Klinkt wel leuk, kunnen we niet met een groepje forummensjes gaan? Alleen vind ik veel minder leuk 
Het is bijna(?) weer tijd voor de Vierjaarlijkse herdenking van de geboorte dag van Adolph Sax ( Antoine-Joseph (Adolphe) Sax (Dinant, 6 november 1814 - Parijs, 4 februari 1894) en waar kan dat beter dan in Dinant. Vier jaar geleden, (ik speelde letterlijk misschien net twee / drie weken mét een sax, ) waren wij er ook bij.
De reis, (in twee dagen, onderweg overnachten in een formule1 motel) was al een beleving op zich, (een schitterend landschap, bergje op, bergje af en dat dankzij de tomtom die door een foute instelling ons niet over de snelweg stuurde ) maar daar zal ik je niet mee vermoeien..........
Wij waren lekker vroeg, dus hadden alle tijd om het stadje te bewonderen, alles stond in het teken van Sax. Zijn geboortehuis ( zou worden omgebouwd tot museum ) had de "etalage" vol staan met "iets wat later een sax zou worden" Zelf zat hij lekker op een bankje voor het huis ( eh :? ohja.... een beeld ). De bakker aan de A. Sax Reu ( zoiets, mijn frans gaat niet verder dan Ooievaar, en paraplu ) had gebak met sax, een kadowinkel allemaal kleine saxjes als oorbel of hanger. De bladroosters in de straat zijn versierd met muzieknootjes......... en het hoogtepunt........ een sax van twee meter hoog ergens op een pleintje. Leuk stadje. ( ooit uit een berg gehouwen, of zoiets) en vandaag h e l e m a a l in het teken van Sax.
Speciaal voor de A.Sax dag was er ook een grote tent, een saxleverancier, wat boeken en ook wat museumstukken werden hier tentoongesteld. Ook waren er wat miniconcertjes door deze en gene........ We hebben een museum bezocht.....
Zo rond een uur of vijf werd het al wat drukker op het "verzamelplein" hier werden de tenoren van de alten en de sopranen gescheiden en begon de optocht.... Honderden saxfonisten in een lange slinger door de stad, evenzoveel mensen aan de kant........ wat een happening. Een vent op een sopraan probeerde verschilende mensen over te halen een duetje met hem te doen, anderen spelen met een hele groep een leuk deuntje,......... weer anderen hadden lampjes in en om de sax om de feestvreugde te verhogen ( ahum) ...... Op een groot plein werd een heel toneelstuk opgevoerd, een stuk of wat oldtimers kwam langs en......... een concert door T W A A L HO N D E R D V I J F T I G saxofonisten...... Ik was meteen verslaafd.......... Toen kwam ik nog niet verder dan
TOET, dit jaar ga ik toch proberen van
TOET, toET =D> =D>
dus ja :lol: kom maar, je mag

( als je wilt ) met mij meelopen