Mensen die geboren zijn na 1980...

Started by Amanda, 03 November 2009, 21:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Thijs Leuven

Ik heb praktisch overal mijn vraagtekens bij.  :wink:

Of iets goede muziek is, valt nog zwaar over te discussiëren. Wanneer is muziek namelijk goed? Als het veel mensen gelukkig maakt? Dan is die populaire troep, waaronder ook housemuziek, dus goede muziek. Of juist wanneer het technisch gecompliceerd en indrukwekkend is? Moeilijk, moeilijk, moeilijk...  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Thijs Leuven

Quote from: "Gerald"Toen de tv programma,s nog niet hinderlijk werden onderbroken door reklame. waar
Toen er nog geen commerciele tv zenders in Nederland waren die ook nog vaak baggerprogramma,s brengen. waar

Zeker commerciele, met ook nog veel herhalingen, SbS6 is mijn favoriete afzeikzender.... Ben ik het 100% mee eens, verschrikkelijke televisie... Er zijn maar een paar kwaliteitsprogramma's op de Nederlandse tv, en die zijn meestal op belachelijke tijdstippen op.

Toen je echt nog privacy had, als je nu bij je huisarts enz. komt staan al je gegevens in de pc. is dat niet handig?
Jawel, natuurlijk, maar onlangs was in het nieuws dat onbevoegden in een ziekenhuis denk ik, die informatie hebben ingezien. Wat te denken van flitspalen-trajectcontrole : er is met die auto op dat tijdstip een overtreding begaan enz..
In Duitsland is toen een directeur herkenbaar geflitst terwijl zijn maitresse  bij hem in de auto zat.
Een wijs man zei ooit: elk voordeel heb z'n nadeel. Dat is ook hier zonder meer van toepassing. We moeten niet doordraaien in het willen controleren en monitoren van alles, dan krijg je uiteindelijk Orwelliaanse toestanden...  :wink: Tot op zekere hoogte vind ik echter dat het kunnen uitwisselen van informatie tussen mensen die hier bevoegd voor zijn mogelijk moet kunnen zijn, met als voorbeeld dus inderdaad het ziekenhuis.

Toen er nog geen hackers waren. Toen er nog geen internet was en iedereen ontzettend veel moeite moest doen voor informatie... Internet of de vroege voorloper is er vanaf 1969, volgens Wikipedia, Hackers erg veel later.
Maar toen was het nog verre van een publieke kwestie. Enkel een paar dichtgetikte computermensen (toen waren er nog niet eens computers van een redelijk formaat...) die netwerken opbouwden gok ik zo

Toen Nederland veel leefbaarder was zonder al die best wel overdreven milieutoestanden van nu. Toen Nederland veel minder schoon was Het bedrijfsleven vraagt al langer om versoepeling van onder andere milieuregelgeving.
Hier kan ik verder geen uitspraak over doen... Ben ik te weinig mee bezig om er met mijn 18 lentes uitspraak over te kunnen doen  :lol:

Toen er in de popmuziek nog echte muziek gemaakt werd, veel van die bagger van nu noemt men ook muziek... waar
[/quote]
[/quote]

Simon and Garfunkel zijn trouwens fantastisch... Staat toch af en toe nog op vinyl hier op.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jthole

Quote from: "Thijs Leuven"Ik heb praktisch overal mijn vraagtekens bij.  :wink:

Of iets goede muziek is, valt nog zwaar over te discussiëren. Wanneer is muziek namelijk goed? Als het veel mensen gelukkig maakt?
Ja :) Of als het een paar mensen heel gelukkig maakt. Muziek die niemand roert is alleen maar een verzameling noten.
QuoteDan is die populaire troep, waaronder ook housemuziek, dus goede muziek. Of juist wanneer het technisch gecompliceerd en indrukwekkend is?
Nee, tenzij mensen het ook fijn vinden om naar te luisteren :)
QuoteMoeilijk, moeilijk, moeilijk...  :)

De essentie van goede muziek is het stileren en overbrengen van emoties, en niet het tentoonspreiden van technisch kunnen. Vind ik dan.

Vroeger dacht ik daar anders over trouwens ;)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

niesten

Quote from: "Thijs Leuven"Simon and Garfunkel zijn trouwens fantastisch... Staat toch af en toe nog op vinyl hier op.  :)

Oh ja, vinyl ook nog zo' product dat de generatie van na 1980 niet meer kennen.
Ter verduidelijking: Een LP dat is een CD van vinyl, die een stuk groter en zwart is en die je van 2 (!!) kanten kunt gebruiken om te luisteren. In plaats van een laser, gebruikt men een naald die door groeven beweegt om geluid te reproduceren.  :-D

Thijs Leuven

Ik ben, as I speak, aan het luisteren naar Experience, van Jimi Hendrix. Op vinyl.  :)

Steph Saxin' Spé

Quote from: "niesten"Oh ja, vinyl ook nog zo' product dat de generatie van na 1980 niet meer kennen.
Ter verduidelijking: Een LP dat is een CD van vinyl, die een stuk groter en zwart is en die je van 2 (!!) kanten kunt gebruiken om te luisteren. In plaats van een laser, gebruikt men een naald die door groeven beweegt om geluid te reproduceren.  :-D .  Maar goed, je had ze zelfs in 2 formaten: de LP (groot) en de single (klein). En die hadden ieder weer een ander toerental: de LP 33 en de single 45. En héééél vroegâh was er nog een derde soort: de 78 toerenplaat.

