Spijtig dat Keilwerth zou failliet zijn,
heb me 2 jaar geleden een nieuwe altsax gekocht voor mijn hogere studies jazz-muziek en had enkel op selmer gespeeld tot dan.
heb in de winkel verschillende selmers getest maar geen enkele kon me bekoren tot ik daar een keilwerth heb geprobeerd, ik was direct verkocht!
Ik vind het zeer goede saxofoons en zou op termijn nog wel een tenor van keilwerth willen, de alt die ik gekocht heb is een keilwerth SX90R shadow, prachtig beest met zeer mooie gravures! en wat een sound!!
mijn tenor is momenteel een Selmer serie 2, ook een prachtig beest dat ik binnenkort ga laten ontlakken, omdat hij juist iets te veel edge heeft en ik van verschillende mede-studenten die ook hun sax hadden laten ontlakken heb gehoord dat ze echt tevreden zijn over het resultaat. kortom je hebt dan een "nieuwe" sax die gemakkelijk speelt, goed in de vingers ligt en toch een vintage look heeft, ok... ik weet dat er mensen zijn die gaan zeggen " waarom koop je dan geen sax in een vintage uitvoering?" dan is mijn antwoord, 'ontlakken is goeiekoper dan een nieuwe en ik hou van mijn tenor dus waarom zou ik dan een andere kopen?
maar om terug te komen op keilwerth, het zou echt zonde zijn mochten ze failliet zijn :-(
groeten,
Stijn