Author Topic: Candy Dulfer  (Read 14850 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rubenvliegen

• Member
  • *
Candy Dulfer
« on: 22 March 2007, 13:27:52 »
Hoi allemaal ik heb zopas de sound van Candy dulfer leren kennen. Nu was mijn vraag wat jullie van haar sound vinden.
Naar mijn mening is die formidabel prachtig.

:D
Tenorsax Selmer reference 36 antieklak
Tenorsax Adams
Mondstukken Selmer S80C* S80F

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 22 March 2007, 13:39:07 »
Ik verplaats je berichtje even naar "Artiesten".

Persoonlijk vind ik dat er wel betere saxofonisten zijn dan Candy Dulfer.
Slecht is ze zeker niet, ze speelt goed en heeft een goede sound.
Maar mij te commercieel.

Nee, geef mij dan Antoine Trommelen maar.
Fantastische sound, straalt plezier uit bij het spelen, kan volgens mij echt alles spelen en is nog eens een ontzettend aardige persoon ook.  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline rubenvliegen

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 22 March 2007, 16:47:18 »
Nog nooit van gehoord of toch niet bewust nuja ik kan er altijd eens naar zoeken naar zijn muziek.  :D
Tenorsax Adams

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #3 on: 22 March 2007, 17:15:02 »
Candy is een fantastisch saxofonist in haar genre.
Erg Sanborn-esk, maar ik vind haar sound lekkerder dat David S.
Niet dat ik zomaar een plaat van haar op ga zetten, maar kan af en toe een nummer van haar zeker waarderen.
Saxuallity, sax-a-go-go, de nummers die ze met haar Pa op heeft genomen. Life-opname samen met Blof (Waar zit dat treepje door de O  8) )

Ik spreek niet gauw van beter, noem het liever anders....
Zo kan ik bijvoorbeeld wel onbeperkt naar Kees ten Dam luisteren..
Zelfde type klank, andere manier van spelen...

En verder geld voor mij ook "commercieel" is niet erg. Alleen maar toegankelijk. Ik vind het prima dat ze er een aardig zakcentje aan kan verdienen.

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #4 on: 22 March 2007, 18:03:19 »
ø = alt 155
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #5 on: 22 March 2007, 18:18:11 »
Ik vind het super wat ze speelt... Er zijn veel saxofonisten die haar minder vinden misschien door haar commerciale succes...

Maar ik luister heel graag naar haar vooral om de sound. In tegenstelling tot Edwin vind ik de sound van David S beter ;) . Ik hou wel van zo'n extra egde in de klank... Kees Ten Dam heeft inderdaad ook zo'n sound maar wat minder egde erin...

Ik luister bv. nog steeds naar nummers als Pick up the pieces, Wake me when its over (duet met David Sanborn...), Sax-a-go-go en Lily was Here vooral de live versies...
Haar CD Live in Amsterdam vind ik heel vet, de andere wel veel minder...

Ik begrijp nog steeds niet waarom die CD van Kees ten Dam geen succes is geworden...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #6 on: 22 March 2007, 18:32:09 »
nou kan misschien omdat candy via papa bekend is
maar der zijn weinig mensen die naar marco borsato luisteren die weten dat kees ten dam de saxofonist is, puur en alleen om het feit dat ze er waarschijnlijk niet in geïntereseerd zijn.

en ik ben ook zo'n grote amateur die pas er achter is gekomen door dit forum ;)
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 23 March 2007, 14:17:14 »
Quote from: "rubenvliegen"
Nog nooit van gehoord of toch niet bewust nuja ik kan er altijd eens naar zoeken naar zijn muziek.  :D

www.antoinetrommelen.nl ;)
Staan ook wat fragmenten van zijn cd's op.

Kees ten Dam vind ik ook goed inderdaad.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 02 April 2007, 15:02:13 »
Candy vind ik zelf een erg lekkere sound hebben. Alleen niet alles in haar genre spreekt mij aan. Maar ja, je ken niet alles hebben toch. Maar dat ze goed kan spelen staat toch wel vast denk ik.

