Main Menu

Jouw favoriete setup

Started by Tony, 07 November 2009, 23:12:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

Het onderwerp zegt het al een beetje :)
Wat is jouw favoriete setup waarmee je speelt?

Voor mij werkt op de 10M en S20 een Otto Link STM NY 9*, standaard binder en Francois Louis #3 erg lekker.
Die Link heb ik nu sinds een paar weken en bevalt me erg goed. Erg fijn mondstuk. Fl riet... vrijwel het hele doosje is speelbaar en goed. Goede combinatie zo.

Jullie?

Amanda

Zie onderschrift  :-D
Heel klassiek allemaal.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Maaarten

Ik heb geen favoriete eigenlijk. Ik vind linkjes, s80 en spectruoso tot nu wel mooi. liever geen baffle, en beetje warmte in de sound graag.

Tony, hoe speelt die NY dan? Meer weerstand dan een gewone link? of is het gewoon hetzelfde, met andere sound?

edit: ahh ik ben niet de enige die graag jazzt op een s80 haha

Tony

Quote from: "Maaarten"ITony, hoe speelt die NY dan? Meer weerstand dan een gewone link? of is het gewoon hetzelfde, met andere sound?

Verassend eigenlijk. Ik had ook verwacht dat ie wat meer weerstand zou hebben... zowiezo moeilijk te vergelijken omdat elke Link al anders is door de beroerde afwerking.
De kamer van de NY is groter wat meer body aan het geluid geeft. De tip is wat ook wat breder trouwens... de binder van de gewone STM past in elk geval niet.
Anyway... vooral in het hoge blijft ie erg mooi en vol terwijl de gewone STM (die ik dan heb) wat dun en doffig klinkt. Ook is de NY minder dof en speelt erg makkelijk van zowel laag naar hoog.  't klinkt gewoon vet en nodigt uit van "speel op me... speel op me". 't Is geloof ik ook een reissue van de oude NY's. Ben er erg blij mee.

Maaarten

ja ze zijn allemaal anders, en ook de meningen. Sommigen vinden de donkerte van de sound gewoon TE.
Iets minder dunheid in de hoogte is bij mijn link wel welkom, maar ik zoek pas wat anders als ik zover ben dat dat zeker niet meer aan geknijp of te weinig ademsteun ligt. (heb nu ook geen geld voor een mondstukje erbij)

the martin

Op mijn TMT weer overgestapt op mijn Runyon Quantum 12, V16-3 met Rovner-light (Perfect voor mijn funk  bandje)
Op mijn Chu-alt nu een Vandoren JumboJava A55, V16-2 met Rovner-light (IS het nog niet helemaal. Mijn sound is nog niet opengenoeg. Zal ik het zo zeggen, ik heb nog niet de sound van Kees ten Dam bereikt  :-D )

Ralph

Op mijn martin speel ik nogsteeds graag op de Lebayle (tipopening 8), en de vandoren V16 rieten (dikte 3). Dus een redelijk scherp mondstuk op een oude amerikaan en dan een dik riet. Werkt echt perfect voor jazz/funk/blues/enz.
Het is wel moeilijk om zacht en subtiel te spelen omdat er gewoon erg veel weerstand op zit. Ben dus eigenlijk op zoek naar iets anders voor bij het jazz combo waar ik in speel. Daar kan ik niet zo hard rammen als eigenlijk zou moeten op de lebayle :)
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Thijs Leuven

Quote from: "Maaarten"Ik heb geen favoriete eigenlijk. Ik vind linkjes, s80 en spectruoso tot nu wel mooi. liever geen baffle, en beetje warmte in de sound graag.

Tony, hoe speelt die NY dan? Meer weerstand dan een gewone link? of is het gewoon hetzelfde, met andere sound?

edit: ahh ik ben niet de enige die graag jazzt op een s80 haha

Ben toch benieuwd wat voor s80 het nou eigenlijk is...
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

SaxoMike

Mijn huidige setup op de Keilwerth tenor is een Meyer medium mondstuk, FL standaard binder (Verzilverd) Rico Royal plastic cover rieten sterkte 2,5. De hoge noten klinken nu wat geknepen, maar vanaf het midden naar beneden klinkt hij lekker donker en warm, precies wat ik wil.

Ben wel aan het overwegen om een groter (8) mondstuk van Meyer te kopen om de geknepen hoge tonen wat te compenseren. (In mijn band staan de nummers aardig hoog geschreven)

Ciao,
Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

harpje

ik heb vandaag bij Harry Bakker een otto link 7* op zicht voor een weekje. speel met V16 21/2 rietjes. Hij is juist in de hoogte en de laagte lekker vol. In het midden hoor ik nog wat ruis maar dat komt denk ik omdat ik van een selmer soloist C* afkom. Of wil dat ruis zeggen dat hij iets te groot is???? Ik kom niet in ademnood als ik blaas en kan mijn lucht nu goed kwijt.

the martin

Quote from: "harpje"ik heb vandaag bij Harry Bakker een otto link 7* op zicht voor een weekje. speel met V16 21/2 rietjes. Hij is juist in de hoogte en de laagte lekker vol. In het midden hoor ik nog wat ruis maar dat komt denk ik omdat ik van een selmer soloist C* afkom. Of wil dat ruis zeggen dat hij iets te groot is???? Ik kom niet in ademnood als ik blaas en kan mijn lucht nu goed kwijt.

C* naar 7*..
Jij durft  =D>  Dat is best een gigantische overgang..
Maar blijkbaar wel te doen. Geef het even een paar dag en je zult er minder last van hebben (DENK IK)

jthole

Tja, ik blijf terugkomen bij Meyer eboniet. Voor mij zijn dat tot nu toe de beste all-round mondstukken, zowel op alt als op bariton.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Julian

Voorlopige favorietjes tot ik mijn waarschijnlijk eeuwige zoektocht naar de ideale set up kan eindigen :

Op mijn Conn altjes wissel ik tussen 3 soorten mondstukken maar ik blijf experimenteren.

Otto Link STM 7 met een leren ligatuur en rico jazz select filed 3s. ( Donker, expressief, zwoel  :D )
Brillhart Personalin met FL ultimate ( Johnny Hodges sound met een scherp randje )
Meyer 7 eboniet, FL ultimate en rico jazz select filed 3s of vandoren v16 3. ( droge rokerige sound )

Tenor:  ESM jazz met BG standard en v16 2 ( Scheuren maar  :D  )
Alt: Conn 6m, Conn 26m Connqueror, Conn 28m Constellation Tenor: Keilwerth Toneking, Selmer MKVI, Mic and gear: SD systems, Sennheiser XSW linked to Lexicon mx-200 processor.

SaxoMike

Beste Julian,

Wat bedoel je met 'droge rokerige sound" ?

Ciao,
Saxo-Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

JR

Ik kan weer helemaal overnieuw beginnen. Een True Tone is toch een heel ander ding dan een Weltklang.  :?

Ik denk dat m'n Meyer goed past, en waarschijnlijk de Berg Larsen ook, maar qua rieten wordt het weer zoeken. :roll:

En dan heb ik nu ook een echte originele Buescher-mondstuk, maar die heeft er nog niet op gezeten . .  Over een maand of 2 weet ik meer (hoop ik)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"