Author Topic: AANGEBODEN tenor Paul Mauriat  (Read 15526 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

javaou

• Guest
AANGEBODEN tenor Paul Mauriat
« on: 29 August 2014, 12:11:53 »
Aangeboden mijn Paul Mauriat tenor, unlacquered, aangeschaft mei 2011 H.Bakker Muiderberg. Ook daar jaarlijks onderhoud etc.,
Reden: mijn saxleraar meld dat ik qua techniek aan mijn top zit en verder lesnemen/oefenen weinig zinvol is. Jammer, maar helaas.

Specs.: P.Mauriat PMXA-67RUL 705210 aanschafprijs 1600,00
Inclusief koffer, opvouwbare muziekstandaard merk RTX, mondstuk selmer D** (mondstuk Mauriat zit nog nieuw in de verpakking), François Louis XL Rietbinder pure brass, Cebulla nekkoord, diverse rieten nieuw, kurkvet en wisser, en tot aug 2015 instrumentenverzekering Nieuwwaarde.

Harry Bakker neemt em retour voor 900,00. Das niet genoeg. Mijn vraagprijs is 1100,00
Ik zou het doen!

[verwijderd door de beheerder]

Zoot

• Guest
Re: AANGEBODEN tenor Paul Mauriat
« Reply #1 on: 29 August 2014, 13:30:34 »
Reden: mijn saxleraar meld dat ik qua techniek aan mijn top zit en verder lesnemen/oefenen weinig zinvol is. Jammer, maar helaas. 
       eh  :-\hoe bedoeld hij dat? (kap er maar mee,... geen eer meer te behalen, ???  andere hobby zoeken of andere toeter...      ) vlg mij ben je nooit uitgeleerd... er zijn zoveel richtingen.........  andere saxleraar misschien :o
Ik zou het doen!
  Dát zou ik  8) doen........ 

Ps Mooie ♫♫ Toeter ♪♫ , succes met de verkoop

javaou

• Guest
« Reply #2 on: 29 August 2014, 15:43:08 »
@Zoot: Dit is de tekst van mijn leraar....

Je hebt nu zo’n anderhalf jaar les. Hoe prettig ik de lessen met jou ook vind, al voor de vakantie heb ik laten doorschemeren dat ik vanuit muzikaal oogpunt best weinig perspectief zie. Je toon is mooi. T.a.v. je gevoel voor ritme, denk ik dat je aan je bovengrens zit. Voor het vervolg van de lessen, veroorzaakt dit laatste grote beperkingen.

Dus soms moet je het noodlot niet tarten....

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 29 August 2014, 16:14:21 »

Je hebt nu zo’n anderhalf jaar les. Hoe prettig ik de lessen met jou ook vind, al voor de vakantie heb ik laten doorschemeren dat ik vanuit muzikaal oogpunt best weinig perspectief zie. Je toon is mooi. T.a.v. je gevoel voor ritme, denk ik dat je aan je bovengrens zit. Voor het vervolg van de lessen, veroorzaakt dit laatste grote beperkingen.

een groot compliment.............      maar je wilt toch wel door met spelen?

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #4 on: 29 August 2014, 19:48:59 »
Dat u na 1,5 jaar les aan de top van uw gevoel voor ritme zou zitten vind ik een krasse uitspraak.
Misschien zit u aan de top van uw leraars didactische vermogen?
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #5 on: 29 August 2014, 19:53:39 »
Kun je voor dat geld die sax-leraar niet verkwanselen?
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #6 on: 29 August 2014, 20:02:08 »
Dat u na 1,5 jaar les aan de top van uw gevoel voor ritme zou zitten vind ik een krasse uitspraak.
Misschien zit u aan de top van uw leraars didactische vermogen?

Dat is het eerste wat ik denk.....

Stel dat jij een van de weinige mensen bent die maar heel moeizaam iets muzikaals is aan te leren, dan nog moet een docent, zolang hij een leerling geen vakopleiding geeft, meegaan in de mogelijkheden van zijn leerling. Wanneer jij er een jaar over doet bv om naast kwartnoten ook achtste noten te kunnen spelen dan is daar niets mis mee, zolang je er maar plezier in hebt. En je moet de mensen de kost geven die NOOIT achste noten kunnen spelen.