Thijs Leuven

Héééél vroegâh was er maar één soort: de 78-toeren plaat.  :wink: De Langspeelplaat is pas net voor 1950 (1948, 1949?) geïntroduceerd. Daar waren alle jazzmuzikanten overigens ontzettend blij mee, konden ze tenminste nummers langer dan een paar minuten maken!  :)

jupialto

Quote from: "Thijs Leuven"Ik ben, as I speak, aan het luisteren naar Experience, van Jimi Hendrix. Op vinyl.  :)

"GRUWELIJK...!!".... :-D

Was mijn allereerste aankoop op vinyl, dus kan ietwat met je mee-leven/-horen/- voelen.......
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Maaarten

Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Quote from: "niesten"Oh ja, vinyl ook nog zo' product dat de generatie van na 1980 niet meer kennen.
Ter verduidelijking: Een LP dat is een CD van vinyl, die een stuk groter en zwart is en die je van 2 (!!) kanten kunt gebruiken om te luisteren. In plaats van een laser, gebruikt men een naald die door groeven beweegt om geluid te reproduceren.  :-D .  Maar goed, je had ze zelfs in 2 formaten: de LP (groot) en de single (klein). En die hadden ieder weer een ander toerental: de LP 33 en de single 45. En héééél vroegâh was er nog een derde soort: de 78 toerenplaat.

je vergeet de 45toeren maxisingles, beter voor lage tonen etc. De 10", maargoed.
Er zal vast nog wel meer zijn(ja flexidisc zie je volgens mij bijna niet meer, wel gekleurd vinyl en picturediscs),

maar wat ik wil zeggen is dat dit er allemaal nog steeds is. En ja goed, ik heb er mss meer hobby in dan jij, wat maakt dat ik nog wat meer opnoem.
Ik heb in 2002 nog een nieuwe platenspeler gekocht.

jthole

Quote from: "Steph Saxin' Spé"Was niet altijd zwart, hoor :wink: .  Maar goed, je had ze zelfs in 2 formaten: de LP (groot) en de single (klein). En die hadden ieder weer een ander toerental: de LP 33 en de single 45. En héééél vroegâh was er nog een derde soort: de 78 toerenplaat.

Wij hadden een knaloranje LP met kinderliedjes :)

"Will wil wel" was ook zo'n fenomeen :)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

niesten

Quote from: "Steph Saxin' Spé"Was niet altijd zwart, hoor :wink: .  Maar goed, je had ze zelfs in 2 formaten: de LP (groot) en de single (klein). En die hadden ieder weer een ander toerental: de LP 33 en de single 45. En héééél vroegâh was er nog een derde soort: de 78 toerenplaat.

De 78 toerenplaat was alleen niet van vynil maar van bakeliet. Dus wat hard neerleggen en je had 2 halve platen  :(
Maar dat alles was wel toch wel iets eerder dan de 80-ties  :wink:

Wat volgens mij WEL eind jaren tachtig was, was de laserdisk. Je weet wel, die grote (goudkleurige?) platen, waarop dan een film stond.  Is uiteindelijk nooit echt iets geworden.

Steph Saxin' Spé

Quote from: "niesten"De 78 toerenplaat was alleen niet van vynil maar van bakeliet. Dus wat hard neerleggen en je had 2 halve platen  :(
Maar dat alles was wel toch wel iets eerder dan de 80-ties  :wink:

Eeeeehm ... de titel van dit topic is toch "Mensen die geboren zijn na 1980 ... " :roll:

Dan is dus alles vóór 1980 van toepassing.
Niet dan, ja toch?  :wink:

Maaarten

Quote from: "jthole"

Wij hadden een knaloranje LP met kinderliedjes :)

"Will wil wel" was ook zo'n fenomeen :)

ja ik speelde met een vriend van mij een x een 10" af. Robert is jarig ofzo.
Die was zwart, met ballonnen op de label haha
van die verjaardagsplaten per naam. Hoppa de platenspeler viel zo achter de kast.
Hadden we nog geen muziek :( , maar snel die kast dichtgeduwd!

harpje

ik heb ook nog alles: een platenspeler, een casettedeck, een minidiskspeler, cdspeler en schrijver zodat ik van alle kanten iets op een cdtje kan bakken. Is toch wel handig als je lpmuziek wilt gebruiken voor een band.

Steph Saxin' Spé

... toen was thee nog echt thee, zonder toegevoegd fruit- of ander 'hip' smaakje.

[youtube:kw5l81qa]YkujlDEiuk0[/youtube:kw5l81qa]

Idem ook voor de koffie  :-D .