Author Topic: Mensen die geboren zijn na 1980...  (Read 91443 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Re: Mensen die geboren zijn na 1980...
« Reply #60 on: 16 November 2010, 01:31:33 »
Quote from: "Penningh"
... Dat de bakker en melkboer aan de deur kwamen met een paard voor de wagen ...

De schillenboer!

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #61 on: 16 November 2010, 08:30:54 »
Bij ons kwam de schillenboer met de handwagen.
We "moesten" hem regelmatig helpen om de kar tegen de brug op te duwen.
We hadden ook nog een beroemde italiaan, die kwam met de bakfiets, Angelo Betti
Ook de wijkbrandweer had een soort handwagen waar ze hard mee liepen.
Regelmatig kwamen ze laat omdat inmiddels de motorwagen uit de hoofdkazerne het brandje al geblust had.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #62 on: 16 November 2010, 15:12:40 »
Quote from: "Penningh"
Bij ons kwam de schillenboer met de handwagen.
We "moesten" hem regelmatig helpen om de kar tegen de brug op te duwen.
We hadden ook nog een beroemde italiaan, die kwam met de bakfiets, Angelo Betti
Ook de wijkbrandweer had een soort handwagen waar ze hard mee liepen.
Regelmatig kwamen ze laat omdat inmiddels de motorwagen uit de hoofdkazerne het brandje al geblust had.
Penningh

WOW.....

dan ben je echtvan voor 1980 :-D  :-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline DaKnoodle

• Member
  • *
« Reply #63 on: 20 November 2010, 10:59:41 »
Geniaal vrouwke,

250 gulden voor een saxofoon betaald.
Tis geen geld nu, maar zal toen wel duur zijn geweest.
Mooie tijden waren dat ;)
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #64 on: 20 November 2010, 11:52:58 »
Nu je het zegt.
In 1983 wilde de verkoper 750 gulden hebben voor mijn oude amerikaan.
Ik wist dat de man al meer dan een jaar les had en zijn leraar hem het advies had gegeven om iets anders te zoeken.
Hij wilde de sax graag kwijt en ik heb hem toen voor 500 gulden kunnen kopen.
Ik vond dat toen toch wel een berg geld maar ik ben nog steeds blij dat ik dat toen gedaan heb.
Penningh

Offline DaKnoodle

• Member
  • *
« Reply #65 on: 18 February 2013, 12:29:55 »
Blij dat ik een kind van 90's ben :P rare tijden vroegah!

Offline wijg

• Member
  • *
« Reply #66 on: 11 April 2013, 13:06:54 »
rieten van apollo, bananenzadel op de fiets en op school heette joop die nederlands gaf nog meneer.
tenor: Cannonball big bell brute met berg larsson 90/1 en vandoren java 2,5
Alt: Amati/keilwerth toneking met ol stm nr 6
exen: keilwerth alt,amati alt,yanigasawa alt, martin elkhart tenor, Yamaha YTS 62 "purple label"

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #67 on: 11 April 2013, 13:56:58 »
de eerste elfstedentocht op de tv gezien, beton in grote gebouwen was iets nieuws en de melkboer had een door een hond getrokken wagen.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Espresso

• Member
  • *
« Reply #68 on: 13 April 2013, 22:33:20 »
Gewoon Zwart Wit TV, echte buizen die nog piepten als de TV aanstond..
Nederland 1 en 2, en soms bij goed weer nog Duitse TV.
De deuren waren niet op slot dus bij de buren liep je zo naar binnen en zij bij ons.
THE Martin tenor met Otto Link 8*

Offline Penningh

• Member
  • *
« Reply #69 on: 25 April 2013, 15:40:31 »
Ik kwam een variant op dit topic tegen.
Hoe was het vroeger…

Sommige gebeurtenissen zijn eerder door mensen geboren in de jaren 50 zijn meegemaakt dan ‘jongelui’ geboren in de jaren 70 -zo is de bromfietshelm al vanaf 1975 verplicht- maar toch…. Lees en lach!)

Ben je geboren vóór 1978?
Dan verder lezen !
Na 1978 geboren ?
Laat maar zitten! Dan begrijp je dit toch niet !

