Mondstukken welke?

Started by Daan, 12 April 2005, 14:15:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daan

bedankt maar de prijs is geen probleem :) ,

ik denk dat ik er binnenkort in de vakantie erheen ga.
Mijn vader/moeder brengt me zo naar Harry Bakker dus dat is geen probleem.

of ik ga eerst een FavoRietSet ofzo te kopen : http://www.rieten.nl/favoriet_altsaxofo ... ductID=570

bij rieten.nl alleen

en dan inblazen en vervolgens proberen op verschillende mondstukken zou dat het beste plan zijn?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Daan

doe er vloetjes omheen dat werkt super! En als dat niet gaat breng hem naar een saxofoonreperateur zodat hij even een nieuw (laagje) kurk erop kan zetten. En vervolgens kan je misschien alle twee mondstukken erop zetten ;)

Quote from: "florentino"HET IS EEN CLASSIC SUPER 190/2

Nog nooit van gehoord  :shock: . Is het van een herkent mondstukkenfirma?

the martin

Waarschijnlijk tschjechisch (Hoe schrijf je dat  :?: )
Teflon tape (van dat witte tape gebruikt om gasleidinging luchtdicht te maken) is ook een goed alternatief om het kurk wat breder te maken.

Plus als je papier gebruikt dan moet je dat steeds na een tijdje vervangen. Teflon tape blijft goed.

Daan

Tjechiesch? ik denk dat je dat zo schrijf... maar ik kan er natuurlijk volkomen naast zitten.

Teflon tape nog nooit van gehoord, weer een nieuwtje erbij voor het geval dat :P (toch zou ik het gelijk naar een saxofoonreperateur brengen)

Tony

Bedoel je Tjechisch?

Teflontape werkt erg goed... alleen als tijdelijke oplossing alhoewel een vriend van me er nu ongeveer een jaar mee speelt.

Daan

Welke kleur heeft die tape, lijkt me wel cool inplaast van een normaal kurk heb je een witte kurk of blauwe (enz. ) :)

Tony

Mooi is het niet... daar hoef je het niet voor te doen. Effectief wel.

Teflon tape is (meestal) wit en kost een euro ofzo bij een bouwmarkt als Praxis e.d.

Daan

Ja met andere woorden een goed alternatief voor het gebruik van vloetjes toch?

Tony

Beter alternatief.
Het blijft redelijk goed zitten als je het er om heen wikkelt. Vloeitjes verschuiven, drogen uit en scheuren.

Daan... was dit jouw threat over het mondstuk schoonmaken op prikbord van saxofoon.pagina.nl?
Moet je deze eens lezen :)Freddy maakt schoon

Daan

Oeeehhh  :shock: ik voel me schuldig  :?

en ja het was mijn threat. ik probeerde maar te helpen :P

Tony

'k vind 't wel humor.

Daan

Ach ja, dan moeten ze maar goed leren lezen. En de goede stappen te volgen. Dan kan er niks mis mee gaan...

Ben Rodenburg

haha, arme freddy :P moettie maar geen yamaha mondstuk kopen ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

the martin

Nope, nooit bespeeld. Wel het een en ander over gelezen toen ik zelf op zoek was naar HET mondstuk.

Tony

En..,. heb je HET mondstuk gevonden?