Author Topic: Paar vraagjes  (Read 6994 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
Re: Paar vraagjes
« Reply #30 on: 15 June 2011, 11:59:57 »
Quote from: "Hades"
Leraar heeft me vandaag aanbevolen om voortaan met een Vandoren Traditional 3 te gaan spelen.
Dit is vrij zwaar voor een beginner toch?  Hij was overigens tevreden met mijn keuze voor de S80 C*.

Ik zat met mijn C* ook al heel snel op een Vandoren Traditional 3, maar misschien was ik ook een uitzondering. Wel begonnen op 2,5 maar dus al vrij snel omhoog gegaan.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #31 on: 15 June 2011, 13:12:47 »
Ik ben ook begonnen met een C* en 2,5, maar zat na een half jaar al op 3.
En op alt speel ik nog steeds op een vergelijkbare setup.
Alleen een Vandoren mondstuk ipv Selmer, omdat ik deze fijner vond klinken en spelen dan de C* die ik had.
Maar riet is hetzelfde gebleven.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Hades

• Member
  • *
« Reply #32 on: 15 June 2011, 18:43:34 »
@Drietenor
Mooi hoe persoonlijk die afstelling is. Maar ik wil niet per se een lady face 6m. Ik vond dat gewoon een mooie
saxofoon. Als ik een nieuwe sax ga halen koop ik degene die ik het fijnst vind spelen. Ik wil een sax waar ik
mezelf goed op kan ontwikkelen. DE sax komt later wel.

Goed om te horen dat er nog meer mensen zijn die vrij snel naar drie zijn gegaan. Heb het mondstuk trouwens
net uitgepakt dus ga nu even fijn blazen :)

Offline Hades

• Member
  • *
« Reply #33 on: 16 June 2011, 19:00:30 »
Tot nu toe geen seconde spijt. Wat een verbetering qua klank zeg. Heb verschillende rieten
geprobeerd, maar de VT 3 is me het beste bevallen. De V16 2,5 was het echt helemaal niet.
Het verschil was echt heel groot. De VT 2,5 klonk wat dat betreft beter, maar kwam niet
in de buurt van de klank die ik met de VT 3 produceer. Is die V16 2,5 toevallig lichter als de VT 2,5?
Ik doorloop alle oefeningen weer opnieuw, omdat het spelen nu toch weer anders is.

Ik heb het idee dat ik met dit mondstuk meer kan sturen ofzo, ik weet niet echt hoe dat ik uit moet
leggen. In ieder geval hoor ik bij dit mondstuk wel verschil als ik hem verder over de kurk heen duw.
Bij die 4C hoorde ik echt nauwelijks verschil in klank. Dit mondstuk zit ook echt veel strakker om
de kurk heen dan de 4C.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #34 on: 16 June 2011, 20:52:09 »
klopt, de 4c zat bij mij ook losser. Volgens mij nog losser dan de otto link.

Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe kurk waar zowel de link als de selmer mondstuk zonder papiertjes etc op kan :-D

veel plezier met je nieuwe mondstuk