Author Topic: Een Topsax?  (Read 11515 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Een Topsax?
« Reply #15 on: 05 November 2008, 10:37:11 »
Quote from: "Toby"
ik vind het anders wel vreemd dat nu de garantie eeneens vervalt??????

Ik zie het verband niet: instrument 2 keer niet goed, je krijgt een ander instrument maar dan wel zonder garantie

kennelijk gaat de verkoper er nu al vanuit dat het weer fout gaat...

Ik vind het ook een typische constructie (ja, en idd, de vlekjes zijn ook op een serie III te verwachten, ookal hoop je nog zo van niet). Maar ja, als daarmee akkoord gaat......
Ik vind in elk geval niet dat lwra nu achteruit is gegaan. Een duurdere sax met vlekjes, die nog steeds functioneert enzo, dus eigenlijk nog altijd niet onder doet voor een vlekjesloze II. Niet zo'n probleem dus.
FB heeft nog altijd die andere 2 opties aangeboden.

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #16 on: 05 November 2008, 12:32:37 »
Ik vind het jammer (voor mij als kleine en startende ondernemer) dat dit topic is gestart.
Dit is niet zielig bedoeld, maar een ieder die mij een beetje kent en zaken met mij doet, weet dat ik ver ga om mijn klanten tevreden te stellen en te houden. Voor mij is elke sax er 1 die ik verkoop en belangrijk.
Van dit  TopSax topic wordt ik niet vrolijk.
Ik heb mijn best gedaan de kopers tevreden te stellen (kopers, omdat dochter niet zonder vader handelt)
1x een sax met een klein tikje zonder probleem omgeruild en het 2e probleem opgelost door een drietal opties te bieden waarvan er 1 is geweest een totaal nieuwe ULTIMATE alt sax. Omdat de klant liever geen ULTIMATE meer wou, heb ik een duurdere sax aangeboden zonder garantie: die garantie is een zakelijke (financiele)keus geweest en niet in de verwachting dat de nieuwe sax (uit een andere fabriek) ook het probleem zou krijgen
Koper heeft een keus gemaakt.
Dat er nu een probleem optreedt, is erg vervelend. Ik ben op de hoogte gesteld dat de nieuwe sax HETZELFDE probleem zou hebben als de ULTIMATE. Het blijkt nu de nek te zijn. Dat is wel even iets anders om te vervangen.
En nee, ik heb niet om fotoos gevraagd, want ik heb de andere fotoos nog, dus ik wist voldoende.
Maar nu gaat het om de NEK.
BTW: bij de ULTIMATE die ik terug heb genomen (met de kleine plekjes) lijkt het proces zich niet verder te ontwikkelen.
That`s it.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #17 on: 05 November 2008, 13:05:59 »
Ik begrijp goed dat je enorm baalt nu. Zeker omdat dit je hoofdmerk is.
Lakproblemen hoor je ook vaak genoeg bij Selmer. Het zegt wat mij betreft niks over topsax als merk. Zulke problemen komen immers altijd weer goed bij de fabrikant na een tijdje.

Mijn systeemkast van de pc, heeft ook  een tijdje gehad dat de wanden gingen uitzetten. Heel lelijk, toch heb ik 'm gekocht met het idee dat het probleem toch verholpen is.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #18 on: 05 November 2008, 13:16:16 »
Quote from: "FB"
Ik vind het jammer (voor mij als kleine en startende ondernemer) dat dit topic is gestart.
Dit is niet zielig bedoeld, maar een ieder die mij een beetje kent en zaken met mij doet, weet dat ik ver ga om mijn klanten tevreden te stellen en te houden. Voor mij is elke sax er 1 die ik verkoop en belangrijk.

Er is ook met geen woord geschreven dat jij de kopers hebt laten zitten.
Dit is een saxforum en nogal logisch dat er over saxen gesproken wordt, goed of slecht. Dat het nou toevallig jouw product (Topsax) een paar kleine manco's vertonen... tja... dit soort dingen komen voor. Iedere winkel zal dit ongetwijfeld wel eens gehad hebben (in wat voor vorm van gebrek dan ook) en ook dat wordt hier met regelmaat besproken. That's all in the game en hoort bij ondernemer zijn (helaas). De kunst is om een goede oplossing te zoeken zodat iedereen blij is.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #19 on: 05 November 2008, 13:17:52 »
Het wordt alleen een probleem dat een oplossing die voor de klant acceptabel is door anderen de grond in worden gebeurd..
Sterkte

