SaxForumMeeting 2012

Started by JR, 20 February 2012, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Thijs Leuven"'t Is dat ik het écht belachelijk druk heb nu en de komende maanden, anders had ik wel een workshop 'hoe mishandel ik mijn klank en spel met allerlei vormen van elektronica' willen geven.  :-D  :-D  :-#  :-#  :-#  :-#

niesten

Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Quote from: "Thijs Leuven"'t Is dat ik het écht belachelijk druk heb nu en de komende maanden, anders had ik wel een workshop 'hoe mishandel ik mijn klank en spel met allerlei vormen van elektronica' willen geven.  :-D  :-D  :-#  :-#  :-#  :-#
=D>  =D>  =D>

JR

Quote from: "niesten"
Quote from: "Thijs Leuven"een workshop 'hoe mishandel ik mijn klank en spel met allerlei vormen van elektronica' .  :-D  :-D  :-#  :-#  :-#  :-#
=D>  =D>  =D>

Volgens mijn docente heb ik talent om de klank te mishandelen ZONDER electronica . . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Em

Heb ik geloof ik ook geen electronica voor nodig whahahaha.

EdO70

Quote from: "Em"Heb ik geloof ik ook geen electronica voor nodig whahahaha.

Ik ook niet.

Denk alleen dat het bij Thijs gebeurt op momenten die hijzelf kiest, bij mij tja niet echt, heb dan toch ook wel eens de neiging om met een zeer verbaasde blik in mijn toeter te kijken  :lol:  :lol:  :lol:

Steph Saxin' Spé

Quote from: "JR"Volgens mijn docente heb ik talent om de klank te mishandelen ZONDER electronica . . . .

Quote from: "EdO70"

Ik ook niet.

Denk alleen dat het bij Thijs gebeurt op momenten die hijzelf kiest, bij mij tja niet echt, heb dan toch ook wel eens de neiging om met een zeer verbaasde blik in mijn toeter te kijken  :lol:  :lol:  :lol:

we kunnen een wedstrijdje doen de 22e ...  :lol:   :lol:   :lol:

wordt dan wel een héél andere SaxForumMeeting ...  :-"  O:)  :smt081

Em

Wordt wel heeeeeeeeeeel gezellig maar geloof dat we ergens in een achteraf hokje geplaatst zouden worden whahahaha. Baal er steeds meer van dat ik niet kan!!! Naja, volgend jaar beter hoop ik. En verbaasde blikken in die toeter, die had ik donderdag nog. Had een optreden en kreeg opeens helemaal geen geluid meer, heeeeeeel apart. Tja, met handschoenen spelen is nog niet je van het, op sax.

JR

Quote from: "Em"Wordt wel heeeeeeeeeeel gezellig maar geloof dat we ergens in een achteraf hokje geplaatst zouden worden whahahaha. Baal er steeds meer van dat ik niet kan!!! Naja, volgend jaar beter hoop ik. En verbaasde blikken in die toeter, die had ik donderdag nog. Had een optreden en kreeg opeens helemaal geen geluid meer, heeeeeeel apart. Tja, met handschoenen spelen is nog niet je van het, op sax.

Je moet die handschoenen ook niet IN je sax doen . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Gienepien

:-D  Kan ook wel meedoen aan de wedstrijd. Al gaat het een stuk beter nu ik een kunststoffen riet gebruik.

Even een vraagje over de muziekstukken die je kon downloaden. Heb de makkelijke stukken bekeken, maar dat is mij nog boven de pet. Heb ze ook aan mijn leraar laten zien en hij zei dat je dan minstens het eerste boek van horen, lezen spelen gedaan moet hebben. Is nog niet voor de echte beginners dus. Er zijn vast ook wel wat gemakkelijkere stukken die echte beginners kunnen spelen, zou het erg leuk vinden om ook mee te kunnen spelen al is het maar met een liedje. Misschien heeft iemand een echt beginnersstuk liggen? Ik moet zelf nog wel ergens een hele eenvoudige versie van Easy pop Suite en van Mombassa beat hebben liggen. Als iemand anders de uitgebreidere muziek daar van heeft is dat misschien een idee?

Sebo

Quote from: "EdO70"

Ik ook niet.

Zoiets :?:  :?:  :?:

[youtube:2wis5r2w]VnEgEuyAeLs&feature=related[/youtube:2wis5r2w]

:-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Em

JR ooooh dat was het!!! Kwas ze ook al kwijt  :lol: !!!

Zoot

krijg ik m'n rooster voor deze maand, moet ik wel die koopzondag werken...... moet dus helaas verstek laten gaan.

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Zoot"krijg ik m'n rooster voor deze maand, moet ik wel die koopzondag werken...... moet dus helaas verstek laten gaan.

joh, je had toch een familiefeest de 22e?      :^o
we zijn immers één grote happy sax-familie, niet dan, ja toch?
 O:)  O:)  O:)  O:)  O:)

dan kun je ècht niet werken, hoor   :-D  :-D

Sebo

Quote from: "Zoot"krijg ik m'n rooster voor deze maand, moet ik wel die koopzondag werken...... moet dus helaas verstek laten gaan.

joh, je had toch een familiefeest de 22e?      :^o
we zijn immers één grote happy sax-familie, niet dan, ja toch?
 O:)  O:)  O:)  O:)  O:)

dan kun je ècht niet werken, hoor   :-D  :-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Invisible

En ik maar hopen eindelijk eens Dé Zoot eindelijk werkelijk op een sax te horen blazen..... :-D en je zult wellicht nog van je zelf versteld staan dat het je wel lukt). En ook al maak je op de meeting een paar fouten, niemand die je er op aan kijkt, het is geen concert ofzo, gewoon een stel gekken die samen lawaai willen maken :lol:
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110