Wie is de beste reparateur en waarom ?

Started by DaKnoodle, 07 November 2010, 16:26:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaKnoodle

Nederland kent nogal wat muziek winkels en van jullie wil ik graag horen welke de beste zijn en waarom.
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

DaKnoodle

Persoonlijk zeg ik Unisono te Kerkdriel.
Meester vakman die alleen maar houtinstrumenten reviseerd (de rest wordt gedaan door Willy v.d. Poll)
Nooit geen problemen koffie staat klaar en de curiositeiten staan uitgesteld (laatste keer een Selmer Mark VI Sopranino verzilverd)
Leverancier van onder andere de bekende merken en pionier op het gebied van nieuw verworven kwaliteit (Mauriat en Le Monde)
Niet duur en interessante kortingen en acties!

Kijk eens op de website http://www.unisono.nl en kijk voor de grap eens onder het kopje klanten ;)

Invisible

Tja, het is maar net wat je zoekt in een winkel.

Als vereniging wil je het liefst bij één bedrijf terecht welke van alle instrumenten enigszins verstand heeft (bijvoorbeeld Adams en vd Glas) en waar je in één keer een heel zwikje instrumenten kan brengen (of nog liever op laten halen) voor onderhoud/reparatie. Individueel heb je het liefst iemand die je onafhankelijk advies kan geven, een goede prijs bied en die de deuren voor je open zet (en je dus niet het idee hebt dat je ze tot last bent ofzo) en dus de koffie klaar heeft staan voor je. Zo kom ik graag bij het Aerofoonatelier in Friesland en zou ook niet graag ergens anders terecht meer willen.

Wat de beste is, is dus een kwestie van perspectief en van wat je verwacht, zo zijn veel mensen lovend over Adams, maar ik kom daar vrijwel nooit simpelweg omdat het aan de andere kant van het land is....
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

zomertje

Ik ga graag naar Remy van Charlies muziek in Almere (voorheen bij Amsterdam Winds). Hij heeft mijn tenorsax weer helemaal super gemaakt en ook de lage bes komt er zonder veel moeite uit (behalve als ik zit te prutsen tralalala  :lol: ). Bleek zelfs dat ik mijn rieten een tandje zwaarder kon kiezen na dit onderhoud. Hij heeft klanten uit binnen en buitenland en heeft ook de sax van Candy Dulfer onder handen genomen.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

DaKnoodle

Quote from: "zomertje"Ik ga graag naar Remy van Charlies muziek in Almere (voorheen bij Amsterdam Winds). Hij heeft mijn tenorsax weer helemaal super gemaakt en ook de lage bes komt er zonder veel moeite uit (behalve als ik zit te prutsen tralalala  :lol: ). Bleek zelfs dat ik mijn rieten een tandje zwaarder kon kiezen na dit onderhoud. Hij heeft klanten uit binnen en buitenland en heeft ook de sax van Candy Dulfer onder handen genomen.

En wat kost dat dan een complete revisie ?
Mijn Keilwerth moet binnenkort voor een complete revisie, de vereniging waar ik hem van gekocht heeft hem namelijk de afgelopen 7 jaar in de kast gehad en merk toch wel dat de polsters lucht lekken, het leer verdroogd is, het kurk vergaan en de apllicatuur nodig een kijkje nodig heeft. Waar ik ga kost een complete tenor revisie 480,-

Amanda

Ik ben ook heel tevreden over Remy.
Mijn 2 saxen zijn door hem gereviseerd.
Verder gaan we vanuit de vereniging naar Maarten Prins.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

zomertje

Quote from: "DaKnoodle"
Quote from: "zomertje"Ik ga graag naar Remy van Charlies muziek in Almere (voorheen bij Amsterdam Winds). Hij heeft mijn tenorsax weer helemaal super gemaakt en ook de lage bes komt er zonder veel moeite uit (behalve als ik zit te prutsen tralalala  :lol: ). Bleek zelfs dat ik mijn rieten een tandje zwaarder kon kiezen na dit onderhoud. Hij heeft klanten uit binnen en buitenland en heeft ook de sax van Candy Dulfer onder handen genomen.

