Author Topic: lefreQue  (Read 44289 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline allwood

• Member
  • *
Re: lefreQue
« Reply #15 on: 14 April 2011, 23:17:36 »
Je kunt gerust bijstemmen zonder dat het "dingetje  "op de grond valt, zo ie hij natuurlijk ontworpen: want door een saxofonist! Alleen als je je mondstuk niet ver genoeg op het kurk schuift ( waardoor je sowieso niet zuiver zult spelen ) werkt hij niet want je moet de kurk overbruggen en niet aanraken.
De bandjes laat je gewoon zitten.
Eea is van totaal ondergeschikt belang want als je eenmaal hebt ervaren hoe groot het verschil in klank, boventoonrijke projectie en speelgemak is wil je nooit! meer zonder...

Offline allwood

• Member
  • *
« Reply #16 on: 14 April 2011, 23:21:50 »
O ja, en nog dit: onafhankelijk van speelkwaliteiten en instrumentkwaliteit heb je er baat bij: het werkt altijd in je voordeel. Hans heeft het ook aan 2 klarinetkids, 6 maanden les, gegeven om uit te proberen: ze kregen er eerst nauwelijks geluid uit maar met de freQue er op konden ze direkt uit de voeten en kwam er geluid. Het is goed voor alle categorien tussen beginners en zeer gevorderden, zie mijn observatie tav Emily Beynon, Concertgebouworkest.

Offline allwood

• Member
  • *
« Reply #17 on: 14 April 2011, 23:25:47 »
LeFrec was een tussenstadium dat is verworpen want te destructief wb de kurk. Dit was de allereerste uitwerking en uitprobeer van het idee dat later in veel betere versie lefreQue is geworden. De 1e versie is geheel verdwenen.

Offline Lonja

• Member
  • *
« Reply #18 on: 15 April 2011, 00:49:26 »
Leuk dat je het wilt promoten, maar dit zijn uiteindelijk stukjes tekst van iemand die je niet kent die maar voor waar aangenomen moeten worden eerlijk gezegd. (Niet dat ik daarmee wil zeggen dat ik je niet geloof of dat het ongeloofwaardig is, zeker niet!) Maar mensen het zelf laten ervaren is toch wel hetgeen waarmee je iemand over de drempel kan trekken.
Is er niet een mogelijkheid dat jullie een opname maken van een stukje muziek zonder LefreQue en mét, zodat iedereen gewoon het verschil kan horen zonder dat je een dag moet uittrekken om naar een of andere plek ver weg te moeten?
Dat lijkt me dé manier om mensen het zelf te laten horen wat het nou doet.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #19 on: 15 April 2011, 07:13:05 »
Als ik het goed begrijp heeft Zoot wel mogen aanhoren wat het effect is...
Toch Zoot :?:

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #20 on: 15 April 2011, 08:55:36 »
Saxofonist/fluitist Kuijt vond de lefreQue aanvankelijk uit voor de saxofoon, uit onvrede over de klank van zelfs de allerbeste instrumenten.
(van de site)

Wie is die Hans dan wel??
Ik hoor de allerbeste spelers helemaal niet klagen over het geluid van hun allerbeste saxofoons. Misschien houdt Hans niet van de klank van zelfs de allerbeste saxofoons......
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #21 on: 15 April 2011, 09:20:15 »
Quote from: "Pieter"
Saxofonist/fluitist Kuijt vond de lefreQue aanvankelijk uit voor de saxofoon, uit onvrede over de klank van zelfs de allerbeste instrumenten.
(van de site)

Wie is die Hans dan wel??
Ik hoor de allerbeste spelers helemaal niet klagen over het geluid van hun allerbeste saxofoons. Misschien houdt Hans niet van de klank van zelfs de allerbeste saxofoons......

Pieter, waarom zo een zeurderige reactie?

Oordeel over het product, niet over iemand die je niet kent.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #22 on: 15 April 2011, 10:54:16 »
Maar vertel dan eens waar die onvrede uit bestaat?? Wanneer je saxofonist bent en een conservatorium studie achter de rug hebt en werkzaam bent in het vak moet er toch wel iets zijn in het instrument ( bv de klank ) wat je juist bijzonder aantrekt.
Je hebt dan toch al jaren op een instrument doorgebracht en heb je dan al die jaren bedacht dat de klank je niet aanstaat?
heb je dan al jaren niet kunnen leven met de "onvolkomenheden" van het instrument, zoals de hoorbaarheid van bv de kleppen of alle andere zaken die bij een akoestisch instrument horen? Wie heeft er eigenlijk nog meer last van?
Voor zover ik weet zijn de de meeste mensen die op hun allerbeste instrument spelen helemaal weg van de klank van hun allerbeste instrument, en als ze zelf niet goed genoeg zijn om die klank eruit te halen is dat des te meer een reden om zo te oefenen dat ze steeds een betere klank gaan krijgen.

Verder, moet je maar eens googelen, je krijgt vrijwel alleen maar hits van de bedenkers of makers van dit item. Dat maakt mij altijd erg wantrouwig. Welke autoriteit is hierbij geconsulteerd behalve een fluitiste van wie ik niet kan zien dat ze dat ding inderdaad gebruikt. Als het werkelijk zo revolutionair is dan bedenk ik een 2 dingen:
1. Waar is het commentaar van saxofonisten van wie de waarde van het oordeel goed ingeschat kan worden? En dan niet 1 maar een hele club graag.
2. Als het zo revolutionair is, moet het wel een groot verschil zijn, wie wil dat??

