Verslag van een dagje Harry Bakker

Started by Anacho, 15 September 2007, 21:16:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Hoe langzamer je het speelt, hoe sneller het gaat...

Klinkt tegenstrijdig, maar is wel waar..
Oefen op een tempo waarin je het FOUTLOOS kan spelen...
Daarna pas versnellen

Anacho

Dat ben ik opzich wel met je eens, maar is wel lastig meespelen dan als Desmond het twee keer zo snel doet :). Opzich kan ik die stukken allemaal wel dromen maar als Brubeck, zoals bij veel stukken, constant van maatsoort en toonsoort wisselt is dat echt niet makkelijk.

Overigens ben ik al blij wanneer ik tijd kan vinden om mijn saxofoonles goed voor te bereiden, en dan hoef ik maar één nummer in te studeren... We zijn nu bezig met Intermediate Jazz Conception van Jim Snidero, volgens mij best een gaaf boek. Heel geschikt om te werken aan de afwerking van je spel.

the martin

Zoek eens op internet naar software om je muziek te vertragen ZONDER DAT DE PITCH veranderd...

Tom

Snelle solo's kun je met BestPractice vertagen zonder de toonhoogte te veranderen.
Kun je ze wat makkelijker meespelen.
De geluids kwaliteit gaat wel iets achteruit maar het is een handig programma.
Hier een link.

http://www.computeridee.nl/downloads.js ... id=1633566
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Anacho

Yep, die heb ik al geprobeerd, dat werkt erg fijn :).

Jeroen Conn

Goed, vanavond de Buescher Top Hat in de gymzaal gespeeld en laten spelen. Niets te merken van de dofheid waar ik last van had met de Chu Berry (dus Thijs: die komt niet meer terug).
De (goede) saxofoniste vond hem wel lekker spelen maar had moeite met de stemming en vond dat er veel klankverschil tussen hoog en laag zat. Van beide had ik zelf eigenlijk geen last, ik vond de klank erg goed: veel warmte maar ook lekker fel. Dus voorlopig houd ik het maar op dit instrument en dat betekent dus 'Jerome Top Hat' (want 'Jeroen Buescher' klinkt nergens naar). Nu eens kijken of ik m'n gebruikersnaam kan veranderen.

Leuk trouwens dat er software bestaat om solo's te vertragen. Zal ik ook eens downloaden.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

the martin

Congrats...

Die tophats behoren toch wel tot DE MOOISTE saxen ooit gebouwd.
De manier waarop de kleppen aan de achterkant van de beker zijn geplaatst. Underslung oktaafklep, Die resonantie ring rond de beker...
Een plaatje..

Jeroen Conn

Ja mooi he!

Die beker is zo mooi groot dat ie eigenlijk niet goed in de koffer past. Maar ach, daar valt mee te leven  :D

Tony

Yup... probleem heb ik ook met m'n Super 400. De enige koffer waar ie eigenlijk in past is een Pro-tec.

Tom

Quote from: "the martin"Congrats...

Die tophats behoren toch wel tot DE MOOISTE saxen ooit gebouwd.
De manier waarop de kleppen aan de achterkant van de beker zijn geplaatst. Underslung oktaafklep, Die resonantie ring rond de beker...
Een plaatje..

Ja een plaatje? (foto?)
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.

Jeroen Conn

Heb zelf geen foto's maar op
//http://www.saxpics.com/buescher/400.htm
staan er genoeg.

Tom

Zo dan. :shock:

Mooi ding hoor.

John G

Inderdaad een hele mooie sax. Ik had laast er een op proef voor een week. Pracht geluid. Ik heb hem echter weer terug gegeven. Als enigste reden, ik heb vrij kleine handen en naast de oktaafklep zit precies een post van de applicatuur die volgens mij heel hoog is. Die rot post bleef maar in mijn duim steken en na een uurtje spelen had ik echt pijn in mijn duim. Ik dacht dat ik mischien eraan zou wennen maar ik durfde de gok niet aan. Het zijn tenslotte geen speelgoed prijzen.
Maar ik denk er af en toe wel aan, want het is een zeer seriuze mooi sax.

Veel plezier ermee

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Jeroen Conn

Zo, inmiddels weer een maandje en een bezoekje HB verder. De Buescher heeft zich goed gehouden maar toch had ik minder met het geluid dan met de Conn. Ik zou hem dus toch niet gekocht hebben. Maar dat was ook niet meer nodig: Ik heb proefgespeeld in een bigband en dat ging best aardig maar het liefst wilden ze me op tenor... Goed, met een huurcontract ben je flexibel en tenor was in eerste instantie ook de bedoeling, dus... op naar HB om eens wat tenoren te proberen. Ik ben (natuurlijk) op een Conn uitgekomen, een Ladyface. Kortom, Jerome Top Hat is niet meer en gaat weer Jeroen Conn heten...

the martin

Dat is dan een 10M :?:

Schijnen leuke stevig klinkende toeters te zijn