Aangezien dit topic steeds weer veel los gemaakt heeft hier, maar weer een kleine update :-D Ik heb voor dit optreden één keer mee gerepeteerd vorige week nadat ik er al twee maanden weg was en ze hadden in die tijd niet één nieuw stuk op de lessenaar (alles wat er gespeeld werd spelen ze al jaren), maar toch worden er gewoon fouten gemaakt die je eens een keer bij een nieuw stuk maakt zoals het vergeten van mollen en kruizen, herhaling en coda's en is er totaal geen aandacht voor details zoals dynamiek, articulatie of het exact spelen van een ritme. En het ergste is nog wel de stemming, ook al wordt er afgestemd, zijn sommige op een gegeven moment gewoon halve tonen te hoog of te laag zodat je de hele avond daar zit met het idee dat je zelf niet stemt. Nee, daar kom ik op terug, dat was bij lange na nog niet het ergste, dat was namelijk mijn buurman op tenor die na enkele weken niet gespeeld te hebben vanwege ziekte (die buurman waar ik het al vaker over gehad heb die ergens in de zeventig is, in een rolstoel zit en dus geen ademsteun heeft en maar niet wil stoppen om toch nog een verzetje te hebben op zijn tijd, ook al gaat dat ten kosten van het speelplezier van anderen) toch maar wel zonder van te voren nog een repetitie mee te maken op het optreden te komen omdat het optreden in het zelfde bejaardentehuis was waar hij woont. Zacht spelen kon hij niet, was continue kwijt waar we waren, maar toch wel door blijven toeteren en absoluut niet zuiver (hij krijgt zijn mondstuk al niet eens meer verder op de sax, maar toch is hij nog veel te laag) en op een gegeven moment dat hij er helemaal uit was ging hij maar wat soleren wat nergens naar klonk!!! Om eerlijk te zijn vind ik dat dit orkest op dit moment niet eens meer fatsoenlijk kan optreden en daar voorlopig maar mee moet stoppen, en dat is een erg sneue conclusie die helaas door meerdere mensen in het orkest gedeeld wordt.
Ik heb het bestuur aangegeven dat ze mij altijd kunnen vragen om in te vallen, maar dat ik niet altijd zal kunnen (en eigenlijk ook niet eens meer zou willen, maar ja, dan ben ik weer te goed voor ze :lol: ), zeker nu ik bij een andere fanfare speel die op de zelfde avond repeteert. Ook heb ik ze aangegeven wel ideeën heb om het orkest er weer boven op te laten komen en mij altijd voor advies kunnen vragen, maar de ene ziet het probleem niet zo, de andere stopt toch binnenkort met het bestuur en weer een andere weet niet wat die er mee moet. De enigste actie die ze de afgelopen tijd gedaan hebben om nieuwe leden te krijgen is een advertentie in de krant dat ze bezig zijn met een nieuwe jeugdafdeling. Ik heb twee maanden geleden gevraagd hoe we het regelen met de altsax die nog in bruikleen heb van hun die ik nog wel wat langer aan wil houden (wordt anders toch niet op gespeeld) en dat zouden ze de volgende bestuursvergadering meenemen, tot op heden nog niets van gehoord. Tja, met z'n inzet en het uit de weg gaan van toch wel hele grote en urgente problemen komt er ben ik bang binnen vijf jaar een einde aan een vereniging van 136 jaar oud........