SaxForumMeeting 2012

Started by JR, 20 February 2012, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Quote from: "kamphuys"....en daar sta ik dan mijn mijn goedkope Chinese modelletje....

Who cares.... Hoe meer mensen hoe meer vreugd.

Wel gevaarlijk hoor. Krijg je ook een de kans om die "professionele" toeters uit te proberen en weet je dus wat je mist (OF NIET)

Invisible

Quote from: "the martin"
Quote from: "kamphuys"....en daar sta ik dan mijn mijn goedkope Chinese modelletje....

Who cares.... Hoe meer mensen hoe meer vreugd.

Wel gevaarlijk hoor. Krijg je ook een de kans om die "professionele" toeters uit te proberen en weet je dus wat je mist (OF NIET)
Inderdaad, gewoon komen, is gewoon gezellig. Op zijn minst krijg je een idee wat eventueel de meerwaarde van een "betere" sax is, wellicht  kom je er dan juist achter dat jouw huidige sax voor jou helemaal niet onder doet ten opzichte van een goede. En gezien de vorige keer, zal je heus niet de enigste beginner zijn en bij het eventuele samenspelen wordt er toch hard gespeeld, dus foute noten komen er niet zo snel boven uit :-D

Quote from: "saxcraft"dat vind ik ook geen probleem
IK HOOP WEL DAT DE SAXFORUMDAG 2013, GEHOUDEN WORDT OP ZONDAG 26 MEI, EN DAT DAN ALLE LEDEN AANWEZIG ZIJN IN UTRECHT,OM HET GROOTSTE SAXOFOONORKEST TER WERELD TE PRESENTEREN.

Dat is misschien wel een leuk idee ja om dat te combineren, maar de vraag is of de blazers na met dit grote orkest geblazen te hebben nog de puf hebben om een paar uur op de saxforummeeting te komen doorbrengen. Ik zou zeggen, kom begin volgend jaar wanneer JR de kriebels weer krijgt om een nieuwe saxforumeeting te organiseren eens met een degelijk voorstel hoe jij die combinatie ziet, kan er dan gediscussieerd worden of het een goed idee is en gepeild worden hoe de leden er hier over denken. Kom anders ook langs op de komende meeting, krijg je in ieder geval een idee wat de saxforummeeting inhoud.

Oh ja, ALLCAPS SCHRIJVEN IS SCHREEUWERIG EN OVERBODIG!
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

JR

Quote from: "saxcraft"dat vind ik ook geen probleem
IK HOOP WEL DAT DE SAXFORUMDAG 2013, GEHOUDEN WORDT OP ZONDAG 26 MEI, EN DAT DAN ALLE LEDEN AANWEZIG ZIJN IN UTRECHT,OM HET GROOTSTE SAXOFOONORKEST TER WERELD TE PRESENTEREN.

Lijkt me een prima idee.

Voor volgend jaar op de PM lijst gezet . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

saxcraft

WIE HEEFT ER ZIN EN TIJD, OM E.E.A. MEE TE ORGANISEREN OMTRENT GROOTSTE SAXOFOON-ORKEST TER WERELD.
SAXCRAFT: The New Way Of Playing The Saxophone

the martin

Quote from: "saxcraft"....EN DAN MAAR NAAR DE SAXFORUMDAG, met 2500 leden waarvan er 30 komen opdagen, joepie, maar zo zit ik niet in elkaar....

En daar zo denigrerend over doen, jammer dat je zo wel in elkaar zit.....

Invisible

Quote from: "saxcraft"ik vind het wel heel vreemd, dat mensen er over vallen , dat ik een enorm evenement aankondig met hoofdletters, DIT IS EEN EVENEMENT MET HOOFDLETTERS, commentaar leveren, door op je platte gat te gaan zitten en maar afwachten is heel gemakkelijk, EN DAN MAAR NAAR DE SAXFORUMDAG, met 2500 leden waarvan er 30 komen opdagen, joepie, maar zo zit ik niet in elkaar, dus nogmaals
zondag 26 MEI 2013. HEEEEEEET GROOOOOOTSTE SAXOFOON ORKEST TER WERELD IN UTRECHT.
WIE DOET ER MEE,EN WIE WIL ZICH HIER VOOR INZETTEN, ALLERLEI HAND EN SPAN DIENSTEN ZIJN HIERBIJ NODIG
Sorry hoor, maar wij zijn als leden van een forum hier een meeting aan het bespreken voor en door de saxforumleden, dat dat er maar 30 zijn die komen opdagen (zijn er in de praktijk altijd meer, niet iedereen stemt) maakt dat betreft niet uit, het is en blijft ons feestje, maar nu kom jij met jouw eigen belangen deze discussie kapen. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind jou idee zeker wel wat waard en voor volgend jaar wellicht een leuk idee (zoals ik al schreef, doe eens een voorstel hoe jij die combinatie ziet), maar om hier nu te komen en te zeggen "willen jullie voor mij de meeting even een half jaar uitstellen omdat mij dat beter uit komt voor mijn eigen saxbeurs" terwijl de voorbereidingen al druk gaande zijn en dan vooral op z n schreeuwerige en opdringende manier, vind je het dan echt vreemd dat je daar dan commentaar op krijgt?

Maar ik stel voor om er in dit topic over de komende saxforummeeting hier het niet verder over te hebben, als je hier verder over wil discussiëren stel ik voor dat je op dit forum een nieuw draadje start met jouw voorstel. Kunnen we het hier over onze meeting van maar 30 mensen hebben.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Janneman

Doe mij maar "de saxforummeeting" van 30 personen i.p.v. die groots opgezette beurzen waar je verdrinkt in de menigte en naderhand tegen jezelf zegt "Was het dit?"
Na de saxforummeeting ga je met een glimlach naar huis, blijkt Invisible ineens wel visible, blijkt dat als Zoot heel hard op zijn sax blaast er rook uit komt, is Willemijn niet zo rose als in haar avatar, heet een baritonsax ineens een knorsax, etc. Enfin, voor mij zijn de kleinschaligere meetings vele malen leuker om te bezoeken, gewoon omdat ze persoonlijker zijn.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

niesten

Helemaal eens met beide voorgaande posts  :smt023
Nog een week en dan weten we de datum  :D

JR

De datum is vastgesteld, het wordt

! zondag 22 april !

In principe houden we het schema aan van vorig jaar met iets minder workshops, dus:

11.00 zaal open

12.30 workshop 1

14.00 workshop 2

17.00 afsluiting

Om de onkosten te dekken is een bijdrage van € 5,- p/p nodig, maar daarvoor krijg je dan ook nog koffie/thee en cake  :D

Alle forumleden + aanhang zijn welkom, niveau doet er niet toe, enthousiasme voor saxofoon en saxmuziek is wel gewenst  :wink:

Het doel is om één van de workshop ook voor beginners toegankelijk en interessant te maken.
(Sax en Grooves was vorig jaar een groot succes, hopelijk lukt het dit jaar ook)

Iedereen die iets wil laten horen, tonen, verkopen, of een workshop wil geven kan via de mail contact met mij opnemen.
Dat kan via een PB op dit forum, maar ook naar:  jrijn {apestaartje] hccnet punt nl
(ik schrijf het op deze manier om 'bots' te vermijden) Ook als je wil helpen met klaarzetten/de bar/opruimen  8)  

Er komt natuurlijk weer een ruil-/handel-hoek waar je al je overtollige sax-accessoires aan kan bieden.

Ik hoop op 22 april veel oude en nieuwe gezichten te zien
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

yanamayo

Pfffffffffft...!!!! Goed gepland JR!! =D>  (Kan ik toch komen!)
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

JR

Quote from: "yanamayo"Pfffffffffft...!!!! Goed gepland JR!! =D>  (Kan ik toch komen!)

Leuk Marjolijn, een nieuw gezicht! ( en sax)

willemijn

Quote from: "saxcraft"WIE HEEFT ER ZIN EN TIJD, OM E.E.A. MEE TE ORGANISEREN OMTRENT GROOTSTE SAXOFOON-ORKEST TER WERELD.

sorry, het lukt me echt niet om dit te lezen. Probeer het eens met de caps-lock uit.

Lees nu pas de datum van de saxforummeeting. Ik zet hem in mijn agenda!

jeebee50

Maar is nu de exacte locatie ook bekend :smt119  :smt119 ?
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

Sebo

Quote from: "JR"De datum is vastgesteld, het wordt

! zondag 22 april !

In principe houden we het schema aan van vorig jaar met iets minder workshops, dus:

11.00 zaal open

12.30 workshop 1

14.00 workshop 2

17.00 afsluiting

Om de onkosten te dekken is een bijdrage van € 5,- p/p nodig, maar daarvoor krijg je dan ook nog koffie/thee en cake  :D

Alle forumleden + aanhang zijn welkom, niveau doet er niet toe, enthousiasme voor saxofoon en saxmuziek is wel gewenst  :wink:

Het doel is om één van de workshop ook voor beginners toegankelijk en interessant te maken.
(Sax en Grooves was vorig jaar een groot succes, hopelijk lukt het dit jaar ook)

Iedereen die iets wil laten horen, tonen, verkopen, of een workshop wil geven kan via de mail contact met mij opnemen.
Dat kan via een PB op dit forum, maar ook naar:  jrijn {apestaartje] hccnet punt nl
(ik schrijf het op deze manier om 'bots' te vermijden) Ook als je wil helpen met klaarzetten/de bar/opruimen  8)  

Er komt natuurlijk weer een ruil-/handel-hoek waar je al je overtollige sax-accessoires aan kan bieden.

Ik hoop op 22 april veel oude en nieuwe gezichten te zien

Jammer voor mij; 22 april heb ik verplichtingen jegens mijn broodheer die ik niet af kan zeggen  :(

Wel prettig voor iemand die nu niet op een 26"X2.1" Nobby Nic hoeft te zitten  :lol:  :lol:  :lol:

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

jthole

Ik hoop er op 22 april zeker bij te zijn!  :)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge