Main Menu

Selmer - rest

Started by FB, 24 May 2007, 19:52:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jthole

Quote from: "Pieter"Denk maar aan de legendarische collecties van Leo v Oostrom en, ik dacht iem. die Braakman heette maar van die naam ben ik niet zeker, zal ook al overleden zijn inmiddels.

Ja, Braakman is vrijwel zeker al overleden. Ik heb zo'n 25 jaar geleden een Martin sax bij hem gekocht, en toen was het (naar mijn idee) al een oude man. Maar wat geweldig om in zijn huis en verzameling rond te kijken! Hij had met name een fascinatie voor de vroege klassiekers uit de USA. Later heb ik door hem nog eens een kleine revisie aan mijn Martin uit laten voeren, en de man was één en al sax :)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

the martin

Quote from: "jthole"Had Martin niet ooit een plastic sax, in zwart/wit, in het programma? Ergens dertiger jaren geloof ik zo uit mijn hoofd.

Nope...
Volgens mij heeft alleen het engelse Grafton een plastic/kunststof sax gemaakt.

jthole

Quote from: "the martin"
Quote from: "jthole"Had Martin niet ooit een plastic sax, in zwart/wit, in het programma? Ergens dertiger jaren geloof ik zo uit mijn hoofd.

Nope...
Volgens mij heeft alleen het engelse Grafton een plastic/kunststof sax gemaakt.

Bedankt :)

Ik heb ooit eens (bij Braakman in Deventer) een Amerikaanse sax gezien met zwart/witte kleppen (als op een piano). In mijn herinnering was dat een kunststof instrument, gemaakt door Martin, maar daar zit ik waarschijnlijk naast :)

Helaas weet ik het merk/model niet meer zeker, want het is al meer dan twintig jaar geleden dat ik die gezien heb.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Pieter

Braakman had dezelfde "plastieke" sax als Charlie Parker had. en dat was, dacht ik, een grafton. een vriend van mij heeft er bij Braakman wel eens op gespeeld.

Dat nou niemand weet wat er met die saxcollectie is gebeurd...
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Smelly Jelly

Quote from: "FB"Het schijnt dat... de verkopen van Selmer in de US dramatisch zijn. Selmer NL komt, als reactie op de goedkopere maar kwalitatief goede saxen met een nieuw model: La Monde ...als tegenwicht voor de succesvolle Mauriat saxen...

Een groot deel van ons heeft waasrschijnlijk de mailing over Le Monde saxen gehad.

Maar wie weet waar ze gemaakt worden? op saxshop.nl zijn prijzen en modellen terug te vinden maar geen foto's

op het net kan ik verder weinig info vinden.

Wie weet meer?
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Bianca

Als je heel slim bent, en het mag: FOTO's MAKEN (en hier op de site zetten!!!!!  :lol:
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

FB

Wat is `weinig geld` ?
Dat er voor minder (verkoop) geld OOK mooie dingen verkocht kunnen worden wist ik al
 :-D
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Bianca

Ik heb zo eens gekeken, maar ik vind ze niet zo héél erg goedkoop hoor... :roll:
Het zijn geen Selmer-prijzen, maar toch... :?
Van link naar rechts:

Shofar

Quote from: "Bianca"Ik heb zo eens gekeken, maar ik vind ze niet zo héél erg goedkoop hoor... :roll:
Het zijn geen Selmer-prijzen, maar toch... :?

Ja, inderdaad, zo heel erg goedkoop zijn ze nu ook niet,
maar goed, er is wel een verschil met Selmer en co.

Toch zou ik, als je rond die prijs zoekt,dan eerder iets opleggen en naar PMauriat gaan met mijn centen.
Die hebben ondertussen een sterke reputatie en er is veel feedback van te vinden.
Zo ben ik ook op mijn chinees gekomen.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

FB

Als je alleen via Internet verkoopt, MOET je zorgen voor snel bereikbare info/feedback. De feedback is als het ware je verkoper in de winkel. Er is een segment dat het niet aandurft om een sax via Internet te kopen, die groep zal altijd naar een winkel blijven gaan (waar de prijzen door de overhead hoger zullen zijn). De groep die wat avontuurlijker is kan overgehaald worden door goede feedback, duidelijke info en no nonsens return policy. Als PMauriat dat bereikt, zijn ze winnaar op den duur.
TopSax saxofoons

Smelly Jelly

Ik ben nooit te beroerd om dingen via internet te kopen, maar met een sax durf ik dat niet aan. Hoe goed de return policy ook is: ik wil meerdere (minstens drie) saxen met elkaar kunnen vergelijken voor ik tot aanschaf over ga. Uiteraard ligt het anders in het wat goedkopere segment, maar vanaf 1000 euro loont het voor mij de moeite om bij een winkel te gaan vergelijken. En daar heb ik best 200 euro extra voor over: Iedere sax is uniek, zelfs als ze van hetzelfde merk/type zijn zijn er verschillen.

Ik denk toch dat veel semi-profs en profs hier hetzelfde over denken...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Pieter

Een instrument kopen via internet is zo ongeveer hetzelfde als leren saxofoonspelen via een schriftelijke cursus.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

FB

Geen sax is gelijk..ook niet van hetzelfde type/merk.
Dat je meerdere wilt proberen is vrij logisch als je pakweg meer dan 1000 gaat wilt besteden.
Toch heb ik mijn LA sax gekocht via Internet...een gok.
Goed instrument, maar niet de sound die ik op den duur wil hebben. Dat had ik kunnen voorkomen door meerdere saxen te bespelen in een winkel/verkoopunt...
Ben het mee eens dat het vooral via Internet om de (betere) instap/studie-sax zal gaan van beneden de 1000 euro.
2cents, anyway
TopSax saxofoons

Bianca

Er is een gelijk dat het een risico is om toeters via het internet aan te schaffen.
Ook als je die van prof-spelers overneemt.

Ik heb al mijn toeters via internet gekocht, en ben alle 4 zeer tevreden!
Heb al diverse malen gehoord dat ik geen miskopen heb gedaan.
Ik heb bijna nooit geluk, heb ik misschien hiermee wel... :-)
Van link naar rechts:

mrPC

ik geloof dat er hier wat zaken door elkaar worden gehaald;
- selmer america heeft absoluut niets te maken met selmer frankrijk.
  dit zijn twee verschillende bedrijven.
- le monde saxofoons worden niet gemaakt of geleverd door selmer,
  maar door de nederlandse importeur van selmer, B.I.N.
  heeft dus ook niets te maken met selmer frankrijk.

Ik heb overigens onlangs enkele le monde saxen uitgeprobeerd (alten) en deze speelden verbazingwekkend goed!
de prijs van tussen de 1500 en 2000 euro mijns inziens zeker waard!

ik hoop dat dit berichtje voor sommigen wat duidelijkheid schept.
trouwens, de hoge prijs van selmer....kwaliteit kost geld!

mrPC
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.