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij die geboren zijn in de 50-er/60-er/70-er jaren nog leven..!?
Volgens de anno 2013 gangbare theorieën zouden wij toch al lang dood moeten zijn?

Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Boven aan een trap was er geen hekje; wie te ver ging, donderde naar beneden.
Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat en als er echt iets was, moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze       handjes vastpakken en ondanks beperkte motoriek openen.
Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je er met je vingers tussen zat, waren ze weg.
Op de fiets zat je gewoon achterop met je achterste op de bagagedrager en probeerde je je   vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
Een helm hadden wij nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets. Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als de  limonade toen was, zien wij ze nu echt niet meer.
Een kauwgom legde je ‘s avonds op het nachtkastje en stak je ‘s morgens weer in je    mond.
Op school hadden ze maar één maat bank, een met zo’n heerlijk gevaarlijke klep eraan.
Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo en ook je fiets was of te groot of te klein.
Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was, leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
We gingen ‘s morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand die in tussentijd wist waar we waren en we hadden geen GSM bij ons!
Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe. Je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!
De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam er een uurtje wat leuks voor    kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten toen aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hiervoor werd niemand voor de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er zelfs nog een extra pak slaag voor.
Wij vochten en sloegen elkaar soms bont en blauw, er was geen volwassene die zich    er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar    ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onderaan de berg dat we de rem vergeten waren.
We voetbalden op straat en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar toekijken en leren omgaan met teleurstellingen.
Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de  zelfde lessen. Soms deden zij een klas nog een jaartje over. Daarover waren er geen discussies op ouderavonden. De Meester had altijd gelijk.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote-mensen mes, en als je ze vergeten was, kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at, dan had je maar een beetje meer honger de rest van de dag.
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te  halen, maar niet om je er uit te kletsen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee  om te gaan.
Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor je daar ook bij ? Gefeliciteerd...... wij waren HELDEN !

Geboren NA 1978 ?
STRONT EIGENWIJS… TOCH DOORLEZEN, HĖ !?
Ik vind het leuk om het toch even te plaatsen.

Penningh

Offline DaKnoodle

• Member
  • *
« Reply #70 on: 25 April 2013, 15:45:04 »
schokkend gewoon

eefje

• Guest
« Reply #71 on: 25 April 2013, 16:07:10 »
Ik kon zo gauw niks verzinnen wat ook nog in het rijtje past :) Goede oude tijd maar ook wel armoede, Schiet me ineens wat te binnen.
S,winters  Wij woonden in een na oorlogs noodhuis opgetrokken uit beton daar hingen in de winter de ijspegels aan het plafond van je slaapkamer en kreeg je vaders motor jas als extra deken op je bed .
en op zaterdag allemaal in de teil in de keuken want daar was het warm. ;)

Offline Penningh

• Member
  • *
« Reply #72 on: 25 April 2013, 17:03:42 »
Ik kon zo gauw niks verzinnen wat ook nog in het rijtje past :) Goede oude tijd maar ook wel armoede, Schiet me ineens wat te binnen.
S,winters  Wij woonden in een na oorlogs noodhuis opgetrokken uit beton daar hingen in de winter de ijspegels aan het plafond van je slaapkamer en kreeg je vaders motor jas als extra deken op je bed .
en op zaterdag allemaal in de teil in de keuken want daar was het warm. ;)

Eefje,
Je bent van dezelfde leeftijd als ik dat we weten waar we het over hebben.
Ik heb al eens eerder op dit forum geroepen, misschien in zelfs in dit topic: De goede oude tijd, wanneer was dat dan? Ik kan mij de oude tijd goed herinneren maar een goede oude tijd?
Dit onderwerp zou buiten dit forum om al een leuk topic zijn om er eens over te discuseren.
Penningh

eefje

• Guest
« Reply #73 on: 25 April 2013, 19:01:06 »
 Je hebt helemaal gelijk , ik denk dat het meer een gezegde is dan dat er een kern van waarheid in zit , Net als 'toen was geluk heel gewoon.
Maar we kunnen wel een discussie opstarten wellicht in een nieuw te openen chatbox in "wat ontbreekt er nog aan het forum.

Offline Penningh

• Member
  • *
« Reply #74 on: 25 April 2013, 19:22:16 »
 ;D
Penningh