We hebben hier eerder mensen gehad die hun producten aanprezen, maar een serieuze ontwikkelaar betrekt daar de vakgroep bij en gaat niet de markt op via een plaatselijke muziekwinkel. Laat maar eens wat reactie lezen van gerenomeerde saxofonisten, liefst veel verschillende, voordat tot verkoop overgegaan wordt.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #23 on: 15 April 2011, 12:34:36 »
Inderdaad een "prachtig" marketing verhaal
Maar we zullen het na de officiele presentatie wel merken toch.
Als het echt zo revultionair is zullen alle pro's dit oppakken  ;-)

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #24 on: 15 April 2011, 12:47:13 »
Ja, wie weet , is beauty ook wel in the ear of the beholder...eehhh..beerholder.... :D

Offline allwood

• Member
  • *
« Reply #25 on: 15 April 2011, 13:11:38 »
Beste Lonja, cd tje komt er zeker maar in dit geval gaat het niet alleen maar om horen maar ook beleven, het voelt totaal anders als je speelt, veel minder zwaar, je sax klinkt rondom, je hebt veel minder last van slechte acoustiek. Zo gauw mogelijk wordt het verder verspreid zodat je in een zaak dichter bij je woonplaats een geheel nieuwe ervaring op kunt doen.
En, 4 jaar meelopen en ontwikkelen en met nog vel meer plannen in 't hoofd: dit zijn geen sprookjes....want in sprookjes geloven wij ook niet; voor weinig geld krijg je een veel mooier instrument, altijd de moeite waard!

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #26 on: 15 April 2011, 13:28:32 »
Beste allwood,

voorstel: stuur eens 10 exemplaren naar 10 forumleden. Als tegenprestatie schrijven zij een ervaringsrapport welke jullie voor marketing doeleinden kunnen gebruiken. Verkoopprijs is 32 euro per stuk, dus kost het jullie rond de 15 euro per stuk x 10 is 150 euro plus verzendkosten voor een prachtige marketing campagne.
Gegarandeerd dat ook hier op het forum erover geschreven word en als het inderdaad zo geweldig en revolutionair is als jullie vertellen heb je deze kleine investering er zo weer uit.

Ik stuur mijn adres wel via PM als je hiervoor openstaat.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline ruben06

• Member
  • *
« Reply #27 on: 15 April 2011, 13:31:40 »
Constructief is het eigenlijke een heel eenvoudig systeem, plat gezegd 2 metaalplaatjes op elkaar en met een elastiek vastgebonden aan de hals/mondtuk.
Dus als je wat handig ben kun je zo iets snel namaken en op die manier kan ervaren wat voor een effect het zou hebben. Natuurlijk dat de Le freque een uitontwikkeld product is en daardoor het optimale effect heeft. Ik ga een zelfbouw binnenkort uitproberen !
Sopraan: system \'54
Alt: Yamaha YAS-875 en Martin Indiana (\'56)
Klarinet: Selmer signature
Mondstuk: Selmer soloist, Meyer
Alexander Superial rieten

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #28 on: 15 April 2011, 13:54:50 »
Quote from: "Jantje"
Beste allwood,

voorstel: stuur eens 10 exemplaren naar 10 forumleden. Als tegenprestatie schrijven zij een ervaringsrapport welke jullie voor marketing doeleinden kunnen gebruiken. Verkoopprijs is 32 euro per stuk, dus kost het jullie rond de 15 euro per stuk x 10 is 150 euro plus verzendkosten voor een prachtige marketing campagne.
Gegarandeerd dat ook hier op het forum erover geschreven word en als het inderdaad zo geweldig en revolutionair is als jullie vertellen heb je deze kleine investering er zo weer uit.

Ik stuur mijn adres wel via PM als je hiervoor openstaat.
Daar ben ik ook wel voor te porren ja, goed idee! Al denk ik wel dat de beheerder van deze website hier ook open voor moet staan omdat er dan verkapt reclame via deze site gemaakt zal worden ofzo?
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #29 on: 15 April 2011, 14:05:55 »
Quote from: "ruben06"
Constructief is het eigenlijke een heel eenvoudig systeem, plat gezegd 2 metaalplaatjes op elkaar en met een elastiek vastgebonden aan de hals/mondtuk.
Dus als je wat handig ben kun je zo iets snel namaken en op die manier kan ervaren wat voor een effect het zou hebben. Natuurlijk dat de Le freque een uitontwikkeld product is en daardoor het optimale effect heeft. Ik ga een zelfbouw binnenkort uitproberen !

Goed idee Ruben  :!:

Net gedaan met een onderdeel van een fietshandrem (dus één metalen plaatje en van aluminium, beetje licht materiaal) en 2 tierips: verbluffend, je kan harder, zachter, de klank is helderder en voller en ook in het laagste register makkelijker te blazen (dus zachter spelen en makkelijker "kleuren")

Probeer het zelf maar eens, kost je 2 tierips . . .

Ik ga in mijn rommelkist op zoek naar een messing-beugeltje, misschien klinkt dat nog beter  :-D

(en ook makkelijker in de kromming van de hals & mondstuk te vormen)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"