Author Topic: Forum update  (Read 59945 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Amanda

• Member
  • *
Re: Forum update
« Reply #60 on: 15 July 2008, 19:55:02 »
Quote from: "Amanda"
Ik heb ook nog wat geprutst. En ik moet zeggen, ik ben er geloof ik niet zo heel handig in  8)
Maar goed, hier mijn pogingen. Letters zijn uiteraard aan te passen in kleur en type.
Ze zijn ook allemaal vrij licht, maar ook dat kan heel donker.

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #61 on: 15 July 2008, 20:01:05 »
De eerste past veel beter in de stijl van de huidige layout.
Lettertype is best ok, misschien es een warm oranje kleurtje gebruiken.
Hoe dan ook moet de banner/ logo een sobere, bij voorkeur z/w achtergrond hebben.
Geen blinkende onderdelen van een toeter. Dat is perfect voor de oude layout maar niet voor
de nieuwe.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #62 on: 15 July 2008, 20:33:55 »
Okee, hier dan nog een poging.
Zelfde foto. Wat tegenstellingen in zwart/wit, alt/sopraan.
Met als contrast saxforum.nl in kleur.
Ook daar wat mee gespeeld. Het is vrij grof, maar kan wel wat fijner afgewerkt worden.
Shoot :-D

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #63 on: 15 July 2008, 20:40:20 »
Te donker volgens mij. Lettertype vind ik niet echt te pruimen.

Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #64 on: 15 July 2008, 20:50:10 »
Dat is ook wel mooi!

Of zoiets?

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #65 on: 15 July 2008, 20:58:53 »
Dat is ook wel mooi!

Of zoiets?

Knappe foto!
Kleur letterype is ook goed

Kunnen zo bezig blijven hé   :D

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #66 on: 15 July 2008, 21:28:56 »
Ja, inderdaad.
Maar vandaag niet meer  :-D

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #67 on: 16 July 2008, 10:01:19 »
Shoot :-D  hier komt ie:

:smt067  :smt070  :smt072

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #68 on: 16 July 2008, 10:04:59 »
Nou effe ernstig (jaja, dat lukt nog net)

Ik vond het best handig dat we door op de hoofdpagina te klikken onmiddelijk de laatste post konden zien.
Was makkelijker om de actieve topics er uit te halen.

Komt dat nog terug of is dat definitief voltooid verleden tijd?

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #69 on: 16 July 2008, 10:30:07 »
Ik vond dat ook handig en komt zeker terug.

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #70 on: 16 July 2008, 18:45:25 »
Quote from: "Tony"
Ik vond dat ook handig en komt zeker terug.

GREAT!! =D>  :smt023  :smt041

harpje

• Guest
« Reply #71 on: 19 July 2008, 23:13:39 »
ik vind nog steeds het laatse logo van jeebee (zie mijn vorige commentaar) het best. Zwart wit is toch wel een beetje treurig hoor Amanda. saxspelen is toch een feest  :mrgreen:
Oeps bij mij zijn een heleboel smilies kruisjes geworden  :shock:

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #72 on: 20 July 2008, 11:45:05 »
Ja inderdaad. Misschien is Tony iets nieuws aan het installeren voor het forum.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #73 on: 21 July 2008, 07:00:20 »
Ook maar even tegenaan bemoeien: een logo is ites anders dan een banner. We hebben het hier over een banner.
In een banner kun je informatie kwijt. Je kan in het kort laten zien waar de site voor staat.
Een logo kun je op een pet drukken: is een herkenbaar grafisch symbool.
Banner dus.
Dat er een sax in staat mag duidelijk zijn: kan een foto of een grafische afbeelding.
Als je wilt laten zien dat dit een `community`is, kun je kiezen voor een sax+mens(en)
Als je wilt laten zien dat dit een positief forum is, gebruik je positieve kleuren (geen zwart bijvoorbeeld).
Voor zwart zou je kunnen kiezen als je een retro look nastreeft.
Je wilt laten zien dat je voor jong en oud bent. Dat betekent (bijvoorbeeld) dat je zou kunnen kiezen voor een sobere (rustige) layout met speelse kenmerken, of andersom: een speelse layout met sobere kenmerken.
Zo denk je wat na en bepaal je de elementen/kenmerken. Vervolgens ga je die zoeken/maken en combineren.
Nu gaat het andersom: kijken wat je hebt en daarmee experimenteren.
Niets ten kwaade tov de mensen die nu aan experimenteren zijn hoor: doorgaan, vooral doorgaan!
 :)
Nee...ik ga geen banner ontwerpen...

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #74 on: 21 July 2008, 10:29:51 »
Quote from: "FB"
Ook maar even tegenaan bemoeien: een logo is ites anders dan een banner. We hebben het hier over een banner.
In een banner kun je informatie kwijt. Je kan in het kort laten zien waar de site voor staat.
Een logo kun je op een pet drukken: is een herkenbaar grafisch symbool.
Banner dus.
Dat er een sax in staat mag duidelijk zijn: kan een foto of een grafische afbeelding.
Als je wilt laten zien dat dit een `community`is, kun je kiezen voor een sax+mens(en)
Als je wilt laten zien dat dit een positief forum is, gebruik je positieve kleuren (geen zwart bijvoorbeeld).
Voor zwart zou je kunnen kiezen als je een retro look nastreeft.
Je wilt laten zien dat je voor jong en oud bent. Dat betekent (bijvoorbeeld) dat je zou kunnen kiezen voor een sobere (rustige) layout met speelse kenmerken, of andersom: een speelse layout met sobere kenmerken.
Zo denk je wat na en bepaal je de elementen/kenmerken. Vervolgens ga je die zoeken/maken en combineren.
Nu gaat het andersom: kijken wat je hebt en daarmee experimenteren.
Niets ten kwaade tov de mensen die nu aan experimenteren zijn hoor: doorgaan, vooral doorgaan!
 :)
Nee...ik ga geen banner ontwerpen...

Goede opmerkingen! Even terugkoppelen dan. Het laatste logo van Jeebee was vrij vrolijk maar toch neutraal en niet de aandacht eisend (ik denk dat dat positief is, je wilt namelijk niet de hele tijd door een banner gestoord worden als je rustig de nieuwe posts bekijkt). Het vestigt alleen de aandacht op de naam van het Forum en verstrekt verder geen informatie.

Mag ik stellen dat de banner aan de volgende eisen moet voldoen?

- Vrolijk doch neutraal
- Naam van het forum centraal (mogelijk vergezeld door enige trefwoorden die het forum kenmerken)
- "Community-feeling" (bijvoorbeeld door een foto als de onderstaande te verwerken in de banner)
- Cool (vind ik zelf nog wel belangrijk, de saxofoon moet een vriendelijke, maar ook 'trendy' uitstraling hebben)

Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard