Conn alt 1924 restauratie - kleppen gezocht

Started by johanj, 02 April 2011, 11:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johanj

Hallo Saxcollega's

Ik ben als beginner met een uitdagende klus begonnen, de restauratie van een in elkaar geslagen Conn New Wonder uit 1924.
Foto's zijn te bekijken op mijn sax site.
Het is overigens wel dramatisch qua foto's. ('t is maar dat je het weet voor je gaat kijken).

Er missen drie kleppen van deze sax.
* de b klep - buitendiameter 48mm toongat 39,5mm
* de d klep - buitendiameter ca. 41mm toongat 31mm
* de gis klep - buitendiameter ca. 32mm toongat 25mm

Heeft iemand enig idee waar je aan een oude klep kan komen. Zijn er reparateurs die een bakje restanten hebben liggen, of moet ik een decoratiesax hiervoor misbruiken?

groet Johan
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

Zoot

neem contact op met

www.saxcraft.nl            :|  die heeft vast wel wat voor je liggen.......  :|

ps was  :idea:  honderd dan niet erg veel.. eh zelfs gezien de oud koper prijs :?:    :roll:

Maaarten

misschien een idee om zelf de onderdelen te maken. Laten maken kost veel, en zoeken kost teveel tijd. Een sax voor leenonderdelen is zelf snel al beter dan deze.
Verder zal een sax van een ander model nooit passende onderdelen kunnen leveren. De kans is in elk geval klein:)

Economisch gezien is ie t niet waard :-)

johanj

@ Zoot, 100 is wel wat veel, maar economisch gezien is het idd. dwaas. Die 100 euro was ook een beetje troost voor de vorige eigenaar. Maar ja, dat zijn eigenlijk alle hobbies wel. Tot nu toe vermaak ik me uitstekend met het gepruts en dat vind ik wel wat waard.

@ Maaarten, Zelf kleppen maken is natuurlijk wel leuk, maar ik heb geen idee hoe. Al die stangen dat zie ik nog wel zitten, maar hoe vorm je zo'n mooi rond kuipje?

Koen88