Wat voor nuttige opties zou je in het forum willen zien?

Started by Tony, 13 November 2009, 12:18:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zoot

niet zo snel?   Gooogle maar es als je een topic hebt aangemaakt......... op het moment dat je bevestig hebt aangeklikt staat tie al bij Google. maar ik weet niet hoevaak ze de "oude databases" updaten / vervangen.
Eigenlijk zou je alles moeten kunnen wissen bij Google maar  :roll: dat zal zelfs jij niet kunnen   :roll:

the martin

Gewoon een verzoek richting google om de oude data te verwijderen (zou volgens mij moeten werken)

Tony

Hmmm... niet eens bij stil gestaan  :oops:
Ik heb daar een link voor, om oude links te verwijderen.

Zoot

Quote from: "Tony"Hmmm... niet eens bij stil gestaan  :oops:
Ik heb daar een link voor, om oude links te verwijderen.

graag gedaan 8)

Tony

Toch nog lastig om de URL's aan te passen in Google. 't Zijn er zo'n +3500.
'k Heb nu een RewriteRule gemaakt die het verkeer terugstuurt naar de juiste URL.

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Tony"Toch nog lastig om de URL's aan te passen in Google. 't Zijn er zo'n +3500.
'k Heb nu een RewriteRule gemaakt die het verkeer terugstuurt naar de juiste URL.

Is dat de reden waarom de site tijdelijk uit de lucht was vanmorgen?

Tony

Nope. Was een OS update van de server en die moest een reboot hebben...

asterix

Wat ik  graag had gehad als optie:
een knop waar snel kan opvragen:
nieuwe berichten het laatste uur, 1 dag oud, 1 week oud .

Op een ander forum vond ik dit een handige optie.
nieuwe berichten sinds laatste bezoek is handig, maar je kan niet altijd alle nieuwe berichten lezen
en soms, door een storing met je het forum herstarten en ben je dat kwijt
daarom de mogelijkheid om terug in de tijd nieuwe berichten op te vragen.
als je begrijpt wat ik bedoel.

Thijs Leuven

Ik wil youtube filmpjes kunnen embedden in mijn posts! Klikken op links is zo'n gedoe, het filmpje direct in je post is veel mooier.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Tony

Yep... maar die is er niet echt :(
Dat zou ik dus ook wel willen.

Thijs Leuven

Op een ander forum waar ik zit is die optie er wel...  :(
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

JR

Waarschijnlijk is dat een zelf-gemaakte PHP-code.

Kan je de link naar dat andere forum even hier zetten, dan kan ik 'm (waarschijnlijk)  wel kopiëren?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Thijs Leuven

JR

Hier is de YouTube-solution:

Je gaat in je beheerderspaneel naar het tabblad "berichten",daar kies je links in de kolom "BBcodes".
Klik op "voeg nieuwe BBCode toe",dit plaats je in de juiste vakken:

BBcode:         

HTML vervanging:   
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/{TEXT}"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/{TEXT}" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object><br />

Nu kan je de youtube link plaatsen tussen de
code.

Ga naar je forum voor het te testen,plaats gewoon een testbericht ,bovenaan zie je deze youtube-tags staan,druk daar op.
Als je een URL hebt van Youtube,b.v. dit: http://www.youtube.com/watch?v=5bZJLaQaS3I ,
dan plaats enkel dit tussen de tags : 5bZJLaQaS3I

Je kan ook een volledige URL plaatsen, maar dan moet het deel
 http://www.youtube.com/v/
uit de HTML-vervanging worden verwijderd (maakt 't wel flexibeler voor andere filmpjes-sites)

Succes ermee Tony :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Thijs Leuven

't Zou ontzettend vet zijn als hij dit werkend kreeg!  :D