Ja maar ik had het wel over de klankleuren en ik gaf Sanborn maar aan als voorbeeld.
Dat mensen een bepaalde klankkleur iets noemen wat ze in hun hoofd hebben wat anders kan zijn dan iemand anders denkt... Begrijp je?
En als je het toch over Sanborn wilt hebben, ben ik wel benieuwd welke video het is

. Ze zeggen zo veel over die "geweldige" saxofonist, nek is anders (die te smal is waardoor hij erkan kan vallen wat weer zijn geluid creeerd), zijn mondstuk een oude Dukoff, rietjes doen met speciaal vloeibaar middel, saxofoon, enz. enz. enz. Ze zeggen zoveel maarja, en dat lees je dan maar of dat waar is... Tenslotte weet iedereen dat het zo'n goede saxofonist is en dat hij absoluut een sterke embouchure heeft... daar twijfelen we niet aan, maarja. Ookal zou je hetzelfde setup hebben als hij dan is de vraag of je al
alleen zijn mooie klank kan krijgen/maken (smaken verschillen!).
En dan heb ik het nog niet over de creativiteit over het soleren waar hij ook super in is, of je uberhaupt dat wel kan. Het is gewoon zijn smaak van het muziek maken, ik luister erg graag naar hem dat is zeker.
En ja ze zeggen dat hij heel hard blaast, maar dat maakt mij niks uit hij speelt gewoon erg goed vind ik.
Ik heb overigens veel muziek van hem gedownload, maar wat ook leuk is als je voor een video of dvdtje gaat kies dan Lethal Weapon.
Kwam laatst om de zoveel weken op een maandag op tv, was wel leuk.
Telkens Sanborn op het achtergrond bij muziek, en bij deel drie heb je dan ook dat liedje van Sting waar Eric Clapton mee speelt. Mooi hoor!
En oja ik ben trouwens opzoek naar het nummertje "Full House", als iemand die hebt wilt hij/zij hem dan ffies pasen via msn. Ik probeer hem namelijk al een tijdje te downloaden...
Ik heb trouwens dat boek van Jamey Aebersold getiteld "David Sanborn Songs" leuk om een liedje van hem aan te zetten en gewoon mee te spelen. Je merkt dat hij echt heel goed is in articulatie (trouwens waar is hij niet goed in :lol: ) En als je mee speelt merk je erg goed hoe lastig het is.
Ik speel bijvoorbeeld mee op Corners For Herbie. In het boek staat het melodietje gewoon in het middenregister van de altsaxofoon geschreven. Maar op het liedje gaat Sanborn het octaveren, dus dan krijg je de hoge E, Fis, en Gis. Gewoon aanzetten ok dat lukt iedereen wel, maar achter elkaar dat is dan wel eventjes oefenen hoor!

Ben nog steeds erg benieuwd naar die DVD van Legends waarbij hij speelt. Ik denk erover na om die te gaan kopen... Ik heb een stukje van "Full House" en een liedje van die dvd, die wel erg goed zijn.
En er is nog iets wat ik heeeeeel graag wil, dat is hem live zien natuurlijk, ik denk dat ik daarvoor naar het NSJF ga wanneer hij komt... Was trouwens wel weer eventjes Off-Topic, hoe snel je wel niet van het onderwerp af kan gaan

.