En wat kost dat dan een complete revisie ?
Mijn Keilwerth moet binnenkort voor een complete revisie, de vereniging waar ik hem van gekocht heeft hem namelijk de afgelopen 7 jaar in de kast gehad en merk toch wel dat de polsters lucht lekken, het leer verdroogd is, het kurk vergaan en de apllicatuur nodig een kijkje nodig heeft. Waar ik ga kost een complete tenor revisie 480,-
Dat kun je het beste aan hemzelf vragen, mijn sax heeft geen complete revisie gehad (was niet nodig) :-)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

willemijn

Ik woon in Arnhem, en zou het wel handig vinden wanneer ik iemand zou weten in Arnhem zelf voor kleine dingetjes. Het hoeft dus niet eens de allerbeste te zijn, maar gewoon iemand die goed werk levert.
Anders zou ik naar Den Bosch moeten (waar mijn sax vandaan komt) of naar Deventer (waar ik eerder een sax van had, en waar ik heel erg tevreden over ben, maar wat wat kostbaar is om voor een kleinigheidje heen te gaan).
Wie weet er iemand?

the martin

Schreeven in Wijchen :?:
Goede ervaring mee met mijn sousafoon, geen idee wat de kwaliteiten op sax gebied zijn..
Weet wel dat muziekvereniging Eendracht uit Apeldoorn ook zaken met hun doen

willemijn

hmm, qua reistijd voor mij bijna net zo ver als de saxofoonwinkel in Deventer. Ik hoopte eigenlijk op iemand in Arnhem zelf.

Steph Saxin' Spé

Ik ben zeer tevreden over Remy (Charlie's Muziek te Almere).
Als ik merk wat hij in een kwartiertje al voor een duidelijk merkbare verbeteringen bewerkstelligd ...  =D>

Daarnaast heb ik bij Remy het gevoel dat hij je sax op waarde schat, ongeacht of het nu een peperdure Amerikaan is of een Oost-Duitse Weltklang. Hij kijkt iets verder dan alleen maar de naam, zo gezegd :D.

DaKnoodle

Quote from: "Steph Saxin' Spé"Ik ben zeer tevreden over Remy (Charlie's Muziek te Almere).
Daarnaast heb ik bij Remy het gevoel dat hij je sax op waarde schat, ongeacht of het nu een peperdure Amerikaan is of een Oost-Duitse Weltklang. Hij kijkt iets verder dan alleen maar de naam, zo gezegd :D.

Dat doet Marc van Unisono dus ook. Die zegt ook gewoon rustig tegen je dat als jij vindt dat het instrument het waard is om te knappen om bijv. de klank (keilwerth New King) je dat gewoon moet doen.

Berkeborn

Hallo saxliefhebbers.

Ik ging vroeger voor mijn klarinetten en sax naar Adams in Thorn. Adams is nu nog groter in hun zaak in Ittervoort. Ik ben echter de laatste jaren niet meer zo tevreden over de kwaliteit van reparaties en revisies. Ik ga tegenwoordig naar Wiebke Schneider in Sibbe. Zij van duitse oorsprong en zeer goed opgeleid tot meester reparateur. Ik ben dan ook zeer tevreden over haar. Zij heeft ook mijn beide saxen geheel gereviseerd, met uitstekend resultaat. Kortom ik ga voor mijn instrumenten naar Wiebke.

Groet,

Jean-Paul

Laatbloeier

De vraag was oud maar blijft actueel, vandaar deze reactie.

Ik ben heel erg tevreden over Saxpoint in Gorssel. Ik was daar vandaag met een tenor waar een andere reparateur (niet genoemd in dit topic) naar eigen zeggen 't best mogelijke van had gemaakt, en toen speelde het ding nog als een dweil. Vandaag ben ik dus maar eens met deze sax naar Gorssel gegaan met het idee om hem daar te verkopen of in consignatie te geven. Binnen no time zijn er een polster vervangen (die was dus toch niet in orde), wat kleppen opnieuw gesteld, een toongat gevlakt, etc. En nu speelt deze sax dus de sterren van de hemel, ondanks het feit dat de sax volgens Saxpoint een revisie verdient.

Eerder heb ik bij Saxpoint mijn Mark VI tenor laten reviseren (met uitstekend resultaat) en voor een zeer nette prijs m'n Yamaha YSS-475 sopraan gekocht (prima instrument). Ook voor allerlei accessoires heb ik uitstekende adviezen gehad. Al met al kan ik deze zaak van harte bij jullie aanbevelen.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.