SaxForumMeeting 2012

Started by JR, 20 February 2012, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drietenor

De eerste 72 decibel de tweede drie erbij :^o
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Zoot

Quote from: "drietenor"De eerste 72 decibel de tweede drie erbij :^o

mmm,...  :? ergens klopt er hier iets niet,......    drie erbij is inderdaad  :!: een verdubbbeling van het geluid.........   maar als je op de  :roll: eerste 72 dB blaast.......  kun je nooit tegelijkertijd hetzelfde  :? blazen op de tweede. Er van uitgaande dat je in het eerste geval voluit  :P blaast zou het dus     ongeveer ook het totaal 72dB moeten zijn...........
T.P.U.M.D.G   :!:

terplekkeuitmijnduimgezogen

the martin

Ik mis ergens in die vergelijking nog "π"

Invisible

Quote from: "the martin"Ik mis ergens in die vergelijking nog "π"
En volgens mij moeten we ook in dB(A) rekenen, niet dB :-D maar hoe en wat kan mijn brein op maandagmorgen wanneer we net een uur verloren zijn aan zomertijd even niet uitleggen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Zoot

nee, z o v e r   wil ik niet gaan,......  in vergelijking met de TT blijft het vrij stil rondom het buurthuis in Utrecht....  howel zo'n ouwe Martin,........     nee,  :roll:  :roll: niet te vergelijken......
//http://www.totalmotorcycle.com/Sounds/1999-748BipostoDucati748ccL-TwinengineC.mp3

wel erg OFF topic,..........  :P TT is in Assen, de Meeting in Utrecht  :P

Invisible

Quote from: "Zoot"

nee, z o v e r   wil ik niet gaan,......  in vergelijking met de TT blijft het vrij stil rondom het buurthuis in Utrecht....  howel zo'n ouwe Martin,........     nee,  :roll:  :roll: niet te vergelijken......
//http://www.totalmotorcycle.com/Sounds/1999-748BipostoDucati748ccL-TwinengineC.mp3

wel erg OFF topic,..........  :P TT is in Assen, de Meeting in Utrecht  :P
Dat kan ook alleen Zoot :lol:, de verbinding van luide saxen via taart naar luide auto's.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

drietenor

Quote from: "Zoot"
Quote from: "drietenor"De eerste 72 decibel de tweede drie erbij :^o

mmm,...  :? ergens klopt er hier iets niet,......    drie erbij is inderdaad  :!: een verdubbbeling van het geluid.........   maar als je op de  :roll: eerste 72 dB blaast.......  kun je nooit tegelijkertijd hetzelfde  :? blazen op de tweede. Er van uitgaande dat je in het eerste geval voluit  :P blaast zou het dus     ongeveer ook het totaal 72dB moeten zijn...........
T.P.U.M.D.G   :!:

terplekkeuitmijnduimgezogen

Maar als je twee tenoren tegelijk bespeeld en daarbij meezingt (als tenor) dan is de uitkomst toch drie tenoren erbij :?:

Lijkt mij klontjes dat je dat niet met een integraalhelm op kan berekenen als je met een motor rondjes rijdt rond het buurthuis in de makassarstraat.

yanamayo

Ohhhhh, zo kom je dus aan je naam, drietenor!!! :lol:
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Zoot

Quote from: "drietenor"Maar als je twee tenoren tegelijk bespeeld en daarbij meezingt (als tenor) dan is de uitkomst toch drie tenoren erbij :?:

moet je wel even met JR overleggen dat daar een tijd voor wordt gepland....     :lol:  dat willen we niet missen  :lol:
misschien is het leuk dat het meteen  :-D zo ergens begin van de middag....

JR

De organisatie loopt niet zo soepel als ik wil, van de 4 mensen die ik gevraagd heb om een workshop te geven kunnen er 3 niet en de 4de reageert niet . . . .

Dus als iemand nog een enthousiaste sax-docent (o.i.d.) weet, geef dat even door aan mij!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

drietenor

Quote from: "Zoot"moet je wel even met JR overleggen dat daar een tijd voor wordt gepland....     :lol:  dat willen we niet missen  :lol:
misschien is het leuk dat het meteen  :-D zo ergens begin van de middag....
Quote from: "JR"De organisatie loopt niet zo soepel als ik wil, van de 4 mensen die ik gevraagd heb om een workshop te geven kunnen er 3 niet en de 4de reageert niet . . . .

Dus als iemand nog een enthousiaste sax-docent (o.i.d.) weet, geef dat even door aan mij!

als ik 1+1 optel en 4-4 aftrek, bekruipt mij het gevoel dat jullie zo iets wilen zien  8)  8)  8)  :

[youtube:3ew6rtk5]Nbzhw0Sz-js&feature=related[/youtube:3ew6rtk5]

Zoot

Quote from: "drietenor"als ik 1+1 optel en 4-4 aftrek, bekruipt mij het gevoel dat jullie zo iets wilen zien  8)  8)  8)  :

Y E P !       :P    maar dit is maar 12 minuten, en het moet iets van workshop zijn,....... :shock:  :roll:  kun je het hun leren.   :lol: Ik maak wel foto's  :lol:

johanj

Als die docent plan B is wat is dan plan C?

We kunnen wat leuke ervaringen uitwisselen.
- wat leerde je op je beste sax-les?
- wat is jouw warming up?
- hoe oefen jij thuis (zijn er band in a box gebruikers - demootje laten horen)
- elkaars saxen testen (wel veel alcohol meenemen)
- het beste sax boek
- saxerg(er/o)nomie - met welke aanpassingen op je sax ben je wel/niet  blij
etc.

Is er wifi daar?
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

JR

Ik heb weer een paar mogelijke workshopgevers bericht gestuurd . . nu maar afwachten (één uit de jazz-hoek en één die veel Klezmer speelt, de Ska-man kon helaas niet. . .)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: "johanj"We kunnen wat leuke ervaringen uitwisselen.
- wat leerde je op je beste sax-les?
- wat is jouw warming up?
- hoe oefen jij thuis (zijn er band in a box gebruikers - demootje laten horen)
- elkaars saxen testen (wel veel alcohol meenemen)
- het beste sax boek
- saxerg(er/o)nomie - met welke aanpassingen op je sax ben je wel/niet  blij
etc. Is er wifi daar?

Lijkt  :P me leuk, " gooi van  :?  :roll:  :wink: alles wat in een doos  " en neem mee 22 April,,...........  is vast wel tijd voor tussen de workshops door ( misschien moet je één en ander even kortsluiten met JR.... )