Zoek een andere leraar, probeer het nog maar eens.  En ik weet niet waar je woont, maar anders pb je me maar, dan krijg je het adres van mijn docent.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #7 on: 30 August 2014, 01:41:29 »
Met Pieter en Windbuil eens, op zoek naar een andere docent. Kan niet moeilijk zijn in de omgeving Amersfoort!
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

javaou

• Guest
« Reply #8 on: 30 August 2014, 11:21:50 »
Kijk beste mensen: mijn (ex-) sax leraar komt niet onder een steen vandaan. Ik acht zijn kennis en ervaring hoog, en zijn adviezen dus ook.
Ook een leraar heeft een taak zijn leerlingen te behoeden voor hoogmoed.

Het spelen, lezen, van noten is geen enkel probleem voor mij, maar als ik een stuk op papier zie ter voorbereiding, dan kan ik niet "zomaar" neuriën wat er beschreven staat als opmaat hoe het moet worden met de sax.

Ook als ik zing en dan weet ik zeker dat ik een liedje prima zing, echter dan kijken luisteraars verbouwereerd wat ik uitkraam (terwijl ik zeker weet dat ik het goed heb).

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #9 on: 30 August 2014, 11:54:09 »
Of het nu ritmiek of een ongeoefend gehoor is.
Het is te verbeteren, alleen je moet er gericht op kunnen oefenen.
Back to basics?
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #10 on: 30 August 2014, 12:07:17 »
Als je er nog steeds plezier in hebt, zou ik het nog eens met een andere leraar proberen.
De ene docent is de andere niet, evenals dat de ene leerling de andere niet is en er moet een klik zitten tussen docent en leerling. Dit zegt niets over de kwaliteiten van een docent. Wat voor de een heel hele goeie docent is kan bij de andere averechts werken.
En ja, de ene leerling gaat sneller als de andere. Sommige hebben het direct door, andere hebben jaren nodig voor het duidelijk word en sommige leren het nooit.
Voorop staat het plezier. En een andere docent zou best wel eens voor jou het verschil kunnen maken wat je huidige docent niet over kan brengen kan een ander wellicht wel. Het advies is om dat eens uit te proberen.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #11 on: 30 August 2014, 12:23:16 »
Kijk beste mensen: mijn (ex-) sax leraar komt niet onder een steen vandaan. Ik acht zijn kennis en ervaring hoog, en zijn adviezen dus ook.
Ook een leraar heeft een taak zijn leerlingen te behoeden voor hoogmoed.

Het spelen, lezen, van noten is geen enkel probleem voor mij, maar als ik een stuk op papier zie ter voorbereiding, dan kan ik niet "zomaar" neuriën wat er beschreven staat als opmaat hoe het moet worden met de sax.

Ook als ik zing en dan weet ik zeker dat ik een liedje prima zing, echter dan kijken luisteraars verbouwereerd wat ik uitkraam (terwijl ik zeker weet dat ik het goed heb).

Had je dan last van Hoogmoed?
Wat ik bedoel:  waren je eigen verwachtingen misschien zoiets als...je neemt een paar jaar les, je leert waar alle knoppen voor dienen en je leert noten lezen en dan kun je door te oefenen wat er staat of wat je hoort eigenlijk aalles spelen, je weet immers hoe het moet.
Dat is niet vreemd, hoor. Heel veel mensen gaan uit van een bepaalde inspanning om te leren musiceren. Dat de mate van inspanning veeeeel groter moet zijn dan dat ze verwachtte is meestal de reden dat er gezegd wordt: ik heb nu eenmaal geen aanleg. Muziek maken is een discipline waar je heel erg hard voor moet werken en alle mensen die zeggen dat ze alles zo voor de vuist wegspelen of maar 2 jaar les hebben gehad en nu de sterren van de hemel spelen, nou...meestal kan ik die na 3 regels al wijzen op fouten die er niet om liegen.

Ik weet niet of je ook sinds 2011 les hebt en wat voor soort les je hebt, maar de ontwikkeling van aale noodzakelijkheden verloopt nu eenmaal niet volgens een vast schema.
ritmiek zal niet je sterkste punt zijn, maar iedereen heeft zijn zwakheden en ik kan je verklappen dat ritmiek van vrijwel niemand een sterk punt is.

wanneer je nu ook nog lichte muziek speelt, dan zijn de rapen helemaal gaar want ritmiek is nu juist hetgene wat lichte muziek zo ongeloofelijk moeilijk maakt.
In dat geval heb in je in aanvang meer aan een docent die je de klassieke vaardigheden bijbrengt. Ook daar is ritmiek heel belangrijk, maar ligt er niet de perse de nadruk op. Er is altijd muziek te vinden die je ritmisch gezien wel aan kunt, anders dan bij lichte muziek. daar vandaan kun je dan ook ritmisch groeien.

