Author Topic: online cursus "Introduction to Improvisation" van het Berkley College of Music  (Read 24081 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline emdee

• Member
  • *
Net snel nog mijn weekly assignment geupload....
Memories of Tomorrow.
http://snd.sc/16Wv2wA

Ik merk trouwens wel dat de draad door de cursus is : letten op wat je speelt..en dan nog eens en nog eens.....gevolg is dat ik zo bezig ben met techniek, dwz welke noot ik speel en het volgens van progressies etc, dat het creatieve improviseren...het gevoelswerk er dus volledig bij inschiet...
soms haal ik betere resultaten als ik alleen op gevoel speel..
Alt: Selmer SAII met Meyer mstuk Vandoren riet
Sop: Venus, met Venus mondstuk Vandoren 2.5riet
midi:  Yamaha WX5

Offline willemijn

• Member
  • *
Prachtig gespeeld emdee! Ik geef je een 3.
Je speelt de melodie ook heel mooi. Ik heb daar veel meer moeite mee, bij mij klinkt het ook heel schools. Ben over het algemeen niet zo tevreden met mijn eigen prestaties in week 4. De analyse had ik even tussendoor gedaan, en daar zaten wat fouten in. Maar afgezien daarvan vind ik de stof ook lastig. Heb nog wel een lange weg te gaan....Ik zou er graag wat meer tijd voor nemen. Na afloop nog maar eens wat meer oefenen oefenen en oefenen.

Offline emdee

• Member
  • *
Prachtig gespeeld emdee! Ik geef je een 3.
dank je! Ik lees in de peer reviews ook vaak dat mensen vinden dat ik een mooie toon heb.....helaas denk ik daar zelf anders over..Ben er niet zo tevreden over...maar ik werk eraan :-)

Het bevalt me trouwens wel dat er elke week een song behandeld wordt...ga ik missen.
Het geen me tot het volgende idee heeft gebracht....
@moderatorWellicht een nieuw topic?
Als we nu eens elke week een andere song bombarderen tot tune of the week en vervolgens, voor wie er intresse in heeft, deze song door een ieder laten analuseren en inspelen zodat we een verzameling van "Eigen interpretaties en improvisaties" krijgen.
Zorgt er bv elke week iemand voor een backtrack en bladmuziek die we in het forum posten om er vervolgens voor het einde van de week mee aan de slag te gaan....

Ljikt me een leuk idee om op te pakken na volgende week want dan is de Berkeley course ten einde....
Wie doet er mee?

Arn0

• Guest
Leuk idee! Wekelijks lijkt me wel wat vaak, ik heb daar in ieder geval geen tijd voor.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
De song van de week . . . . Lijkt me een prima idee, maar dan maandelijks, ev tweewekelijks met verschillende invalshoeken (blues , Jazz , populair, musical, klassiek enz.)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline emdee

• Member
  • *
Net de laatste opdrachten van de cursus ingezonden..
Olos de Gate vond ik echt wel lastig....ligt mij niet zo..De blues was echter lekker knallen
[soundcloud]https://soundcloud.com/donnersm/blues-mixdown-final-take[/soundcloud]
[soundcloud]https://soundcloud.com/donnersm/olos-de-gato-mixdown-final[/soundcloud]

Offline willemijn

• Member
  • *
Ha Emdee, mooie toon heb je toch! moet ik ook eens op gaan oefenen.
Vanochtend de laatste dingen voor de cursus gedaan. Vorige week had ik eigenlijk geen tijd voor de cursus, dus ik had meteen de eerste dag al snel even twee uploads geplaatst. Heb zo in ieder geval wel alle opdrachten gemaakt, maar echt bevredigend was dat toch niet. Ik ga er later nog eens goed voor zitten. Blues was niet zo moeilijk, maar die Olhos de Gato.....

Leuk idee om op het forum een song van de week te doen. Al is elke week voor mij wat erg veel. Ik zal zeker af en toe meedoen!

Offline emdee

• Member
  • *
Willemijn....de certificate of completion staat online....

Offline willemijn

• Member
  • *
Ha, ja, ik zie het.
Heb niet helemaal het gevoel dat ik het certificaat ook echt verdiend heb, want het ging me een beetje te snel allemaal. De laatste week heb ik eigenlijk niet echt wat aangeleverd alleen maar even een snel-snel improotje. Maar ik ben er nog wel mee bezig! Nu op eigen tempo.

En..... afgelopen weekend heb ik mijn allereerste jam-sessie meegemaakt. Was enorm leuk. Leuk bandje ook om mee te spelen (Willy Vetsap, met een prachtige saxofonist). Er was nog volop ruimte voor verbetering, maar het was al heel leuk om mee te doen.

Ik zal het topic met de play-along eens opzoeken. Tot en met halverwege volgende week heb ik het nog druk, daarna wordt het wat rustiger.