Maar vertel dan eens waar die onvrede uit bestaat?? Wanneer je saxofonist bent en een conservatorium studie achter de rug hebt en werkzaam bent in het vak moet er toch wel iets zijn in het instrument ( bv de klank ) wat je juist bijzonder aantrekt.
Je hebt dan toch al jaren op een instrument doorgebracht en heb je dan al die jaren bedacht dat de klank je niet aanstaat?
heb je dan al jaren niet kunnen leven met de "onvolkomenheden" van het instrument, zoals de hoorbaarheid van bv de kleppen of alle andere zaken die bij een akoestisch instrument horen? Wie heeft er eigenlijk nog meer last van?
Voor zover ik weet zijn de de meeste mensen die op hun allerbeste instrument spelen helemaal weg van de klank van hun allerbeste instrument, en als ze zelf niet goed genoeg zijn om die klank eruit te halen is dat des te meer een reden om zo te oefenen dat ze steeds een betere klank gaan krijgen.
Verder, moet je maar eens googelen, je krijgt vrijwel alleen maar hits van de bedenkers of makers van dit item. Dat maakt mij altijd erg wantrouwig. Welke autoriteit is hierbij geconsulteerd behalve een fluitiste van wie ik niet kan zien dat ze dat ding inderdaad gebruikt. Als het werkelijk zo revolutionair is dan bedenk ik een 2 dingen:
1. Waar is het commentaar van saxofonisten van wie de waarde van het oordeel goed ingeschat kan worden? En dan niet 1 maar een hele club graag.
2. Als het zo revolutionair is, moet het wel een groot verschil zijn, wie wil dat??
We hebben hier eerder mensen gehad die hun producten aanprezen, maar een serieuze ontwikkelaar betrekt daar de vakgroep bij en gaat niet de markt op via een plaatselijke muziekwinkel. Laat maar eens wat reactie lezen van gerenomeerde saxofonisten, liefst veel verschillende, voordat tot verkoop overgegaan wordt.