Main Menu

Selmer - rest

Started by FB, 24 May 2007, 19:52:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maaarten

helemaal mee eens over le monde,
enkel de ergonomie is even wennen. Voor de rest is er niks op aan te merken!

Maaarten

echt wel, het klinkt ook niet goedkoop enzo

deHerbergier

Quote from: "Tony"Ik denk ook dat het een beetje de naam van de sax is.
Stel je voor dat je op de site van Ravi Coltrane zou zien dat hij op een Yamaha YTS 25 of Amati zou spelen dan durf ik bijna te wedden dat je je even op je hoofd krabbelt. Maar wanneer je daar Balanced Action of Borgani Vintage <knip>

Een Borgani vintage is niet wat een Borgani Nieuw is hoor. Ik heb een Borgani vintage en die kostte mij wel heel erg weinig euris :).

Ik weet niet hoe het met de nog oudere Borganis is. Maar die uit de jaren 60 waren studiesaxen. :)

deHerbergier

Quote from: "the martin"
Quote from: "jthole"Had Martin niet ooit een plastic sax, in zwart/wit, in het programma? Ergens dertiger jaren geloof ik zo uit mijn hoofd.

Nope...
Volgens mij heeft alleen het engelse Grafton een plastic/kunststof sax gemaakt.

Ook vibratosax schijnt er mee bezig te zijn: http://www.vibratosax.com/index1.htm

Maaarten

maar dat is wel iets andere klasse

the martin

Ik was tijdens de laatste meeting ook onder de indruk van de Lemonde saxen.....

Maaarten

maar echt een budgetsax vind ik het niet

Maaarten

nou kost minder dan selmer, maar de prijs is middenklasse (maarja, dat was ook de bedoeling)

Maaarten

het is afkomstig van Bin/selmer, dus ik vergelijk niet met selmer

Tony

Quote from: "deHerbergier"
Stel je voor dat je op de site van Ravi Coltrane zou zien dat hij op een Yamaha YTS 25 of Amati zou spelen dan durf ik bijna te wedden dat je je even op je hoofd krabbelt. Maar wanneer je daar Balanced Action of Borgani Vintage <knip>

Een Borgani vintage is niet wat een Borgani Nieuw is hoor. Ik heb een Borgani vintage en die kostte mij wel heel erg weinig euris :).

Vergis je je in. In de nieuwe lijn van Borgani zit wel degelijk een Vintage uitvoering, evenals een Pearl Silver, Pearl Gold etc. etc.
Die bedoelde ik ook. Niet zo'n ouwe Borgani dus.
Die van Ravi is een goed jaar oud denk ik.

Tony

Quote from: "Juanitha"Maar de Selmer is ook de beste saxofoon, dus ik snap niet helemaal waarom je een prijsvergelijking maakt tussen de Selmer en Le Monde. Dit kan ook aan mij liggen hoor  :wink:

Denk 't wel. Dat Selmer de beste Saxofoon is vind ik nogal discutabel.

Maaarten

ja dat merkte ik al.
ik reageerde daarom ook niet op dat 'beste'

je zult in je leven vast nog eens wat geweldige saxen tegen komen van allerlei merken, je hebt gewoon nog een klein referentiekader doordat je nog niet zo lang meetoetert. ik ken het (ik ben pas de laatste jaren in de gelegenheid gekomen om allerlei saxen te vergelijken)

Veel mensen proberen alles te vereenvoudigen, kijken niet verder enzo.
Daarom hanteert men de vuistregel dat Selmer helemaal het einde is.
Gewoon omdat men zich daar veilig bij voelt, en het is idd een topmerk.
Ik heb altijd docenten gehad, en mijn vader incluis: die vertelden me (gelukkig) altijd dat er meer is dan Selmer

toch kom ik ze nog altijd tegen, die Selmer blindstaarders

jupialto

Quote from: "Juanitha"De wreld is volgens mij vol met selmerstrevers, maar ik heb toch lekker gekozen voor een Yanagisawa alt en een Le Monde sopraan :), en verder kijk ik maar even niet :), mag al lang blij ijn dat me vader de alt heeft vergoed en hij een deel van me sopraan heeft betaald :)

By the way: doe mij ook es zo'n vader...!...
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

deHerbergier

Quote from: "Tony"
Quote from: "deHerbergier"

Vergis je je in. In de nieuwe lijn van Borgani zit wel degelijk een Vintage uitvoering, evenals een Pearl Silver, Pearl Gold etc. etc.
Die bedoelde ik ook. Niet zo'n ouwe Borgani dus.
Die van Ravi is een goed jaar oud denk ik.

Ja zeg, als je vintage zegt denk ik ook echt vintage. Niet die nieuwe vintage saxen. :)

Niet dat ik die niet mooi vind ('k heb net zelf één gekocht), maar het gaat om hoe je ze noemt. Maar jij bedoelt Borganis van recente bouwjaren. Ja, dan heb je helemaal gelijk!

deHerbergier

Quote from: "Amanda"Maar ik doel op mensen die toch wel een aantal jaren spelen en meer dan 1x per week bij de fanfare en 2x een half uurtje thuis.

Ehm, ik zit bij de harmonie, maar als ik maar twee keer per week een half uur oefent krijg ik toch gigantisch op mijn kop van mijn docente hoor. :) Tenminste 5x per week een half uur. En liever meer en vaker.