Author Topic: AANGEBODEN tenor Paul Mauriat  (Read 15527 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Coen

• Member
  • *
Re: AANGEBODEN tenor Paul Mauriat
« Reply #15 on: 30 August 2014, 15:11:25 »
Als het omgeving Amersfoort is zou ik in elk geval de moeite nemen eens een keer met mijn docente te gaan praten, ze geeft les in Vathorst. Kan nooit kwaad, en ik denk dat zij je verder kan helpen. Als je sax spelen leuk vindt dan is dat toch een kleine moeite.
Ben je geïnteresseerd dan moet je maar even een PB'tje sturen.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #16 on: 30 August 2014, 19:37:09 »
In zijn algemeenheid vind ik wel dat welke leraar dan ook hom & kuit moet kunnen bieden: wat zijn zijn verwachtingen/doelstellingen/vaardigheden en hoe zit het met die van jou? Die duidelijkheid moet vrijwel aan het begin van de samenwerking geschapen worden.
Ter schildering: ik zing al jaren in een band, maar kom pas goed los na zinvolle kritiek van mijn bandleden. Als gevolg daarvan verleg ik mijn grenzen, waardoor ik groei
Van een leraar verwacht ik prikkelende, motiverende opmerkingen die je uitdagen om je grenzen (technisch; emotioneel) te verleggen. Zodra wederzijdse verwachtingen niet of ternauwernood zijn uitgesproken en er wordt blijkbaar ergens een grens bereikt, dan scoor je een probleem.....
Daarbij: we kunnen in alle realiteit niet allemaal hetzelfde niveau halen als Michael Brecker, Stan Getz of noem maar iemand anders op; als je doelstelling ligt bij "lekker sax  spelen" (= tamelijk ongedefinieerd, maar bij doorvragen zul je altijd in staat zijn om aan te geven wat jij daaronder verstaat) zou ik zeker omkijken naar die leraar die zich kan aansluiten bij die doelstelling.

Wens je succes.....en denk erom: GENIET!!!!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #17 on: 31 August 2014, 09:23:38 »
Je kunt dat wel vinden, en je zou gelijk moeten hebben ook, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Er zijn teveel docenten die één manier van lesgeven beheersen, met een vaststaand programma, terwijl ik er van overtuigd ben dat lesgeven maatwerk is. Mijn docente krijgt regelmatig leerlingen onder haar hoede die les op die 'één aanpak voor iedereen' les hebben gehad en op het punt staan af te haken, en weet ze weer enthousiast te maken.
Daarom ook mijn voorstel met haar te gaan praten.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Zoot

• Guest
« Reply #18 on: 31 August 2014, 12:44:52 »
Zoot,
Heb ik dit nou geschreven of jij.
Nou ja, ik had het ook kunnen schrijven.
      :)             en ik ben iets handiger met
   :P

Die leraar is niet opgewassen tegen een volwassene........ (wat ik om me heen hoor )   de meeste niet denk ik. Die van mij ( Harry lees je mee? )  pas na een goed gesprek over Hoe ik het zag, wat ik wou, hoe hij dat wilde aanpakken en wat ik daar dan voor moest doen......  Voor ik les nam "wist ik al teveel"  maar kon daar ( nog ) niks mee ( ik ben een alles lezer... ) maar het belemmerde mij heel erg in het "vooruitkomen" ....
Het beste wat ik heb gedaan is "alles vergeten ( onthouden kon ik het toch niet )  en overnieuw proberen te beginnen.... met dat verschil, ik weet nu beter waar mijn grenzen liggen.....        Het plezier ( uitlaatklep.. ) heb ik er gelukkig altijd wel in gehouden ..... meestal............

ruit

• Guest
« Reply #19 on: 31 August 2014, 12:48:36 »
Mooi voorbeeld van het nut van dit forum.
Anders had je de sax waarschijnlijk op marktplaats gezet en verkocht.

Er zijn misschien ook nog wel goede saxofonisten of andere muzikanten bij je in de omgeving, die een keer willen beoordelen of je saxofoonleraar gelijk heeft.

Zonde, om deze geweldige hobby zonder second opinion, zomaar op te geven.

