Ik ben nog helemaal niet thuis in de klassieke saxofoonmuziek. Ben zelf wel begonnen met Bach en Grieg en dat vind ik erg leuk om te spelen.
Graag lees ik de discussies op dit forum met allerhande tips die aangedragen worden. Zo weet je een beetje waar je een zoektocht beginnen kunt, erg handig, dus ga zo door!
Ik denk dat als je je in een voor jouzelf 'nieuwe' stroming wilt verdiepen, dat dat best even doorbijten kan zijn. Zo ben ik opgegroeid met operamuziek en ik hoor nog steeds graag de 'zware' klassieke kost. Operette daarentegen kan me niet boeien, ik wordt al melig bij al het gegiebel op het podium, wat niet wil zeggen dat dit een mindere kunstvorm is. Ik denk dat de schare operettefans misschien wel groter is dan de schare operafans, maar het is maar wat je gewend bent om naar te luisteren.
Ik ga zeker meer klassiek opzoeken, zowel om naar te luisteren als om zelf te leren spelen en daarbij zijn tips over niveau ook erg welkom.
Alles wat Aamanda en Pieter spelen bijvoorbeeld, daar hoef ik niet aan te beginnen, maar de boeken van De Haske, Play Bach en Play Grieg zijn voor mij goed te doen. In deze serie zijn ook nog verkrijgbaar Play Handel en Play Mozart, iemand ervaring met deze stukken? Aaanrader?
O ja, discussie is inmiddels erg off-topic, maar wel interessant. Idee voor nieuw draadje?