ik heb het geleerd op een buffet crampon S1 Alt verzilverd, en na mijn A diploma moest ik deze ruilen voor een Selmer SA80II, hier speel ik tot op heden mee, maar aangezien deze van de harmonie is wou ik ook de vrijheid hebben van een eigen sax. Ik ben toen rond gaan kijken en ik kwam op een dweilkapellen festival iemand tegen met een Cannonball sax, deze klonk echt geweldig, daarna had ik er niet echt meer aan gedacht totdat ik bij Wil Bevers een Cannonball Alt zag staan. ik had er 5min. op gespeeld en toen wist ik al dat ik deze moest en zou hebben, hij speelde beter dan mijn Selmer! spreekt beter aan, mooie volle klank hele soepele kleppengang en degelijke constructie, en een x-tra veertje voor de Gis klep.
Voor de harmonie gebruik ik meestal de Selmer, maar af en toe als ik een flinke solo moet spelen of iets wat constant laag en zacht moet dan grijp ik al snel naar m`n Cannonball. terwijl ik dit een jaar terug nooit gedacht had dat ik een beter zou vinden voor een in verhouding lage prijs. Zo zie je maar weer dat een Selmer niet persé de heillige graal hoeft te zijn wat vaak te snel wordt aangenomen naar mijn mening.