Author Topic: Waarom?  (Read 41166 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jellyboon

• Member
  • *
Re: Waarom?
« Reply #30 on: 20 May 2012, 16:38:06 »
Oi oi, wat een verhalen :)

Ik was zelf vier jaar toen de harmonie bij onze basisschool langskwam (of was het een fanfare, ik weet het niet meer). Zij wouden in samenwerking met basisscholen nieuwe muzikanten werven, de leerlingen mochten dan een week een instrument uitkiezen en als deze beviel dan kregen ze les bij de harmonie en konden ze er ook spelen.
Ik kreeg toendertijd een Bugel in mijn handen gedrukt. Dat was meteen een slecht idee. Ik blies mezelf bijna op. (ook omdat ik toen meer last had van astma dan nu)
Uiteindelijk zijn mijn zussen de enige twee van onze school die met lessen zijn begonnen, mijn oudste zus met trompet en de andere met de hoorn. Omdat mijn moeder het toch wel zielig vond voor mij kreeg ik dan blokfluitles. Dit ging beter met blazen maar na een half jaar was ik erop uitgekeken. (Eigenzinnig dametje was ik toen al...)

Ik heb pas toen ik 8 werd mijn eerste saxofoon gekregen, een mooie gebogen sopraansax met een beetje een schelle klank. Het merk weet ik niet uit mijn hoofd ^^'
Vol enthousiasme ben ik daarmee begonnen en ik heb er nog steeds geen spijt van.
Ik mocht pas meedoen met de harmonie (we waren toen al verhuisd naar Flevoland, dus lang verhaal kort) als ik het A-diploma had, dus heb ik het A-diploma gehaald. Werd toen verteld dat ze eigenlijk niks voor sopraansaxofonisten hadden, dus kreeg ik een Alt.

Ik heb daarnaast de dwarsfluit van mijn zus "geleend" (ze heeft hem nog steeds niet terug  :oops: ) en daar kan ik aardig op spelen. Ook heb ik gitaarles en Klassieke zangles gehad en moet ik voor mijn opleiding Gitaar, Piano en slagwerk kunnen. Het is dat we schoolopdrachten moeten maken, anders was ik de hele dag muziek aan het maken!

Het instrument dat ik echter wel zou willen bespelen, naast de saxofoon, is de viool. Maar daar heb ik echt geen tijd voor, dus misschien over vier jaar, als ik klaar ben met de opleiding? :p

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
« Reply #31 on: 28 June 2012, 23:03:13 »
Toen ik 8 was, begon m'n moeder pianoles te volgen. Ik was ook al zeer vlug geïnteresseerd om muziek te gaan volgen. datzelfde jaar nog, begon ik op mezelf haar pianocursus te ontcijferen, en mezelf piano aan te leren.
Het jaar erop, kon ik vanaf september ook naar de muziekschool, ik had de keuze tussen piano, sax, en trompet op de kleine gemeentelijke muziekschool hier.
Iedereen dacht dat ik piano zou leren, want blijkbaar had ik genoeg talent om het mezelf aan te leren... niets was minder waar, trompent interesseerde me niet, ik koos voor sax.
Toen men mij vroeg waarom geen piano? zei ik daar zeer droog op :"dat kan ik al, ik heb het mezelf aan geleerd..." (als 9-jarige dus :p) spreekt voor zich dat ik nooit een goeie pianist geworden ben :) maar intussen speel ik dus wel al 18 jaar sax.
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #32 on: 29 June 2012, 12:18:13 »
Als ik de reacties zo lees, zijn er aardig wat mensen die na het zien van Abraham de sax-geest kregen  :lol:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Roz

• Member
  • *
« Reply #33 on: 19 October 2012, 15:57:13 »
speel al 40 jaar piano, waarvan 11 jaar klassiek les gehad. Speel het liefs jazz/blues. Ook al 30 jaar gitaar maar wilde ook al 30 jaar geleden sax spelen. SInds een paar weken een Conn Tenor aangeschaft en ben net zo enthousiast als toen ik 40 jaar geleden piano begon te spelen. Heb ook al 2 lessen gehad en vind het schitterend, maar will alles tegelijk doen. Eerst een goed embouchure en toon houden, zegt mijn leraar, terwijl ik al toonladders, blues loopjes, buigen, growlen en probeer de lage B en Bes in 1 keer te kunnen blazen aan het uitvogelen ben. Ben nu 51 jaar, super enthousiast en veel lol dat ik bijna mijn piano/toetsverplichtingen naar mijn band verwaarloos. Kan me niet snel genoeg gaan om alles onder de knie te krijgen, vooral jazz, blues, rock en lekker schreeuwen op de toeter.
Conn 10M Ladyface (327xxx)/Otto Link SuperToneMaster NY 7*

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #34 on: 19 October 2012, 17:37:53 »
Quote from: "JR"
Als ik de reacties zo lees, zijn er aardig wat mensen die na het zien van Abraham de sax-geest kregen  :lol:

:D  :-D  :lol:  :P  :wink:  ;-)  :-D  :lol:  :P  :wink:  ;-)  :-D  :lol:  :P  :wink:  ;-)  :)  :lol:  :P  :wink:  ;-)
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Saskia

• Guest
« Reply #35 on: 27 October 2012, 23:16:04 »
Ik was 11 en had net een aantal jaren blokfluit les gehad en wou wel verder met muziek, mn lerares had me toen op een proefles gewezen van haar orkest. Daar kwam ik de alt sax tegen en dat was de enige muziekinstrument dat me aansprak toen. Vooral het geluid vond ik mooi, en de grepen waren bijna hetzelfde als de blokfluit.  :P En de altsax is bij mij gebleven, voor bijna 7 jaar nu.

Offline wiki

• Member
  • *
« Reply #36 on: 30 November 2012, 13:05:11 »
Saxofoon spelen leek mij altijd al gaaf om te doen. Maar hoe gaat dat in een mensenleven, huisje, boompje, beestje. Een baan die tijd vreet, een gezinnetje dat de benodigde aandacht verdiend andere hobby's, met andere woorden het komt er niet van. En nu, nu Abraham al jaren geleden langs is geweest, eindelijk de stap gemaakt. En nog is het passen en meten met de tijd. Maar het is te leuk om te laten schieten. Dus we gaan er zeker iets van maken. :D
"I\'ll Become A Professional Saxophonist or Die Trying."

T: Conn 10 M Lady Face. TM: Selmer s80 C** / Otto Link super Tonemaster 6 / Otto Link Vintage Eboniet 7.

Offline MMonroe

• Member
  • *
« Reply #37 on: 30 November 2012, 18:02:50 »
Ik heb de saxofoon altijd een prachtig instrument gevonden, zeker de tenorsax! Maar op de muziekschool vonden ze blijkbaar dat het geen goed instrument voor mij zou zijn, dus ik kwam bij viool uit. Door ziekte die viool heel snel weer aan de wilgen gehouden.

In mijn tienertijd heb ik ook gitaar en drums gespeeld en daarna heb ik een aantal jaren gezongen bij een musicalkoor en nu zing ik nog bij een vocal group.

Ik wil al een aantal jaren saxofoonles, maar de financiën lieten het niet toe. Nu ben ik zo ver dat er wat meer ruimte financieel komt, dus nu ga ik er voor!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original