Author Topic: Saxrax  (Read 32114 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #30 on: 09 July 2005, 22:53:33 »
Nee hij is niet gammel :P ik gebruik hem eigenlijk nooit...
Maar ik vind het gewoon gevaarlijk als mijn sax erop staat. Dan doe ik hem maar in mijn tas en berg ik hem op en hou ik die tas vervolgens bij mij (ligt er ook aan waar ik ben op dat moment) ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #31 on: 25 September 2005, 12:02:35 »
hoeveel kost nu een saxrax voor alt en sopraan tesamen?
wat is het verschil tss low and highstand?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #32 on: 25 September 2005, 20:19:28 »
lo wstaat lager dan de high :P
voor optredens waarbij snel verwisselt moet worden van sax is d ehigh stand t best.

als je ze alle 2 koopt ongeveer 250 euro gok ik
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #33 on: 04 July 2006, 09:46:24 »
Ik heb een Hercules en een K&M beide met opzetstuk voor sopraan, maar beide standaards zijn al eens omgelazerd met uiteraard gevolgen voor mijn schatje (tenor) en het bijbehorende budget.

Ik dus naar Utrecht voor zo'n saxrax, maar mn reparateur (bij wie ik tevens al mn kleine spullekes koop) had zijn twijfels over die dingen. Volgens hem kan iedere standaard omvallen, en zijn die saxrax alleen groter en Amerikaanser. Volgens hem waren die standaards die je aan de muur kan hangen nog het meest safe. Nou is hij wel vaker negatief over spullen die mij wel wat lijken, helaas heeft hij toch vaak gelijk.

In dit geval ook??? Ik zou hem zo graag eens ongelijk kunnen geven  :-D .
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #34 on: 04 July 2006, 20:29:50 »
wel een rare naam 'Saxrax"

oftewel sax rek
rax oftewel t grootste sax standaard

weet ik veel
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #35 on: 05 July 2006, 19:05:02 »
DAMN je hebt gelijk gek!!!

SAXRAX gebruik ik ook, moet er ook bij, en saxxy meot ook nog bij mn foto
word dan toch een iets grotere foto
;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #36 on: 05 July 2006, 19:19:24 »
lol
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
Re: Saxrax
« Reply #37 on: 03 October 2008, 18:37:53 »
om even dit topic weer wat leven in te blazen:

Ik heb eindelijk de alto peg gekocht, het opzetstuk voor bij de tenor stand van saxrax. Ik heb hem besteld bij www.sax.co.uk (GEWELDIGE ZAAK) en als het goed is heb ik hem volgende week binnen!

Ik laat jullie nog weten hoedie is!

Offline mrPC

• Member
  • *
    • http://www.cocreatives.nl
« Reply #38 on: 03 October 2008, 20:45:40 »
ik vind ze foeilelijk!
het lijkt wel een of andere prothese ofzo..
ik heb al een paar jaar de opvouwbare standaard van K&M (die in de beker past!).
hierin staat je sax (alt/tenor) superstevig en hij is zo compact dat je hem niet ziet,
en geef nou toe...zo'n apparaat als die saxrax...dat kan toch niet!
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #39 on: 03 October 2008, 23:28:12 »
ieder zijn smaak, maar de saxrax vind ik ook totaal niet mooi!
K&M is goedkoop en goed

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #40 on: 04 October 2008, 14:12:07 »
Ik heb een hele tijd een k&m saxxy gehad (zo heetie volgens mij) en is opzich een relaxed dingetje voor repetities maar voor optredens vind ik het helemaal niks.

had de eerste paar keren regelmatig dattie omviel omdat de poten te dicht bij elkaar staan en dus makkelijk omvalt, moest hm iedere keer vast tapen aan de vloer, maar dan stondtie opzich wel goed.

saxrax is niet moeders mooiste nee haha, zeker weten, maar voor een sax van 5000 euro wil ik zeker weten dattie niet omvalt als ik als een mongool op het podium aan het springen ben hahaha! (met een coverband ben ik altijd aant feesten op t podium haha) En aangezien mn saxxy voor de alt kapot was gegaan vond ik het wel ok om nou maar eidelijk mn alt ook maar s te verwennen met een o zo lelijke maar betrouwbare saxrax

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #41 on: 04 October 2008, 16:28:15 »
jij leidt best een wild leven volgens mij :-D  nah, wel laatst mijn samsung g600 met camera tijdens een wilde fiets/regenbui

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #42 on: 04 October 2008, 18:07:30 »
Quote from: "saxy-benny"
had de eerste paar keren regelmatig dattie omviel omdat de poten te dicht bij elkaar staan en dus makkelijk omvalt, moest hm iedere keer vast tapen aan de vloer, maar dan stondtie opzich wel goed.

Dan weet ik niet hoe je 'm neer zet. Pootjes staan dusdanig dat ie nooit uit zichzelf zou omvallen. Bij ons springen ze ook aardig op het podium maar die Saxxy doet 't echt prima (heb trouwens wel een nieuwere waarbij de pootjes goed vast zitten).

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #43 on: 04 October 2008, 18:33:53 »
ik zette hem normaal neer maar dat was eigenlijk maar 1 keer gebeurd, speelden we op een buitenpodium, die podia die zo erg mee veren.

ik vertrouw ze ook niet, ondanks dat ik er weinig problemen mee gehad heb

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #44 on: 04 October 2008, 19:28:01 »
Ik weet wel dat er een oude serie was waarbij die borgpennetjes niet ver genoeg in dat rubberen blok zaten. Gaf ook nog wel eens een vallende toeter  :twisted:  (gelukkig nooit bij mij).