Main Menu

Soort riet

Started by Nico H, 12 September 2009, 14:37:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Er staat ook nergens geschreven dat je alleen een goede sound kunt krijgen met perfecte rietbinders, het ideale riet en de mooist gerefacete mondstukken. Anders klonken de giganten uit de jaren 50 niet zo goed, die hadden dat soort spullen allemaal niet.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Daan

Daar heb je ook weer helemaal gelijk in ;) . Toen werd er nog niet zo veel geexperimenteerd op mateiraal natuurlijk :P . Tegenwoordig proberen mensen nieuwe spulletjes uit te vinden om het leven gemakkelijker te maken toch en of beperkingen weg te helpen toch? Je loopt naar de schakelaar aan de muur en je drukt erop en je weet dat er een lampje brandt maar hoe dat allemaal precies werkt... Nederland wordt steeds slimmer (zoals die reclame aangeeft) of is het juist dommer? Dat we denken dat we zonder niet een goed resultaat kunnen behalen... ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Zoot

:idea:  :idea:  :idea: en gewoon durven zeggen. :oops:  :oops:  :oops: ..........     IK ben niet goed genoeg, ik kan dat niet.... m'n embouchure is niet sterk genoeg, geen ademsteun
ipv rot mondstuk, :twisted:  beroerd rietje, klote toeter,  :evil: verkeerde polsters, klep sluit niet,  :roll:  niet goed gestemd

ps, ik typte toch echt kl*te toeter     hahahhaha, bedankt Tony

jthole

Quote from: "Thijs Leuven"Het verschil tussen rietbinders geloof ik niet zo in, al heb ik het nog nooit zelf uitgeprobeerd.

Nee, daar geloofde ik ook nooit in. Totdat ik een keer toevallig wisselde, en ik zelf het verschil merkte. Een metalen rietbinder speelt echt anders dan een leren Rovner. Het verschil was juist zo groot voor mij omdat ik ervan uitging dat er géén verschil was.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Nico H

En... Wat beviel je meer? Leer of metaal.

Tony

Hangt ook sterk van het mondstuk af.
Op het ene mondstuk zal een Rovner (leer) beter klinken en op het andere mondstuk komt een metalen beter tot z'n recht. Een kwestie van proberen dus.

Sebo

FF kort samenvatten dan maar.....

Doe wat jezelf het beste bevalt; dan kan het niet verkeerd zijn ;-)  ;-)

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Daan

We gaan weer enorm off-topic ;) ahum...

Quote from: "Sebo"FF kort samenvatten dan maar.....

Doe wat jezelf het beste bevalt; dan kan het niet verkeerd zijn    

Grtz. Sebo

Dat is een hele goede voor je onderschrift.  =D>

Zoot

QuoteDe vrouw, Vicki Walker, werd in december 2007 ontslagen vanwege dergelijke emails. Haar werkgever vond het niet gepast om collega's in een dergelijke manier te mailen. Op het internet wordt het gebruik van enkel hoofdletters gezien als schreeuwerig en onbeleefd.
:roll:

deHerbergier

Als we het dan toch lekker over rietbinders hebben. Waarom is het op een sax niet mogelijk of gebruikelijk (tenminste ik heb nog nooit iemand gezien) om een veter als rietbinder te gebruiken. (Net als sommige klarinetcollega's)

Daan

Quote from: "deHerbergier"Als we het dan toch lekker over rietbinders hebben. Waarom is het op een sax niet mogelijk of gebruikelijk (tenminste ik heb nog nooit iemand gezien) om een veter als rietbinder te gebruiken. (Net als sommige klarinetcollega's)

Wordt ook gebruikt bij zo'n Vandoren binder, weet niet precies welke...

Quote from: "Zoot"

QuoteDe vrouw, Vicki Walker, werd in december 2007 ontslagen vanwege dergelijke emails. Haar werkgever vond het niet gepast om collega's in een dergelijke manier te mailen. Op het internet wordt het gebruik van enkel hoofdletters gezien als schreeuwerig en onbeleefd.

Ja inderdaad, altijd die knettergekke ToEt tOet van ZoOt... ;)

Zoot

Quote from: "deHerbergier"om een veter als rietbinder te gebruiken.

Ik heb wel iemand  :shock:  gezien die "rietbinders" knipte van een fietsband,
hij speelde beter dan ik, dus :oops:  :oops:  :oops:   ja..... ik heb het ook eens geprobeerd maar kan geen goede maat fietsband vinden

the martin

Quote from: "deHerbergier"Als we het dan toch lekker over rietbinders hebben. Waarom is het op een sax niet mogelijk of gebruikelijk (tenminste ik heb nog nooit iemand gezien) om een veter als rietbinder te gebruiken. (Net als sommige klarinetcollega's)

Het is zeer zeker mogelijk..
Waarom dit niet gebruikelijk is :?: GEEN FLAUW IDEE

Sebo

Tja.. :oops:  :oops:  :oops:

Sebo

Sebo

Quote from: "Zoot"

:oops:  :oops:  :oops:

Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk....

Sebo