SaxForumMeeting 2012

Started by JR, 20 February 2012, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Sebo"offehhhhhhh

Had hij slechts decoratieve waarde :?:   :lol:  :lol:

bedoel je de sax, of ... eh ... eh ... Zoot?  :lol:

the martin

beauty is in the eye of the beerholder  8)

Sebo

Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Quote from: "Sebo"offehhhhhhh

Had hij slechts decoratieve waarde :?:   :lol:  :lol:

bedoel je de sax, of ... eh ... eh ... Zoot?  :lol:

Persoonlijk vind ik z'n sax het decoratiefst  :-D  :-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

saxcraft

Hallo allemaal
is het mogelijk, om de sax-forumdag uit te stellen tot zondag 18 november,dan organiseer ik weer De Saxofoonbeurs
ik heb Leo van Oostrom al voor een workshop.
gr.Pieter
SAXCRAFT: The New Way Of Playing The Saxophone

Rmc

Ga proberen er dit jaar voor de eerste keer bij te zijn. hoop dat het op een zaterdag is want zondag moet ik helaas werken.
greetz Ruud
Tenor: Yanagisawa t992, Theo Wanne Ambika 7*, Rigotti Gold jazz Cut 2,5
Alt: Conn 6M ladyface 1937, Theo Wanne Durga 8, Rigotti gold jazz cut 2,5

chrisjesss

Hoi hoi,

Goed dat die e-mail was rondgestuurd.. ik ben meteen gaan stemmen!
Hopelijk valt het niet op een dag dat ik niet kan. Kon er voorig jaar ok al niet bij zijn.

Dan horen we wel wanneer het definitief wordt.

Ik las ergens een verzoek voor herhaling van de DJ & Sax workshop.. Zou inderdaad super cool zijn..

Gruuut
Christopher

anneke

Ben nog niet eerder op de saxforummeeting geweest....kan iemand mij meer info geven?
Er zijn stands, workshops?
Ik neem aan dat je je eigen sax meeneemt?
groet, Anneke

harpje

Nou laat ik ook weer eens een keer komen met mijn tenoorsax  :-D
Samen met de man op de bari

the martin

Het is vooral een leuke dag om elkaar te leren kennen..
Ook vind ik het altijd leuk om mekaars toeters eens te kunnen vergelijken

Daarnaast is er dan ook ruimte om aan een workshop mee te doen

Laag drempelig, en voor iedereen interessant, gezellig leerzaam etc...

Invisible

Quote from: "anneke"Ben nog niet eerder op de saxforummeeting geweest....kan iemand mij meer info geven?
Er zijn stands, workshops?
Ik neem aan dat je je eigen sax meeneemt?
groet, Anneke
De vorige keer waren er een paar workshops waar een (semi)proffesional het één en ander uitlegde en waarbij je met je eigen sax ook met mee kon spelen, best leerzaam en leuk. Daarnaast hebben we de vorige keer nog wat samen gespeeld (ik zal hier nog wat bladmuziek voor posten en als ik kan ook op papier meenemen) wat voor elk niveau leuk is. Het is verder niet zo grootschalig allemaal, dus veel stands enzo zijn er niet (wellicht een paar) en naast de paar workshops ook vrij in wat er gedaan wordt, maar het is vooral gezellig!!

Quote from: "saxcraft"Hallo allemaal
is het mogelijk, om de sax-forumdag uit te stellen tot zondag 18 november,dan organiseer ik weer De Saxofoonbeurs
ik heb Leo van Oostrom al voor een workshop.
gr.Pieter
Ik denk niet dat nu zo kort voor de saxforumdag dat de mensen hier er op zitten te wachten om het nog maar een half jaar uit te stellen, maar hoe had jij dat dan gezien, een combinatie van de saxforumdag en de saxofoonbeurs?
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

