In zijn algemeenheid vind ik wel dat welke leraar dan ook hom & kuit moet kunnen bieden: wat zijn zijn verwachtingen/doelstellingen/vaardigheden en hoe zit het met die van jou? Die duidelijkheid moet vrijwel aan het begin van de samenwerking geschapen worden.
Ter schildering: ik zing al jaren in een band, maar kom pas goed los na zinvolle kritiek van mijn bandleden. Als gevolg daarvan verleg ik mijn grenzen, waardoor ik groei
Van een leraar verwacht ik prikkelende, motiverende opmerkingen die je uitdagen om je grenzen (technisch; emotioneel) te verleggen. Zodra wederzijdse verwachtingen niet of ternauwernood zijn uitgesproken en er wordt blijkbaar ergens een grens bereikt, dan scoor je een probleem.....
Daarbij: we kunnen in alle realiteit niet allemaal hetzelfde niveau halen als Michael Brecker, Stan Getz of noem maar iemand anders op; als je doelstelling ligt bij "lekker sax spelen" (= tamelijk ongedefinieerd, maar bij doorvragen zul je altijd in staat zijn om aan te geven wat jij daaronder verstaat) zou ik zeker omkijken naar die leraar die zich kan aansluiten bij die doelstelling.
Wens je succes.....en denk erom: GENIET!!!!