Main Menu

Mijn nieuwe sopraan!

Started by Anacho, 20 February 2008, 14:45:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anacho

Waarschuwing, het is (nog) niet om aan te horen, maar de hoge e is gelukt  :-D link plakken in adresbalk ipv klikken)

Jannerd

De vraag die ik mij stel: met welk mondstuk speel jij daarop?
Volgens mij is die nek een stuk te breed om een "standaard" mondstuk erop te krijgen.

Ik heb nog een eboniete SML mondstuk liggen, past totaal niet op mijn Yanagisawa sopraan.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Anacho

Met een Selmer S80 C** mondstuk. De eerste keren was het inderdaad behoorlijk wringen, nu zit er een soort dikke rand vlak voor het einde, tot daar kan 'ie erop en geen millimeter verder. Dat is ook precies de goede plaats dus dat scheelt :).

the martin

Quote from: "Jannerd"De vraag die ik mij stel: met welk mondstuk speel jij daarop?
Volgens mij is die nek een stuk te breed om een "standaard" mondstuk erop te krijgen.

Ik heb nog een eboniete SML mondstuk liggen, past totaal niet op mijn Yanagisawa sopraan.

Er zijn geen standaard mondstukken..
Elk mondstuk heeft zijn eigen boring..
Je zal dus het halskurk aan moeten passen aan het mondstuk wat je gebruikt

jupialto

Quote from: "Anacho"Overigens merk ik dat het intoneren en spelen met stemming heel veel makkelijker is dan op alt, leuke grappen kun je daar mee uithalen (noot veel te laag beginnen en langzaam laten stemmen enzo).

Leuk om je enthousiasme te peilen!! Ik zit nu net naar een oude plaat van Klaus Doldinger (Passport) te luisteren die met zijn sopraan hetzelfde doet als jij: min of meer vals beginnen en langzaam op toon (= stoom?) komen en lang aanhouden. Klasse! Je mp3-tje heb ik afgeluisterd en dat klonk niet echt heel gek! Hou vol met oefenen!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Anacho

Als je die enge hoge e bedoelt, het geluid is inmiddels wel wat beter geworden is mijn bescheiden mening  :-D.

Anacho

1 Juni concert met het Jeugd Project Orkest, we spelen Songs of the Wizzard, en wie mag de sopraansaxsolo spelen?  :-D meer mensen die dat doen?

Maaarten

mooi geluid zit er in die sopraan zeg.

ik wil er ook wel een

niesten

Quote from: "Anacho"1 Juni concert met het Jeugd Project Orkest, we spelen Songs of the Wizzard, en wie mag de sopraansaxsolo spelen?

Leuk stuk! Hebben we ook met onze harmonie gespeeld!
We hadden toen trouwens een opname van een ander orkest, waar bij "Eas on down the road" een geïmproviseerde alt-sax solo (met top tones) erdoorheen gejast werd. De muzikanten die bij mij in de buurt zaten vielen bijna van hun stoel van schrik toen ik dus de volgende rep. op die plek keihard begon te improviseren  :-D .

Anacho

Ja hij is erg leuk. Ik heb er twee opnamen van, eentje van een Berlijns orkest en eentje van de KMK. Die laatste is veel mooier maar daar hebben ze een toonsoortwisseling geschrapt, dus het tweede deel van de solo klonk opeens waardeloos. Eerst dacht ik dat de partij niet deugde maar het was dus de opname :). En inderdaad iedereen doet die solostukken anders, wel strakke actie om dan gewoon te gaan zitten pielen!

harpje

Quote from: "Anacho"1 Juni concert met het Jeugd Project Orkest, we spelen Songs of the Wizzard, en wie mag de sopraansaxsolo spelen?  :-D meer mensen die dat doen?

Ga je ook meedoen met het gewone zomerorkest of niet?

Anacho

Quote from: "harpje"
Quote from: "Anacho"1 Juni concert met het Jeugd Project Orkest, we spelen Songs of the Wizzard, en wie mag de sopraansaxsolo spelen?  :-D meer mensen die dat doen?

Waarschijnlijk niet, voor mij niet erg handig om elke week van Delft naar Huizen op en neer te rijden... jij wel dan? :)

harpje

Quote from: "Anacho"
Quote from: "harpje"

Waarschijnlijk niet, voor mij niet erg handig om elke week van Delft naar Huizen op en neer te rijden... jij wel dan? :)

ik had me als eerste opgegeven buiten Johan en Marloes dan die in het bestuur zitten. ik woon in hilversum dus dat is lekker dichtbij

Anacho

Nou leuk, dan zien we elkaar dan!

Mochten er trouwens nog tenorsaxofonisten zijn van 12-30 jaar oud met minimaal B-niveau die zin hebben in een supergezellig muziekweekend op 31 mei en 1 juni...

Wie weet, tot over twee weken! :D

(Offtopic in m'n eigen topic mag wel toch? O:))

deHerbergier

Quote from: "Anacho"Overigens zit er een lange cis2 in de solo, die speel ik gewoon als cis1 met octaafklep, dat klinkt namelijk veel mooier op sopraan  :D meer mensen die dat doen?

Nee, ik weet dat het kan, maar klinken doet ie niet bij mij. (Ik speel hem dus maar als de c3, maar dan zonder octaafklep ;) ). Maar zoals ik hem nu doe, klinkt hij inderdaad niet mooi. Ik zal eens gaan oefenen op 'jouw' versie. :)