Offline Louise

• Member
  • *
« Reply #20 on: 01 September 2014, 19:02:34 »
Mijn tip is ook om elders een leraar te zoeken. Zeker als je er plezier in hebt om te spelen.
Iedereen zit op een andere hoogte op de muzikale berg,  maar iedereen kan genieten van zijn uitzicht!
Een leraar zal moeten accepteren, en een goede doet dat,  dat niet iedereen hetzelfde niveau zal bereiken. ik heb moeite met ritme en noten die ver onder of boven de lijnen staan te lezen. Dus regelmatig zet ik de notennaam er boven of onder als hulpmiddel. Moeilijke ritmes tik ik eerst over in musescore en dan speel ik ze af,  evt met de metronoom van het programma op de achtergrond en met mijn voet mee tikkend. Mijn voet leeft zijn eigen leven.  Ik speel,  ondanks mijn zwakke punten,  al een jaar mee in een harmonie. Tot wederzijds genoegen....

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #21 on: 01 September 2014, 23:04:01 »
MuseScore; mooi programma hè?
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline Louise

• Member
  • *
« Reply #22 on: 02 September 2014, 14:03:09 »
Ik ben er helemaal blij mee.  Ik tik het handgeschreven huiswerk vaak over. En de afspeel app op mijn telefoon en tablet gebruik ik ook vaak voor afspelen en ritmes instuderen. Echt een super programma! En een gigantische database met liedjes die je kan raadplegen.   :-)

Offline Louise

• Member
  • *
« Reply #23 on: 02 September 2014, 14:04:54 »
En YouTube is mijn andere grote vriend :als je de naam en arrangeur van een muziekstuk invult kan je bijna wel van elk stuk een live voorbeeld bekijken en of beluisteren.  :-)

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #24 on: 02 September 2014, 15:43:52 »
He... die database heb ik nog niet ontdekt.
Youtube is ook mijn graanschuur. :D

Offline Louise

• Member
  • *
« Reply #25 on: 02 September 2014, 16:11:01 »
Je kan via de musescore site/ app zoeken op titel en dat downloaden . Handig als je een hitje zoekt om na te spelen of te bewerken. Er zitten soms complete werken voor orkest tussen.

Zoot

• Guest
« Reply #26 on: 02 September 2014, 19:28:17 »

Hé,................ :o  we zijn hier een Saxofoon aan het verkopen...........  ::)of eigenlijk niet....... niet té ver afdwalen a.u.b   :-\ :P

Offline Jannaa

• Blazer
« Reply #27 on: 02 September 2014, 19:48:57 »
Wat een vreemde uitspraak van je leraar.

Ik zou zeker een paar lessen bij een andere leraar nemen, en deze als het ware om een 'second opinion' vragen.
Het zou toch heel zonde als je om een verkeerde reden met je saxofoon zou stoppen.
Altsaxofoon Yanagiawa WO1; mondstukken Selmer S80 C*, Yamaha 4C en ESM 5*Alt Classic; rietbinder François Louis
Tenorsaxofoon Selmer 80 Super Action

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #28 on: 02 September 2014, 20:11:18 »

Hé,................ :o  we zijn hier een Saxofoon aan het verkopen...........  ::)of eigenlijk niet....... niet té ver afdwalen a.u.b   :-\ :P

Er wordt wel vaker ge-meanderd. Zie bijvoorbeeld: http://www.saxforum.nl/index.php?topic=7421.msg74937#msg74937

@ Louise: BEDANKT

javaou

• Guest
« Reply #29 on: 06 September 2014, 13:44:26 »
Dag allen, gisteren na veel wikken en wegen de sax terug naar Muiderberg. Hij krijgt een ander baasje.
Ik wil iedereen erg bedanken voor zijn/haar bijdrage en vaak gepaard gaand met de bemoedigende woordjes.
Een tijdperk, voor mij, is hiermee afgesloten.
Ik heb veel geleerd en gezien, zeer zeer veel informatie van het forum gehaald: een onmisbare schat van tips en muzikale vriendschappen.
Het gaat jullie allen goed!
Hartelijke zoen, Jan ;)