saxcraft

ik ben bezig met een locatie waar 2 zalen zijn
1 grote zaal voor de beurs met aansluitend een kleine ruimte, om even saxen uit te proberen
en een kleinere zaal voor de workshops en eventueel andere samenspel acties' zoals een combo, kwartet enz
de beurs is ongedwongen en ik vind het ook wel gezelliger dan in een winkel saxen proberen.
vorig jaar zijn er maar 40 personen geweest, maar die waren allemaal tevreden met de opzet.
en ik probeer de kale entree ook op 5 euro te houden
maar Zoot is vorig jaar geweest, laat hij maar vertellen wat hij er van vond
dit jaar zorg ik voor meer standhouders, met ook meer neven artikelen zoals koffers en mondstukken enz.
ik hoor het wel
gr.Pieter

johanj

Leuk, ik ga proberen om te komen. Misschien durf ik het aan om mijn restauratiewerk (Conn New Wonder en Keilwerth) mee te nemen.
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

kamphuys

Ik heb gestemd al weet ik echt nog niet of ik kom.  Ik lees dat je ook als beginneling terecht kunt en dat het ook dan leuk zou moeten zijn.  Toch heb ik een beetje twijfel om te komen.  Het merendeel van degenen die komen, zijn heel wat gevorderder dan ik.  Bovendien zie ik veel mensen heel trots op het forum hun dure saxofoons etaleren in hun handtekening, en daar sta ik dan mijn mijn goedkope Chinese modelletje, dat ik bewust heb gekozen omdat ik als beginner niet gelijk diep in de buidel wou tasten.  Ik wil niemand persoonlijk aanspreken omdat ik niemand persoonlijk ken.  De enige ervaring die ik heb is dat mijn saxofoonleraar zo ongeveer als eerste toen ik binnenkwam, mijn sax inspecteerde met een afkeurende blik.  En ervaringen uit het verleden bij een (nota bene studenten-) fotoclub waar ook meewarig naar mijn Praktika fototoestel werd gekeken (ik praat over eind jaren 70).

Ach wat.  Ik ben tevreden over mijn tenorsaxofoontje en ik heb er bewust voor gekozen om het simpel te houden.  Dus even een statement: vanaf nu staat ook mijn saxofoon in mijn handtekening  :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar wat de workshops en zo gaan inhouden.
Mijn sax: ik koos bewust voor een goedkope Chinese tenorsax.

niesten

Quote from: "saxcraft"ik ben bezig met een locatie waar 2 zalen zijn
1 grote zaal voor de beurs met aansluitend een kleine ruimte, om even saxen uit te proberen
en een kleinere zaal voor de workshops en eventueel andere samenspel acties' zoals een combo, kwartet enz
de beurs is ongedwongen en ik vind het ook wel gezelliger dan in een winkel saxen proberen.
vorig jaar zijn er maar 40 personen geweest, maar die waren allemaal tevreden met de opzet.
en ik probeer de kale entree ook op 5 euro te houden
maar Zoot is vorig jaar geweest, laat hij maar vertellen wat hij er van vond
dit jaar zorg ik voor meer standhouders, met ook meer neven artikelen zoals koffers en mondstukken enz.
ik hoor het wel
gr.Pieter

Klinkt uitnodigend :)
Maar om saxforummeeting een half jaar uit te stellen zou ik erg lang vinden. Ik denk dat tegen die tijd bij genoeg mensen weer de behoefte bestaat om elkaar weer eens te treffen. En dan komt jouw evenement precies mooi op tijd :)
Kun je dan weer promoten.
Voor nu zou ik het in dit topic even beperken tot het saxforummeeting.

Groeten,
Roger

saxcraft

dat vind ik ook geen probleem
IK HOOP WEL DAT DE SAXFORUMDAG 2013, GEHOUDEN WORDT OP ZONDAG 26 MEI, EN DAT DAN ALLE LEDEN AANWEZIG ZIJN IN UTRECHT,OM HET GROOTSTE SAXOFOONORKEST TER WERELD TE PRESENTEREN.