Ik heb de Keilwerth altsax van de vereniging na min 7 jaar maar weer eens naar de reparateur gebracht, aangezien er nogal wat kurkjes e.d. weg waren (met geklepper als gevolg).
Aangezien de laatste beurt al zolang geleden was, maar besloten om hem gelijk helemaal na te laten kijken.
In totaal ben ik de sax 7 weken kwijt geweest! Eerst kwam een verhaal dat ze hele beker los had moeten halen en opnieuw had moeten solderen, aangezien deze scheef was en dus kleppen niet goed sloten (niets van gemerkt overigens).
Later kreeg ik te horen dat alle polsters vervangen moesten worden. Ook zijn alle kurkjes e.d. vervangen.
Ik heb de sax gisteren net voor de repetitie van de vereniging terug gekregen, maar hij speelt absoluut niet lekker. Is dat normaal na een grote beurt / revisie? Moet ik misschien weer "wennen" aan het instrument?
Ik had eigenlijk verwacht dat ie minstens even goed, maar eigenlijk zelfs nog iets beter zou spelen na een revisie...
(Kan natuurlijk zijn, dat mijn verwachting enigszins gekleurd is, aangezien ik de afgelopen tijd op veel verschillende saxen (waaronder betere) gespeeld heb, maar toch...).
Ik ben benieuws...