Stel je verwachtingen bij, zoek een goeie docent, dat is de moeilijkste opdracht want het is vergeven van knoeiers, en die worden ook allemaal door hun leerlingen op handen gedragen.
En neem je tijd! Ik kom al 15 jaar bij mijn docent, 1 tot  2 x per week, speel op een aardig hoog niveau, leer nog steeds en hoor nog steeds elke les hetzelfde commentaar als in mijn eerste lessen.

En over dat zingen.....wanneer je dat vertaald naar het spelen van een bekend nummer....ik laat me nog steeds verleiden om te spelen wat in mijn hoofd zit.....de messt makkelijke liedjes...en het is ALTIJD fout. Kwestie van nauwkeurig tellen.

wat jij opnoemt zijn zeer algemene tekortkomingen, misschien heb jij er wat meer last van of misschien is het je tegengevallen en denk je "het wordt toch niets"en heeft dat invloed op je studeren.

Geef niet op, een andere docent zoeken is niet zomaar een licht gegeven advies, maar altijd de moeite van het proberen waard.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #12 on: 30 August 2014, 12:52:04 »
Oke, en dan zal je aan je top zitten.
Wat dan nog.
Saxofoon spelen doe je voor je eigen plezier.
Ook ik speel dingen ook niet zomaar na.
Daar moet ik echt even voor gaan zitten en als het ff kan horen.
In mijn orkest zitten mensen die beter spelen als ik.
Nou, wat dan nog.
Ik heb net zo veel lol als zij, misschien nog wel meer want ik hoef de beste niet te zijn en zij wel want anders worden ze van de eerste partij afgehaald.
Probeer is een orkest waar al een tenor inzit zodat je wat steun heb.
Als je dan niet verder ontwikkeld kan je altijd nog overwegen of een sax welk de juiste toeter voor je is

Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Zoot

• Guest
« Reply #13 on: 30 August 2014, 13:03:01 »

OOOps.......... verkeerd gelezen........   Je bent eigenlijk nét zo'n Muzikant als ik........ na jaren en jaren kan ik er nog niks van, tellen etc is mij vreemd........  ik moet stukken van het orkest eerst vele maandagen hebben gehoord voor ik eindelijk eens iets ♫♪ mee kan spelen.......      Maar wat een geweldig instrument,........ thuis ToeTERrrrrrr ik alle ( kinder) versjes die ik ( eindelijk kan ) spelen........ met het programma www.maaksmuziek.nl probeer ik toch wat dingen bij te leren ( toonladders, intervallen )      EN IK HEB DE TIJD VAN M"n LEVEN..........         jammer, erg jammer dat ik niet 40 jaar eerder ben begonnen.........         Kom op........ TOETER voor de mond en BLAZEN!

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #14 on: 30 August 2014, 14:50:07 »

OOOps.......... verkeerd gelezen........   Je bent eigenlijk nét zo'n Muzikant als ik........ na jaren en jaren kan ik er nog niks van, tellen etc is mij vreemd........  ik moet stukken van het orkest eerst vele maandagen hebben gehoord voor ik eindelijk eens iets ♫♪ mee kan spelen.......      Maar wat een geweldig instrument,........ thuis ToeTERrrrrrr ik alle ( kinder) versjes die ik ( eindelijk kan ) spelen........ met het programma www.maaksmuziek.nl probeer ik toch wat dingen bij te leren ( toonladders, intervallen )      EN IK HEB DE TIJD VAN M"n LEVEN..........         jammer, erg jammer dat ik niet 40 jaar eerder ben begonnen.........         Kom op........ TOETER voor de mond en BLAZEN!

Zoot,
Heb ik dit nou geschreven of jij.
Nou ja, ik had het ook kunnen schrijven.
Als je veel plezier ergens in heb, wat maak het dan uit wat een leraar zegt.
Als ik mijn sax speel, denk ik altijd aan het onderschrift van Pieter.
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.