deHerbergier

• Guest
« Reply #20 on: 05 November 2008, 13:21:57 »
Ik heb mijn best gedaan de kopers tevreden te stellen (kopers, omdat dochter niet zonder vader handelt)
1x een sax met een klein tikje zonder probleem omgeruild en het 2e probleem opgelost door een drietal opties te bieden waarvan er 1 is geweest een totaal nieuwe ULTIMATE alt sax. Omdat de klant liever geen ULTIMATE meer wou, heb ik een duurdere sax aangeboden zonder garantie: die garantie is een zakelijke (financiele)keus geweest en niet in de verwachting dat de nieuwe sax (uit een andere fabriek) ook het probleem zou krijgen
Koper heeft een keus gemaakt.
Dat er nu een probleem optreedt, is erg vervelend. Ik ben op de hoogte gesteld dat de nieuwe sax HETZELFDE probleem zou hebben als de ULTIMATE. Het blijkt nu de nek te zijn. Dat is wel even iets anders om te vervangen.
En nee, ik heb niet om fotoos gevraagd, want ik heb de andere fotoos nog, dus ik wist voldoende.
Maar nu gaat het om de NEK.
BTW: bij de ULTIMATE die ik terug heb genomen (met de kleine plekjes) lijkt het proces zich niet verder te ontwikkelen.
That`s it.

Lwra is dit topic begonnen, niet om jou aan te vallen op jouw produkt, maar om haar ervaringen met TopSax met anderen te delen. Het is heel vervelend dat dit negatief lijkt te zijn, helemaal negatief is dat niet. De kwaliteit waarmee zij behandeld is door de verkoper is zeer goed. Dat treft je niet bij iedere zaak.

Het probleem is natuurlijk gewoon hetzelfde. Of de beker nu vlekken gaat vertonen, of de hals. De sax roest of oxideert. Waar dat ook is. Het maakt wel verschil als je het over vervanging gaat hebben. Maar daar wij gekozen hebben voor de sax zonder garantie hebben wij jou ingelicht. Het probleem is dus ook hetzelfde, alleen de plaats niet.

Overigens is het mooi dat het proces bij jou gestopt is, ik hoop dat dat bij haar ook zo gaat. Er is wel één verschil: bij de eerste sax die vlekken gaf werden deze pas opgemerkt een paar maanden na aanschaf. Bij de huidige hebben we het over drie weken. Recent zijn we bij een reparateur geweest, deze bevestigde dat vlekjes in de mate dat lwra ze nu op haar sax heeft normaal zijn... na 15 jaar.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #21 on: 05 November 2008, 14:03:15 »
Quote from: "the martin"
Het wordt alleen een probleem dat een oplossing die voor de klant acceptabel is door anderen de grond in worden gebeurd..
Sterkte

Ik boor die oplossing niet de grond in. Ik zou zelf niet voor die oplossing kiezen persoonlijk, (ik bedoel dat helemaal niet negatief). Zowel als verkoper of koper zijnde.
Ik sluit me trouwens niet aan bij Toby, ik denk dat FB de problemen met de serie III niet verwachtte, het is namelijk al een ander model. Iets te wantrouwig Toby!
Ik zie persoonlijk altijd meer heil in een financiële oplossing. Dus wat geld terug. Dan is de zaak gelijk af gedaan, zodat je niet meer 'vast zit aan elkaar' . Je ziet nu ook, er is toch iets van ergernis bij de consument(waardoor nu een topic wordt geopend), ookal is die sax zonder garantie geleverd. Dat was dus niet gebeurd in geval van een financiele vergoeding! (nogmaals, wijsheid achteraf, en erg dikke pech voor beide partijen)
(ik zie dat dan ook zo, omdat ik me niet zo zou ergeren aan vlekjes, het is idd een bijzonder redelijke oplossing als je echt een vlekjesvrije sax wil)

deHerbergier

• Guest

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #23 on: 05 November 2008, 23:06:43 »
Ten eerste wil ik zeggen dat je je nagels heel netjes knipt.

