Main Menu

Saxofoon verzekeren?

Started by Jannerd, 11 September 2005, 13:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jannerd

Ik vroeg me af wie hier allemaal zijn of haar saxofoon(s) verzekert heeft tegen ongevallen of diefstal?
Zoja, waar doen jullie dat?
Hier in BelgiĆ« zijn de verzekeringsagenten nogal wat premitief op het gebied van muziekinstrumenten. Mijn vriendin heeft zelfs een Engels verzekering moeten nemen op haar viool  :?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Pieter

Mijn saxen zijn verzekerd (nieuwwaarde) via Unisono. www.amateurmuziek.nl. Geloof ik, anders even googelen. Ze zijn alleen niet verzekerd voor diefstal uit een auto. Het is niet zo duur, ik dacht ongeveer 50 a 60 euro per jaar voor ongeveer 6000 euro.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Tony

Ik heb een taxatierapport voor mijn toeters incl. mondstukken e.d.
Dat zit gewoon bij m'n inboedelverzekering in.

Sonja

bij mij ook bij mn inboedel...en ik heb er al gebruik van gemaakt ook...kreeg 1500 euro terug voor een sax die van mn fiets was gevallen...Das zonduuuh, maar hij was total loss laten we maar zeggen, reparatiekosten kwamen hoger dan de waarde van de sax..voor dat geld heb ik dus een mooie selmer m7 gekocht!!  :lol:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Daan

En kan je dan ook vertellen wat voor sax het was die van je fiets was gevallen...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Sonja

was een Evette Buffet Crampon...een  redelijk nieuwe ook nog, ik had er zelf zo n anderhalf jaar op getoeterd..wel een beginnerssax hoor, moest m laten taxeren..heeft een vriend in de muziekhandel voor me gedaan...wel beetje mazzel gehad hoor :wink: ..whaaa!

Jannerd

als ik dat hier zo allemaal lees wordt het eens hoogtijd dat ik de verzekering ook eens ga oplichten :d
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Tony

Uhmmm...

<moderator mode on> Het is natuurlijk van niemand de bedoeling om de verzekering op te lichten of dat de indruk gewekt kan worden dat er oplichting in het spel is.</moderator mode off>

Daan

Maar dan die illegale gedachtenissen uitspreiden op dit forum :P Bespreek het maar via de Private Message of op MSN dat het niet openbaar wordt gemaakt :P

Sonja

oke...ik wor nu dus ff voor oplichter uitgemaakt..fraai is dat Jannerd... :evil:  ik heb het over mazzel hebben, dat iemand mn sax getaxeerd heeft voor een waarde waar ik een andere van kon kopen...anders had ik gewoon zonder gezeten..daar ben je toch verzekerd voor,of niet soms..tis niet illegaal om je sax te laten taxeren..gekker nog..je bent het verplicht!! en de verzekeringsmaatschappij heeft mn sax bekenen..dus wie heeft het hier over oplichten..die vriend van mij die het taxatierapport heeft gemaakt heeft zelf een muziekwinkel en is ook reparateur..hij heeft t voor niks gedaan...vandaar dat ik zo n mazzel had...maargoed...ik ben dus een oplichtster... :shock:

pas op met oordelen als je de helft van t verhaal niet weet! :wink:

Pieter

Het lijkt mij, hoe dan ook, verschrikkelijk als je je sax kwijt bent. Ik kan dan van de verzekering wel een spiksplinter nieuwe aanschaffen, maar elke sax heeft toch zo zijn eigen geluid en mogelijkheden. Ik ben erg gehecht aan mijn sax en het vinden van een toeter die minstens vergelijkbaar is zal zeker heel veel tijd gaan kosten. Ik moet er niet aan denken.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Daan

Sonja punt uit je bent gewoon een...

een mazzelaar :P

the martin

Niet alleen de meeste posts, maar nu ook de grootste....

Jannerd

Sonja, het was helemaal geen verwijt aan jouw adres ;-)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Sonja

Dan hebben we mekaar dus echt verkeerd begrepen vrees ik..nouja..niets meer an te doen..Dit zullen ze uiteindelijk wel bedoelen met een miscommunicatie onder de Belgen en de Nederlanders..ander gevoel voor humor dusszz..Maar ik zou niet zomaar een sax van je fiets afgooien hoor..en als het een ouwe toeter is, krijg je bijna niks meer voor terug.. :idea: