur uit gaan. Misschien ooit nog eens voor een Mark6, als ik er een kan vinden die lekkerder klinkt en geen minpunten t.o.v. mijn Ref. heeft... (maar ben op het moment niet actief op zoek).

De Dolnet tenor is inmiddels vervangen door een Selmer SA80II (d.w.z. de Dolnet staat er nog steeds, maar is nu aan het verstoffen in zijn koffer...). De SA80II zie ik als een tussenstation naar een Reference 36 of 54 of een M6, maar ook hier ben ik niet actief op zoek, dus dat zou wel eens een lang tussenstation kunnen worden. En daarnaast ligt de SA80II nu bij Wil Bevers voor een kleine revisie. Dus mss raak ik zodra die weer thuis is weer verliefd op deze SA80II.

Alleen de Dolnet baritonsax is nog niet vervangen. Aangezien ik wanneer ik een bariton nodig heb, deze elke keer moet lenen (aangezien de Dolnet niet meer fatsoenlijk te bespelen of repareren is), ben ik dus wel actief op zoek naar een baritonsax. Maar het geleende instrument is meestal een Selmer SA80II, dus ben ik nogal verwend... En aan de meeste baritons die ik interessant vind, hangt een prijskaartje dat ik dan gelijk minder interessant vind.... Dan maar nog even wat langer sparen...

Samengevat:
alt -> geen echte dromen meer, maar wie weet..
tenor -> nog dromen, maar huidige sax voldoet uitstekend
bariton -> veel dromen, maar de beurs past (nog) niet bij de dromen..

Groeten,
Roger

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #50 on: 25 February 2011, 15:55:48 »
ffe een overzichtje:

* Alt Sax(en): een Cannonball met zilveren beker(buhne optredens etc.), en een SA80 II voor klassiek. misschien ooit nog een Mark 6
* Tenor: een Buffet Crampon S1 (1980?) deze is hoog toe aan een onderhoudsbeurt verder een topsax, maar ook meer geschikt voor het nettere werk, misschien ooit nog een Cannonbal tenor of een oude amerikaan.

verdere dromen,
 ik wil nog wel eens een C-melody hebben, en een mooie saxello sopraan zou ook leuk zijn  :wink:
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Stephje

• Guest
« Reply #51 on: 06 March 2011, 14:39:19 »
Ik ben tevreden over mijn yamaha xD
Ik zou hem nooit wegdoen, ben er te gehecht aan

Ik zou wel graag eens op een Selmer willen spelen
Maar als ik er eentje zou hebben zou ik mijn Yama toch bijhouden xD

Offline JM

• Member
  • *
« Reply #52 on: 07 March 2011, 20:31:08 »
ik heb ZE natuurlijk nog niet gevonden...ben tenslotte nog een absolute beginner maar... als ik me  kan baseren op wat ik aan luistermateriaal op het internet vind,dan moet ik bekennen dat ik een duidelijk gevoel van opwinding ervaar wanneer ik luister naar een King Super 20 en een KING Zephyr. Van alle merken (Amerikaans , Europees en Japans ,vroeger en nu) waar ik al stukjes van kon vinden-en dat zijn er verd**** véééééél...- maakt King  als enige blijkbaar iets in mij los.
Wordt flink doorsparen denk ik.....

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #53 on: 07 March 2011, 20:51:03 »
Quote from: "JM"
ik heb ZE natuurlijk nog niet gevonden...ben tenslotte nog een absolute beginner maar... als ik me  kan baseren op wat ik aan luistermateriaal op het internet vind,dan moet ik bekennen dat ik een duidelijk gevoel van opwinding ervaar wanneer ik luister naar een King Super 20 en een KING Zephyr. Van alle merken (Amerikaans , Europees en Japans ,vroeger en nu) waar ik al stukjes van kon vinden-en dat zijn er verd**** véééééél...- maakt King  als enige blijkbaar iets in mij los.

Kom een keertje langs in Limmen (NH), dan kan je er een paar uitproberen (zie signature)...

groet,
Rob

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #54 on: 07 March 2011, 20:52:19 »
Ik zeg één ding... Art Pepper 8)

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #55 on: 08 March 2011, 13:10:20 »
Ik ben best tevreden met mijn saxen maar als ik mijn toeter eens kon wisselen met een typewriter of dergelijk.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #56 on: 08 March 2011, 17:51:06 »
Mijn alt doe ik niet zomaar meer weg. Mijn docent vertelde vandaag dat hij ook een kookaburra thuis had liggen.....Alleen was dat een hockeystick met een afbeelding van een  kookaburra. Hij had hem bij een autozaak in de etalage zien liggen en aangezien hij ook hockeyed en behoorlijk van mijn alt onder de indruk is, kon hij hem niet laten liggen. Benieuwd wat voor geluid dat ding maakt...

Verder heb ik een hele mooie sop, een serie 2, is heel mooi, maar niet zo bijzonder als de reference. Moet niet zo moeilijk zijn om daar iets anders voor te vinden, maar ben niet actief op zoek.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline JM

• Member
  • *
« Reply #57 on: 08 March 2011, 20:08:18 »
Quote from: "SaxieRob"
Quote from: "JM"

Kom een keertje langs in Limmen (NH), dan kan je er een paar uitproberen (zie signature)...

groet,
Rob

Ja man, als ik jou collectie bekijk... W-o-o-hoW !!! (en ik maar schuchter beginnen met het dromen van één ( 1 ..) oude King ....)
Maare... je invitatie staat zwart op wit en -al is het nog veel te vroeg dag- ik sla het op in mijn- en de PC's- geheugen !  BIG THANKS !

Offline willemijn

• Member
  • *
« Reply #58 on: 09 March 2011, 09:58:08 »
Ik ben in het eerste half jaar dat ik speelde al naar mijn 3e sax gegaan.

De eerste was een merkloze huursax, de tweede ee Jupiter, die heel erg fijn speelde, maar toch qua geluid niet goed paste bij de bigband waar ik in speel.

Nu heb ik een Yana Elimona, al 30 jaar oud. Speelt heel fijn (al moet ik binnenkort iemand even naar twee kleppen laten kijken). Ik ben er ondertussen ook wel gehecht aan geraakt. Ik zou hem ook wel eens helemaal op willen laten knappen, als ik wat geld heb. Hij ziet er nu nl. niet uit.
Maar ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens helemaal verliefd word op een sax, en tsja, dan liggen de kaarten natuurlijk weer anders.

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #59 on: 09 March 2011, 10:06:21 »
Mijn sopraan gaat echt niet meer weg. Dat is voor mij DE sax.
Alt ben ik daar nog niet over uit. Misschien is het wennen, maar deze sax is erg hard werken qua intonatie.
Ergonomisch is hij wel fijn en klank is mooi. Ik zou wel wat meer power in de klank willen.
Heb een tijdje terug op een Reference gespeeld en toen was ik meteen verkocht, helaas was mijn portemonnee niet toereikend.
Maar wie weet, in de toekomst...
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo