Jah, het is de Mauriat met gerolde toongaten + ongelakt. Het geluid gaat eruit als een preek in een ouderling!
Ik speelde met m'n lerares in de muziekschool (klas lokaal was bezet) voor een keertje in de gymzaal, wat een ervaring en wat een akoustiek, ik hoefde er weinig moeite voor te doen, zelfs m'n lerares die toen we em uitprobeerden in de testruimte bij HB de Mauriat wat "rauw" vond klinken, was er in de gymzaal ook even stil van.
(Mijn vrouw trouwens ook, maar dat kwam door de rekening: maar dit terzijde).
De sax voelt lekker aan, alle toetsen voelen makkelijk en lekker binnen handbereik, mn de octaafklep bij de Yamaha zat wat ongemakkelijk, is nu dus opgelost!
De retriever ja, ik weet nu ook niet of ze naar buiten wil als ik speel en oefen, omdat het lekker weer is buiten, of omdat ik dus toeter!
Ben gisteren en vandaag stevig aan het spelen, aan het einde van de dag trilden m'n lippen van de overbelasting haha. Ben ook weer aan oefenen met verschillende riet diktes.
Het mondstuk bijgeleverd bij de Mauriat heb ik na even geprobeert maar weer terug ingepakt, ik blijf voorlopig maar bij m'n Selmer Soloïst.
Leuk hé, een nieuwe sax, het is alsof ik een nieuwe relatie aan het opbouwen ben, opgemerkt dat ik bij een nieuwe relatie op de eerste date niet meteen m'n lippen + tong erop zet...