sax op gitaareffect

Started by Ben Rodenburg, 15 August 2005, 13:37:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.C4

Ah dat dacht ik al. Helaas komen er dan nog meer kosten bovenop. Ik heb even zitten speuren op internet naar budget pre-amps. 2 populaire preamps zijn blijkbaar de Art tube MP en de BEHRINGER MIC200 TUBE ULTRAGAIN.
Veel mensen zijn wel tevreden met deze pre-amp alleen er zitten sommige mensen tussen die deze budget pre-amps compleet waardeloos vinden (veel ruis en vervorming).

Welke gebruiken jullie en wat vinden jullie ervan?
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

jupialto

Thijs,

Weet jij wat het laatste pedal is dat die cowboy demonstreert, waarbij het ding zelf (min of meer ongetwijfeld) een harmony chorus kiest op basis van een noot??
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Janneman

Dat is een HardWire CR-7 Stereo Chorus Pedal.
Je kan zijn hele hardware setup zien op zijn part 1 video.
[youtube:33pcz5k0]qqHyYBaBhas[/youtube:33pcz5k0]
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

jupialto

groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Thijs Leuven

Quote from: "Mr.C4"Ah dat dacht ik al. Helaas komen er dan nog meer kosten bovenop. Ik heb even zitten speuren op internet naar budget pre-amps. 2 populaire preamps zijn blijkbaar de Art tube MP en de BEHRINGER MIC200 TUBE ULTRAGAIN.
Veel mensen zijn wel tevreden met deze pre-amp alleen er zitten sommige mensen tussen die deze budget pre-amps compleet waardeloos vinden (veel ruis en vervorming).

Welke gebruiken jullie en wat vinden jullie ervan?

De ART tube zorgt absoluut niet voor ruis of iets dergelijks, is gewoon een prima pre-amp. Het binnenwerk van duurdere pre-amps is niet veel anders!  :wink: Mocht het geluid je niet bevallen, ander buisje er in zetten.  :) Qua kosten is dat ook echt twee keer niks, de ART tube kost nog geen €40,- bij Thomann. :) Het ding kan ook heel wat hebben, ik speel er al optredens mee sinds een jaar of 3... Ding heeft ook al bagageruimtes van vliegtuigen gezien en geeft nog steeds geen krimp! :) Hij is ook gewoon gebruikt op het album van mijn band, klik hier voor een nummer van het album.

De Q-tron kost €122 maar zijn kleinere broertje de Micro Q-tron kost slechts €74! Morgen ga ik langs de Musicstore om een envelope filter uit te zoeken. Hoog op het lijstje staat de Micro Q-tron, ik zal hier verslag uitbrengen.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Thijs Leuven

Quote from: "Mr.C4"Ik heb dit filmpje gezien een tijdje geleden:
[youtube:4roq2n0o]5lLdzp9Nhzg[/youtube:4roq2n0o]

Helemaal te gek dit... Fantastische saxofonist met zijn pedalen goed voor elkaar en krijgt er toffe sounds uit.

Ik zal echt eens een filmpje op gaan nemen om te laten zien wat ik allemaal aan effecten heb tegenwoordig... :oops:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Thijs Leuven

Pff, gaat hem allemaal niet worden jongens...  :?

Mijn opname apparatuur functioneert nog steeds niet naar behoren, exact dezelfde problemen die ik in het begin ook had. :roll:

Mr.C4

Ah jammer! Wat is er mis? Iets met je audio interface?
Heb je de q-tron nog uitgeprobeerd?
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Thijs Leuven

Audio interface die niet zonder extreem kraken en piepen op kan nemen, heel storend.

De Q-tron heb ik wel al uitgebreid op bas uitgeprobeerd, geniaal envelope filter... Op sax moet ik hem nog goed aan de tand gaan voelen.  :)

Mr.C4

Jammer dat je audio interface niet meewerkt. Ik gebruik zelf een line6 toneport ux2 op dingen optenemen en dat werkt perfect. Dus mocht je een keer iets willen opnemen dan ben je welkom in Ede  :)

Laat me weten wat je van de q-tron op de sax vindt.
Paradise Regained klinkt wel erg lekker man. Mooi werk man! Volgens mij hoor hier geen effecten op de sax, klopt dat?

Thijs Leuven

Heb hier voor een Line6  gehad, die deed nog minder...  :lol:

Ik zal mijn bevindingen wat betreft de Q-tron hier zeker plaatsen!  :wink:

Bedankt voor het compliment, aan het einde van het nummer zit wel even de whammy die een octaaf onder mijn spel legt. Afgezien daarvan gebruik ik volgens mij geen effecten... De hele CD is trouwens een aanrader, kost slechts een tientje.  :-D

Niels68

Waarom niet? Gewoon proberen.
Mijn ipad met diverse music apps, en mijn installatie: Roland Lucina, korg 03R/W, yamaha TG55, Emu Proteus2 modules, Yamaha WX11 digitale sax.
Praat nooit over mijn toeter, die zit op mijn waterscooter.

Thijs Leuven

8)

(het is bijna gemeen om dit te blijven posten terwijl ik geen samples op kan nemen...  :lol: )

Volgorde:
Digitech Whammy (wat die doet heb ik al vaker beschreven)
EXH Octave Multiplexer voegt een sub-octaaf aan het originele signaal toe, je kan alles traploos blenden met de draaiknoppen, er is zelfs iets van een fuzz uit te halen
MXR Blue Box is een heel smerig pedaal... Verlaagt je originele signaal met twee octaven en gooit er een lading fuzz danwel analoge vervorming (beetje een smerige synthesizer) overheen
MXR Phase 100 is een zeer veelzijdige analoge phaser, van subtiel zweverig randje tot heftige vervorming. Prachtig pedaal. Zet deze aan ná de Blue Box en je hebt complete mayhem :-D
Boss DD7 is een digitale delay en looper. Zitten een aantal delays op (ook een analoge, lekker warm) variërend van simpel herhalen tot je delay geluid vervormen en achterstevoren afspelen

Mr.C4

Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb een Behringer pre-amp en een Line6 M5 stompbox aangeschaft:

Helaas kan ik maar 1 effect tegelijk gebruiken en er zit geen looper op maar het aantal effecten wat hierin zit is echt veel en verschillend.
Het ging mij vooral om de delay en reverb effecten maar er zit ook een leuke harmonizer en een synth effect tussen. Er zit ook een mu-tron in maar die klinkt echt niet zoals de q-tron bij die gast op youtube, bij mij is die echt niet bruikbaar  :( . Maar de delay en reverb effecten zijn erg leuk, het gaat me nu wel veel tijd kosten om alles goed te tweaken  :) maar ik ben er wel erg blij mee.

Thijs Leuven

Dit is slechts het begin, wacht maar tot je meerdere dingen tegelijk wil gaan gebruiken.  :wink: Te gek man!  :D  8)