Maar ik vind het wel hele kleine vlekjes hoor.

want een anticlimax :-D

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #24 on: 06 November 2008, 09:56:16 »
Nu ik de fotoos van de nek heb gezien, vind ik de opmerking van die reparateur ("pas na 15 jaar") klinklare onzin.
Nu de rest van de fotoos (de ULTIMATE ) nog even: dan is voor een ieder het plaatje compleet.
Rest mij nog op te merken dat: de nieuwe sax met de verschijnselen na 3 weken in bezit, betekent dat de sax niet 3 weken oud is (vanaf productie datum, het is geen vers gebakken brood). Als de sax (dus) 3 weken later was geleverd bij mij, had ik het verschijnsel (dus) ook gezien. Domme pech, en heel frapant- mysterieus  dat het verschijnsel binnen 3 weken na aankomst bij klant deze verschijnselen vertoont terwijl de sax al een paar maand oud is (vanaf productie). Voor iedere zinvolle verklaring sta ik open. Hopelijk kan de info worden gebruikt en doorgegeven worden aan de producent (fabriek).

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #25 on: 06 November 2008, 10:20:48 »
Nu ik de fotoos van de nek heb gezien, vind ik de opmerking van die reparateur ("pas na 15 jaar") klinklare onzin.

vind ik ook.

Offline lwra

• Member
  • *
« Reply #26 on: 06 November 2008, 12:06:05 »
Quote from: "Maaarten"

vind ik ook.

Maar dit betekend nog niet dat het zomaar mag gebeuren met een sax die (volgens FB) een paar maanden oud is. Voor mij is de sax nog steeds maar 1 maand oud dus vind ik dat dit niet zou mogen. Dit is gewoon mijn mening en ik vind het geen probleem dat niet iedereen het met dit topic eens is. Ookal is de sax al ouder dan dat ik weet; het zou niet mogen.
[size=117]YanaGisawa 901. Altsax.[/size]
[size=90]Selmer C** | Rico 2,5[/size]

[size=75]Play sax if you don\'t know what to do![/size] [size=75]Totally Sax Crazy![/size]

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #27 on: 06 November 2008, 13:12:47 »
dat klopt, maar heb je nou echt niet genoeg genoegdoening gehad?
Je hebt nu een duurdere toeter gekregen, die de onvolkomenheid gewoon goed maakt.
Het zou idd niet mogen. Maar de zaak is gewoon afgedaan. Punt!

De volgende keer zou ik dan toch maar een wat duurdere toeter nemen. Want zeg nou zelf, zoveel kost een topsax toch niet? Dat is maar 500 euro ofzo (ik snap dat dat voor jou veel geld is misschien, dat is het voor mij in elk geval ook maar voor een nieuwe sax is het eigenlijk een nihil bedrag), en dan toch nog een lekker spelende toeter(een hele prestatie!). Je wilt toch een beetje het onderste uit de kan hoor. Sjonge. ( Ik vind het een beetje hetzelfde als klagen over de interieurafwerking van een Kia Rio  :-D
Ik maak me niet meer zo druk om aardse goederen :-)  veel belangrijker is dat je gewoon een beetje plezier in het leven hebt; vroeg of laat gaan je spulletjes toch kapot, of worden lelijk

deHerbergier

• Guest
« Reply #28 on: 06 November 2008, 13:30:38 »
Quote from: "Maaarten"
dat klopt, maar heb je nou echt niet genoeg genoegdoening gehad?
Je hebt nu een duurdere toeter gekregen, die de onvolkomenheid gewoon goed maakt.
Het zou idd niet mogen. Maar de zaak is gewoon afgedaan. Punt!

De volgende keer zou ik dan toch maar een wat duurdere toeter nemen. Want zeg nou zelf, zoveel kost een topsax toch niet? Dat is maar 500 euro ofzo, en dan toch nog een lekker spelende toeter(een hele prestatie!). Je wilt toch een beetje het onderste uit de kan hoor. Sjonge.

Jij moet natuurlijk ook een half jaar alles wat je verdiend aan de kant zetten om een sax van 500 euro te kunnen kopen.

Tja het zijn niet de beste foto's  :-D . Gelukkig dat de reparateur de opmerking maakte op basis van de toeter die hij in handen had.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #29 on: 06 November 2008, 13:37:53 »
Je hebt mijn wijziging wat te laat gezien kennelijk.
Ik begrijp haar situatie als geen ander hoor.

Ik heb ook een keer toen ik 18 was mijn laatste geld een platenspeler gekocht van 500euro.
Nou, er zat een stofplukje onder de lak. Dat was niet zo leuk, maar nu schaam ik me er een beetje voor dat ik me daar zo druk om maakte. (de ogen worden ook wat slechter als je ouder wordt  :-D  )
Ik heb de platenspeler nu na 6 jaar nog steeds en er veel plezier van gehad, omdat ie gewoon goed functioneert. Dat is toch het belangrijkste.

Het is voor haar heel vervelend, maar het hoort bij het leven dat niet alles wat je koopt 100% perfect is.