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Offline Sonny

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 02 April 2007, 17:29:57 »
Ze is toch wel aardig? Klinkt allemaal wel lekker. Of ze nou super geweldig goed is? Als je haar te veel hoort dan begin je haar licks wel te herkennen. Maar wat is de kern van muziek? Is het alleen geod als het technische hoogstandjes zijn of zijn de juiste noten op de juiste plek en timing juist van belang? Geniet er van zou 'k zeggen!
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 15 April 2007, 02:48:17 »
Candy klinkt goed.
Maaarrrrr.......wat dacht je hier van.
Sonny rules.(in mijn ogen dan.)

weet iemand trouwens of er een cd/dvd bestaat waar dit op staat?
Want dit vind ik echt geweldig.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #11 on: 15 April 2007, 14:31:15 »
Uhm Tom, het staat er gewoon bij:

Jack DeJohnette , Bob Cranshaw
Bobby Broom , Masuo Yoshiaki
dvd"Live in MONTREAL 1982"

;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline rubenvliegen

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 15 April 2007, 15:03:25 »
Inderdaad Tom ook leuk en wat vind je van haar papa Hans?
Tenorsax Adams

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 15 April 2007, 15:55:46 »
Candy te commercieel- so what? Je kunt iemand niet verwijten dat hij/zij beleg op z'n boterham wil. Bovendien wordt altijd gedacht dat voor muziek die veel mensen aanspreekt concessies gedaan moeten worden, die ethisch verwerpelijk zouden zijn. Het schrijven van muziek die veel mensen aanspreekt is een kunst die weinigen verstaan, zo herinner ik me de opmerking van Han Reiziger dat hij meermaals geprobeerd had een carnavalskraker te schrijven, iets dat hem gewoonweg niet lukte. Bovendien kunnen commercieel en kwaliteit wel degelijk hand in hand gaan: denk maar aan the Beatles, Motown, Queen, het team achter Wacko Jacko in de eighties, iemand als James Morrison...

Papa en dochter Dulfer zijn internationaal misschien wel de twee belangrijkste ambassadeurs van de Nederlandse muziekwereld. Hans is bekend in Japan en Candy is een graag geziene gast in Amerika, landen waar de naam Marco Bosato waarschijnlijk niets betekent. Ze combineren vernieuwende inzichten op het gebied van marketing met ethisch  besef (lees maar eens een column van Hans) en verstaan hun vak. Verder hebben beide gezorgd voor een opleving van het saxofoonspelen in Nederland: al die meiden die halverwege de jaren 90 sax gingen spelen...

Ik snap de jaloezie (want dat is het in mijn ogen) van veel andere musici ook niet, zeker niet gezien het feit dat ik deze kritiek vooral uit de conservatorium hoek komt. Juist daar zouden ze blij moeten zijn met wat vader en dochter voor de saxofoon hebben gedaan: een opleving van de populariteit van het instrument, zowel in de professionele als de amateur-hoek.

Je kunt het niet mooi vinden, OK. Maar op de meeste radio's zit meer dan één station, ook de TV heeft een knop en met je mp3/cd-speler mag je helemaal zelf kiezen. Tuurlijk mag je erover discussiëren, maar kies je argumenten zorgvuldig: "te commercieel" is een te vaag begrip.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 15 April 2007, 19:46:19 »
Wat mij, en ws vele andere betreft, is er maar 1 die internationaal echt iets betekent en erkent wordt door de HELE saxofoonwereld en dat is....................................................................................................................................................................................................................(tromgeroffel)

ARNO BORNKAMP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ooit geluisterd naar "grab it"?
of naar het Tallahatchie? of de Arlessiennes intermezzo's?

Die veelzijdigheid  ben ik nog bij geen ander saxofonist tegengekomen!!!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.